vakuutusyhtiössä korvauskäsittelijän työ-kuka tietää siitä?
Alanvaihtajana mietin korvauskäsittelijän työtä. Millaisella koulutuksella pääsee ja kuinka paljon vakuutusyhtiöt itse kouluttavavat tällaiseen työhön.
Ja onko tyytyväisiä vakuutusyhtiöiden työntekijöitä kertokaaa hyvää ja huonoa...?!
Kiitos jos joku vastailee jotain :)
Kommentit (3)
call center työ taitaa olla puhelujen siirtoa oikeisiin "osoitteisiin"...?
Jep kokemusta on, teen kyseistä työtä tälläkin hetkellä. Koulutuksena tradenomi ja hakeutuessani ensimmäiseen korvauskäsittelijän pestiini en omannut kokemusta pankki/vakuutusalalta. Pidän työstäni, toki asiakkaat ovat välillä hyvinkin hankalia,jja itseensä ei kannata ikäviä kommentteja ottaa.
Toki työ myös vaihtelee riippuen millaisia vahinkoja käsittelee, henkilövahinkoja,sairauksia,omaisuusvahinkoja,liikennetapaturmia,työtapaturmia..
Itse ollut aina työtapaturmien parissa ja siihen on koulutettu hyvin, voi toki johtua siitä että kyseessä on lakisääteinen vakuutus.
Yleensä ovat yo-merkonomeja tai nykyisin ollaan tradenomeja. Auttaa varmasti jos ollut pankki- tai vakuutusalalla töissä. Jos tuntuu vaikealta päästä suoraan korvauskäsittelijäksi, niin hae vaikkapa jonkun vakuutusyhtiön Call Centeriin töihin. Siellä on eniten vaihtuvuutta.
Sitten voit helpommin hakea korvaamaan kun tunnet alaa.