minua pelottaa :(
Sota, venäjä, ikiroudan sulaminen, kaikki! En saa öisin nukuttua, pidän kuukauden ikäistä vauvaani sylissä ja valvon ahdistuneena. Entä jos tulee sota? Mitä jos vauvani kuolee tai minä, vauva jää yksin :( entä jos ikirouta sulaa ja kuolemme kituen ja vauva kuolee hätään ja nälkään? Itku :(
Kommentit (52)
Yritän soittaa vielä neuvolaan. Ap
Muakin pelottaa aina tulevaisuudessa kaikenlaiset epämääräiset uhkakuvat. Pienestä asti olen pelännyt sotaa ja lamaa ja tulipaloa ja ympäristökatastrofia ja työttömyyttä. En tiedä mitä sille voisi tehdä, yritän vaan nauttia elämästä päivä kerrallaan. Tulevaisuudesta ei ole koskaan takeita, mutta jotenkin ihmiset ponnistavat uudestaan liikkeelle, vaikka menettävät kaiken.
Mistään ikiroudasta ole mitään huolta. Mitä enemmän seuraa tyhmiä ja perättömiä otsikoita, sitä huolestuneemmaksi tulee. Uutiset voi lukea kerran viikossa netistä, riittää hyvin :)
Pelottavaa että olet pienen lapsen kanssa
23 niinpä. Ehkä siitä selvitään vaikka pahaa tapahtuisikin. Ehkä traumaatinen menneisyys nousee esiin hormonien vuoksi.
No haloo nyt ihmiset. Kehtaatte tulla esittelemään omaa "vitsikkyyttänne" toisen oikeasti pahoinvoivan ihmisen ketjuun.
Älä ap välitä näiden ääliöiden viesteistä, niiden pitäisi olla koulussa mutta eivät ole saaneet aikaiseksi lähteä, laiskurit.
Tuo on tosiaan vaikea vaihe siinä alussa kun on ihan kiinni vauvassa ja omat ajatukset pyörivät omaa hyytynyttä rataansa. Varmasti helpottaa aikaa myöten, mutta jos sinulla on esim. synnytyksen jälkeinen masennus niin sitä kannattaa alkaa hoitaa.
Keräät kaikki jäljelle jääneet voimasi neuvolakäynnillä ja varmistat että tajuavat miten vaikea tilanne on. Et lähde ennenkuin ottavat tilanteen sen vaatimalla vakavuudella.
Itse jo vauva-ajasta selvinneenä voin vakuuttaa että jotkut ajatukset joita siinä eristäytyneessä vauva-ajassa päässä pyörivät tuntuvat jälkikäteen ihan vierailta ja joltain häiriöiltä. Mitä ne tavallaan ovatkin. Hormonitkin vippaavat juuri tuon huolivaihteen ihan ylikierroksille.
Jaksamista kovasti, ja hae apua. Ja ota se vastaan.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:10"]
Pääsi on hormonimyrskystä sekaisin. Keskity vain vauvaasi ja jätä muiden asioiden murehtiminen.
[/quote]
Totta. Mä muistan että itkin maailman pahuutta sydän täynnä kauhua siinä vaiheessa kun vauvani oli muutaman viikon ikäinen. Hormonit aiheutti sen että kaikki ahdisti.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:18"]
Itse olen varannu perheelleni kuiva ja purkkimuonaa tulevan katastrofin varalle.
Omistan myös 2 asetta ja patruunoita tarpeeksi
[/quote]
no nyt mäkin huolestuin...
Kiitos tuesta :) mieli jo valoisampi. Olin aivan hätääntynyt ja varma että me kaikki kuollaan ;-) ap ja aika neuvolaan tilattu
Tsemppiä ja jaksamista ap:lle! :)
Varaudu siihen, että neuvolasta tekevät aika nopsaan lastensuojeluilmoituksen. Kuulostat kyllä siltä, että olet todella sekaisin ja on varmasti hyvä vamistaa, että olet siinä kuosissa, että kanssasi voi lapsi asua. Aikuisen tehtävä on olla aikuinen eikä panikoitua tällaisista asioista, huh huh...
Parempi varaa aika Hesperiaan, tai Kellokoskelle!
Maailma on syvällä suosassa ja syvemmälle mennään.. meidän aika tuskin mitään dramaattista tapahtuu, mutta kannattaako tähän kuolevaan maahan lykätä lisää mukuloita, ankeat ajat heille tulee..
Johtuu siitä vauvasta. Hormonit. Olin itse samanlainen, nyt onneksi jo tervehtynyt kun mukelot 3-4 v.
Ei tule sotaa Suomeen.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:47"]
Varaudu siihen, että neuvolasta tekevät aika nopsaan lastensuojeluilmoituksen. Kuulostat kyllä siltä, että olet todella sekaisin ja on varmasti hyvä vamistaa, että olet siinä kuosissa, että kanssasi voi lapsi asua. Aikuisen tehtävä on olla aikuinen eikä panikoitua tällaisista asioista, huh huh...
[/quote]
Olette te kyllä pervoja. Ap:n viesteistä huomaa, että hän on söötti kuin kissanpentu ja te vain ilkeilette. Taidatte kadehtia kiltin ja tunteensa avoimesti näyttämään kykenevän ap:n tiettyä naisellista suloisuutta? Olette oikeassa: se tosiaan vetoaa miehiin ja herättää suojeluvaiston. Toisin kuin kaltaisesi.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:00"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:47"]
[/quote]
Olette te kyllä pervoja. Ap:n viesteistä huomaa, että hän on söötti kuin kissanpentu ja te vain ilkeilette. Taidatte kadehtia kiltin ja tunteensa avoimesti näyttämään kykenevän ap:n tiettyä naisellista suloisuutta? Olette oikeassa: se tosiaan vetoaa miehiin ja herättää suojeluvaiston. Toisin kuin kaltaisesi.
[/quote]
auts.
Kaikki kuolee joskus. Joka päivä kehitysmaissa lapsia ja vauvoja kuolee, suomessa asiat ovat paremmin.
Mitä kuuluu aloittajalle, täällä vähän samanlainen joka asiasta pelkääjä, pelkään myös luonnolista kuolemaa, sis sitä joka tapahtuisi vaikka 100 vuotiaana, tuntuu ettei sataan vuoteen ole kuin hujaus ja sitten ei ole enää mitään. Ahdistaa myös se että omilla vanhemmillani on aikaa vielä vähemmän, vaikka ovatkin "vasta" 60 vuotiaita. Kaikkien päivät päättyy, siis ihan kamalaa, en vain kestä sitä. Pelkään myös että maahan törmää jokin suuri asteroidi, sitä pelkään siksi että olen lukenut ettei auringon suunnasta tulevia voida huomata ajoissa.. Siis olen vissii ihan sairas. Olen myös kahden pienen lapsen äiti, halin ja pussaan lapsiani ihan liiaksikin, haluaisin vain että he saisivat elää onnellisina ja huolettomasti ainakin lapsuutensa, ennenkuin totuus lävähtää vasten kasvoja. Pelko oli jo mennä ohi mjtta nyt sitten aloin pelkäämään omaa sairastumistani, olen löytänyt pattejakin (isojakin) yksi rinnan alla, järki sanoo että rasvapatteja tms. mutta aina pahinta pelkää. Olisi vain ihanaa olla onnellinen kun on nuori ja ihanat lapset. Saa olla heidän kanssaan, hassutella, ei pitäisi murehtia, mutta minkäs teet..
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:21"]Kiitos 15. En uskalla lukea enää mitään enkä katso uutisia. Luen viestisi uudelleen jos hätäännyn.
[/quote]Osa haluaa sinua lohduttaakseen puhua, että ei sota ala