Miehen hengitys haisee - huomautin asiasta mutta
.. Mies suuttui ja kääntyi selin minuun käydäkseen nukkumaan. Mielestäni on oikeutettua huomauttaa asiasta kosk se häiritsee kaikenlaista kanssakäymistä - ei ainoastaan minun kanssani vaan myös varmasti muiden ihmisten kanssa. Tarkoitan siis ongelmalla sellaista, että hengityksen katku tuntuu esim ruokapöydän ääressä, autossa ja nukkuessa. Miten saisin asian parhaiten perille? Yritin nytkin olla ystävällinen ja kehoittaa viimein menemään hammslääkäriin yli 10 vuoden tauon jälkeen.
Kommentit (15)
Hyi helvetti. Ota ero ja laita nimi julki niin muutkin tietää varoa toi on oksettavaa. Hampaat pitää pitää täysin puhtaana aina.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:43"]
Hyi helvetti. Ota ero ja laita nimi julki niin muutkin tietää varoa toi on oksettavaa. Hampaat pitää pitää täysin puhtaana aina.
[/quote]
Rakastan tätä palstaa :D Miehen hengitys haisee = JÄTÄ SE SIKA!!!
Mulla oli koulukaveri, jonka hengitys haisi todella pahasti. Ei kukaan kehdannut sanoa mitään ja häntä itseään tilanne luultavasti vaivasi paljon. Nämä ovat vaikeita asioita.
Hamnpaiden pesu ja suuvedet ei välttämättä poista katkua kuin hetkellisesti, jos suuhun on muodostunut vaikka aikaisemman huonon suuhygienia tai lääkekuurien takia bakteerikanta, jossa huonot bakteerit vallalla. Huonot bakteerit nimittäin tuottavat haisevia rikkiyhdisteitä. Huonoja bakteereja voi vähentää lisäämällä hyviä, jotka valtaavat elintilan huonoilta. Hyviä saa purutabletteina esim. Toothguide. Näitä kannattaa kokeilla, jos harjaamisesta ja muusta puhdistuksesta huolimatta henki haisee pahalle.
Seurustelin itsekin aikoinaan miehen kanssa joka ei ikinä pessyt hampaitaan. Suutelu ällötti, en halunnut niitä bakteereja omaan suuhuni. Välillä piti hengittää suun kautta ettei haistaisi sitä märäntynyttä katkua, hyi.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:43"]
[/quote]
Rakastan tätä palstaa :D Miehen hengitys haisee = JÄTÄ SE SIKA!!!
[/quote]
Mä ymmärrän ja varmaan jättäisin. Ei siksi, että sillä on ongelma, vaan siksi että se on liian tyhmä tehdäkseen asialle mitään. En pysty olemaan sellaisen ihmisen kanssa, joka käyttäytyy kuin pikkukakara, suuttuu ja loukkaantuu jos puhuu asiallisesti jostain ongelmasta. Eikä suostu itse myöntämään ongelmaa ja hakemaan järkevää ratkaisua. Ei ole aikuinen mies sellainen pelle.
Ei tämä ole pelkkä hygienia juttu, vaan oikeasti merkityksellinen terveysasia. Verenmyrkytykset ja vakavat tulehdustilat suun terveyden laiminlyönnin seurauksena ei ole ollenkaan harvinainen juttu, nyt pian hammaslääkäriin ennen kuin tilanne äityy pahemmaksi.
Amalgaamipaikat aiheuttavat joillekin haisevan suun, se on sellaista myrkkyä että heikentää immuunipuolustuksen kykyä torjua infektioita, ja bakteereja mm. suussa.
Haiseva hengitys voi olla merkki sairaudesta, jopa diabeteksesta. Suosittelen todellakin jatkossa hammaslääkärillä ja lääkärillä käyntiä.
Mun hengitys haisee törkeän kamalalle. Ravannut hammaslääkeissä. Ostin erikoisen hyvän sähköhammasharjan ja lankaan hampaanvälit. Ruokavalio ei vaikuta. Suuvesi ei auta. Veden juonti ei auta. Mikään ei hemmetti vieköön auta tähän kamalaan katkuun!!!
Joskus haju voi johtua kielen pinnalla olevasta "bakteerikarstasta". Sitä varten myydään kielikaavinta,jolla voi karstan kaapia pois.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 11:49"]
Joskus haju voi johtua kielen pinnalla olevasta "bakteerikarstasta". Sitä varten myydään kielikaavinta,jolla voi karstan kaapia pois.
[/quote]
medium-kovuisella hammasharjalla lähtee kans kun vetelee ensin pituussuuntaan kielen tyverä asti ja jos vielä jotain jää, niin poikittain myös. Puhdasta tulee.
Mua itseäni vaivaan ne proput nielurisoissa, koittanut painella niitä pois sellaisella pyöreäpäisellä hammasharjanvarrella.
haju voi tulla kurkusta saakka..ei välttämättä hampaista vaikka se todennäköistä onkin kun hän ei niitä pese. Mutta kurkkuun/nielurisoihin voi kertyä sellaisia palluroita ja ne haisee..apteekista saa siihenkin kurlauslääkettä jotka parin päivän hoidon jälkeen poistavat töhnät.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 11:43"]
Mun hengitys haisee törkeän kamalalle. Ravannut hammaslääkeissä. Ostin erikoisen hyvän sähköhammasharjan ja lankaan hampaanvälit. Ruokavalio ei vaikuta. Suuvesi ei auta. Veden juonti ei auta. Mikään ei hemmetti vieköön auta tähän kamalaan katkuun!!!
[/quote]
Mutta ainakin sä yrität tehdä asialle jotain! Eri asia olisi jos vain kieltäytyisit hoitamasta suutasi mitenkään, silloin sua ei tarvitsisikaan hyväksyä tai ymmärtää puolisona.
Sama ongelma oli täälläkin... Miestä en ole saanut hammaslääkäriin mutta pesee hampaansa useammin nykyään. Ja sinun ongelmasihan se enemmän on koska mies itse on tottunut hajuun ja sinä häntä joudut pussailemaan. Ihmeellistä loukkaantua tuollaisesta.