Kun vesimaksu on esim. 20 e/hlö ja henkilöllä on esim. 3 alaikäistä lasta,jotka muuttavat asuntoon
Kommentit (34)
Jos saat asumistukea, vesimaksut lisätään vuokraan ja ne vaikuttavat asumistukeen.
Miten yleensä toimitaan esim armeijassa olevan pojan suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on eri juttu, mutta tietääkö joku miten vesimaksu menee jos ostaa kakkosasunnon lomakäyttöön? Siellä ei siis ole kukaan kirjoilla, ja asunnossa oleskellaan satunnaisesti viikonloppuisin ja lomilla.
Olisiko yhden henkilön vesimaksu? Kai jokin vesimaksu menee aina, vaikka asunto olisi tyhjilläänkin?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vuokranantajasta.
Satolla oli 24€/hlö.
Julilla 25€/ aikuinen.Ei tarvinnut kolmilapsisen perheen miettiä kumpaan muuttaa...
Talo täynnä eronneita suurperheäitejä vai talo täynnä ihmisä, jotka osaavat mitoittaa lisääntymisen toimeentuloonsa. Ei tarvitse elantonsa itse tienaavan miettiä, kummassa talossa haluaa asua.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vuokranantajasta.
Satolla oli 24€/hlö.
Julilla 25€/ aikuinen.Ei tarvinnut kolmilapsisen perheen miettiä kumpaan muuttaa...
Siis 1-7 vuotias ei kuluta paljoo vettä. Ei lähellekkään 24 euroa per kk. Pyykkituvat maksetaan erikseen tai jotain 1.50 per kone. Mikään perhe ei kuluta esim 3x 74 euroa per kk. Lähennä Sato OY nostaa sillä vuokra maksuja. Ajatteles kun perheessä 2+3-4 ja vesimaksu menee järjettömäksi.
Ukko38 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos 3 lasta ovat vuoroviikoin toisen vanhemman luona, niin pitääkö silloinkin maksaa 20 e per lapsi?
AP
Pitää. Jos on mittarit, niin tasauksessahan tuo tulee huomioiduksi.
Vaikka on mittarit, moni nylkyri vuokranantaja veloittaa vakiosumman vedestä, eikä käytä tasausta ollenkaan.
Tuo on laiton toimi. Jos on vesimittarit ennakkovesimaksu pitää palauttaa jos onkin liikaa. Jos on mittarit hyväksy vain vesiennakko vuokrasoppariin älä nimikettä vesimaksua. Vesimaksua ei palauteta mutta jos ennakko erotus + pitää palauttaa. Tosin minäkin hain sen voudin kautta kun tyhmä lappilainen ei ymmärtänyt että kyllä, liika pitää palauttaa minulle.
Mä maksan yhdestä, kun kaksi on 2 vk kuussa. Asiasta sovittu taloyhtiön ja isännöitsijän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä maksan yhdestä, kun kaksi on 2 vk kuussa. Asiasta sovittu taloyhtiön ja isännöitsijän kanssa.
No hyvä, mutta eikö tuosta periaatteessa pitäisi maksaa 1,5 kertaisesti? Muut siis maksaa teidän ylimääräisesti vedenkulutsesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä, mutta eikö tuosta periaatteessa pitäisi maksaa 1,5 kertaisesti? Muut siis maksaa teidän ylimääräisesti vedenkulutsesta?
Miten niin?
lorina kirjoitti:
joissain paikoissa vesimaksu määräytyy huoneiston pinta-alan mukaan. riippumatta asukkaiden määrästä.
❓
Kyllä tuossa on kyseessä kiinteistön omistajan ja vesilaitoksen välinen sopimus jossa määräytyy ns. vesiliittymän perusmaksu jonka päälle tulee varsinainen kulutuslasku
Kyllä se niin vaan menee, ei ole ikärajoilla määritetty vaan vauvasta vaariin kaikki asukkaat maksaa saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laske uudestaan. Jos kaksi lasta on 2 viikkoa kuusta, niin se on sama kuin, jos 1 olisi 4 viikkoa. Jos olisi 3 lasta, niin sitten 1,5x vesi. 🤦♀️ Voisi se olla vaikka vaan 0,5x tai 1,5x jos näin olisi sovittu, mutta ei ole sovittu. Mikään näistä ei ole automaattisia asioita, vaan pitää sopia taloyhtiössä.
Ainakin meidän yhtiössä vesimaksu sisältää puhtaat vedet ja jätevesimaksut. Ei ole iso maksu.
Me maksetaan kakkosasunnossa vesimaksu yhdestä henkilöstä, ollaan sovittu isännöitsijän/ hallituksen kanssa. Meitä on kaksi aikuista ja kakkosasunnossa ollaan vähemmän kuin viikko/ kk. Näin se vaan menee, maksettava on.