Mies valitsi kaverinsa minun ja parisuhteen sijaan
Yli vuoden jaksoin sitä, että kävi noin joka toinen viikonloppu baarissa tämän parhaan kaverinsa kanssa, joka itse on sinkku. Sanoin lopulta miehelleni, että haluaisin meillä olevan enemmänkin yhteisiä viikonloppuja kuin vain joka toinen. Totesin, että nyt hänen on tehtävä valinta minun ja kaverinsa väliltä. Ei kuulemma voinut jättää henkilöä, joka on hänelle kaverina kuulemma henkireikä. Nyt sitten olemme eronneet ja olo on tyhjä 😔
Kommentit (121)
Naiset vaalivat ystävyyssuhteita ja sitä kutsutaan turvaverkkojen rakentamiseksi.
Miehiä vaaditaan luopumaan ystävistään jonka jälkeen niitä haukutaan siitä etteivät he ylläpidä ystävyyssuhteitaan eikä heillä ole turvaverkkoja.
Mä olen seurustellut joskus ihmisen kanssa joka halusi viettää viikonloput äitinsä kanssa. :D Yritin selittää kuinka olisi mukavaa viettää viikonloppuja yhdessä, mutta vastaus oli, että hän ainakin menee äidilleen. Kyse oli lähemmäs nelikymppisestä ihmisestä. Suhde kaatui monen asian summasta. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan on niin, että elämässä saa helpommin uuden naisen kuin kunnon kaverin/ystävän.
Niinkö? Tämä palstahan on täynnä miehiä, joilla naista ei tunnu löytyvän. Miten sitten toimitaan, kun kaveruksista toinen löytää naisen ja toinen ei? Kuka sanoo, että tytöt on ihan tyhmiä ei leikitä niiden kanssa vaan mennään juomaan tai pelaamaan?
Kannattaa olla varovainen jos käyttää termejä "löytää" tai "saada". Nainen ei kuulema ole objekti joka löydetään tai saadaan.
Sitten taas tuo sun "tytöt on tyhmiä väy väy väy" on ihan sun omaa sekoilua.
Miehilläkin on oikeus vaalia turvaverkkojaan eli ystävyyssuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Ystävät on ja pysyy, puolisot vaihtuu... Useimmat onnellisen elmän eläneet iäkkäät tuttavani ovat ymmärtäneet pitää ystävät lähellä. Moni toki on pitänyt lähellä myös puolison - mutta nämä puolisot ovat itsekin ymmärtäneet panostaa myös ystäviin. Meneeko siellä baarissa todella ihan koko viikonloppu? Silloin ongelma on ehkä enemmäb baareilu kuin ystävä.
Mutta, noin yleensä ultimatumien esittäminen on aika huono veto.
Opiskeluiden ja töiden perässä useaan kertaan muuttaneena, puoliso on pysynyt ja kaverit hajaantuneet ympäri Suomea. Turvaverkko on ollut oma puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävät on ja pysyy, puolisot vaihtuu... Useimmat onnellisen elmän eläneet iäkkäät tuttavani ovat ymmärtäneet pitää ystävät lähellä. Moni toki on pitänyt lähellä myös puolison - mutta nämä puolisot ovat itsekin ymmärtäneet panostaa myös ystäviin. Meneeko siellä baarissa todella ihan koko viikonloppu? Silloin ongelma on ehkä enemmäb baareilu kuin ystävä.
Opiskeluiden ja töiden perässä useaan kertaan muuttaneena, puoliso on pysynyt ja kaverit hajaantuneet ympäri Suomea. Turvaverkko on ollut oma puoliso.
Ja kun puoliso lopulta jättää sinut yllättäen?
Vierailija kirjoitti:
Bros before ho's.
On ihan tavallista, etteivät miehet uskalla ryhtyä kunnon parisuhteeseen naisen kanssa, jota heidän kaikki kaverinsa eivät hyväksy.
Onneksi sait selville ennen lasten hankintaa. Sen jälkeen ei olisi varmaan kotona näkynyt..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan on niin, että elämässä saa helpommin uuden naisen kuin kunnon kaverin/ystävän.
Niinkö? Tämä palstahan on täynnä miehiä, joilla naista ei tunnu löytyvän. Miten sitten toimitaan, kun kaveruksista toinen löytää naisen ja toinen ei? Kuka sanoo, että tytöt on ihan tyhmiä ei leikitä niiden kanssa vaan mennään juomaan tai pelaamaan?
Kannattaa olla varovainen jos käyttää termejä "löytää" tai "saada". Nainen ei kuulema ole objekti joka löydetään tai saadaan.
Millainen isäsi ja äitisi parisuhde oli? Eronneet?
Turvaverkko tulee siinä vaiheessa tarpeeseen, jos on lapsia ja tarvitaan apua. Usein se on isovanhemmat johon turvautua. En minä mitään turvaverkkoja tarvinnut muuten tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Palstamammathan toteavat että ei ystäviä tarvita kun on perhe, perhe riittää elämän sisällöksi. Ystävät on vain rasite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvä. Kenenkään ei tarvi luopua kavereistaan parisuhteen vuoksi.
Ei kannata ihmetellä, jos niitä parisuhteita ei ole tai ne ovat kovin lyhyitä.
Onneksi on olemassa naisiakin, jotka eivät ole psykoottisia takertujia ja läheisriippuvaisia kontrollifriikkejä.
Vai montako omaa ystävääsi olet naisena laittanut syrjään parisuhteesi takia? -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä perustat maailmankuvasi palstan trolleihin? -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bros before ho's.
On ihan tavallista, etteivät miehet uskalla ryhtyä kunnon parisuhteeseen naisen kanssa, jota heidän kaikki kaverinsa eivät hyväksy.
Surkeaa, jos joku lopettaa tai ei edes aloita parisuhdetta, jos isot pojat ei anna lupaa. Kavereistakin pitäisi itsenäistyä ja aikuistua.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen heivannut mäkeen 3 "ystävää", jotka ovat sortuneet arvostelemaan (aiheettomasti) puolisoani, joka on pysynyt samana :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen isäsi ja äitisi parisuhde oli? Eronneet?
Turvaverkko tulee siinä vaiheessa tarpeeseen, jos on lapsia ja tarvitaan apua. Usein se on isovanhemmat johon turvautua. En minä mitään turvaverkkoja tarvinnut muuten tarvinnut.
ok, muista tuo kun joku sairastuu.
Ja vastaus: kyllä, erosivat ennen kuin olin kouluikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Naiset vaalivat ystävyyssuhteita ja sitä kutsutaan turvaverkkojen rakentamiseksi.
Miehiä vaaditaan luopumaan ystävistään jonka jälkeen niitä haukutaan siitä etteivät he ylläpidä ystävyyssuhteitaan eikä heillä ole turvaverkkoja.
Minä en ainakaan juopottele/käy baareissa sinkkukavereiden kanssa. Käydään viikoilla esim lounailla kesken työpäivän/muuten vaan kahvilla. Viikonloput olen mieluiten mieheni kanssa, jos tulee kumman vaan kavereita käymään, on heidän hyväksyttävä meidän parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä perustat maailmankuvasi palstan trolleihin? -eri
Tällä palstalla pyörii kovin erilaisia miehiä, kuin ne fiksut miehet, jotka irl tunnen. Yksikään ei h^orittele naisia tai kyynelehdi veljeyttä. Ihan tavallisia täyspäisiä ihmisiä, joilla aika kuluu töissä ja perheen kanssa, eikä baareissa tai kerhoissa notkumalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvä. Kenenkään ei tarvi luopua kavereistaan parisuhteen vuoksi.
Ei kannata ihmetellä, jos niitä parisuhteita ei ole tai ne ovat kovin lyhyitä.
Onneksi on olemassa naisiakin, jotka eivät ole psykoottisia takertujia ja läheisriippuvaisia kontrollifriikkejä.
Vai montako omaa ystävääsi olet naisena laittanut syrjään parisuhteesi takia? -eri
Kyllä kavereiden täytyy hyväksyä minun puoliso. Minä valitsen ihmisen jonka kanssa alan seurustelemaan, eivät kaverini. Nykyisen kanssa ollut lähes kymmenen vuotta, pari vuotta muutama tyyppi jaksoi valittaa ja ruikuttaa valinnastani, mutta nykyään hyväksyvät hänet ja jopa tykkäävät hänestä kun tein tiukasti selväksi, etten ole hänestä eroamassa muiden mieliksi.
Minulla on ystävä jonka olen tuntenut syntymästäni saakka, yli 40 vuotta. Mikäli nainen käskisi valitsemaan, niin ei tarvitsisi kahdesti miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko kiristää ja uhitella? Ihan oma syy.
Mielestäni kannatti. Eihän sitä tarvitse katsoa kiristämisenä vaan eron syiden kertomisena ja siinä vaiheessa toisella on vielä mahdollisuus muuttaa asioita, jos on vahingossa päästänyt prioriteetit päälaelleen.
Ap löytää varmasti toisen, sellaisen, joka haluaa perheyhteyttä ja on vähemmän kiinni alkoholissa ja mies saa jatkaa totutulla tavallaan rauhassa. Win win.