Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotuksen teho - autoimmuunisairaus

Vierailija
31.07.2021 |

Joku päivä sitten joku iltapäivälehti sivuillaan uutisoi, että autoimmuunisairautta sairastavat eivät saa samanlaista tehoa rokotteesta, kuin muut ihmiset. Missään ei sanottu mikä on rokotteen suoja näillä ihmisillä. Muilla näytti olevan 96%.
Onko joku täällä nähnyt missään tästä enempää tietoa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta itse ratkaisin tämän autoimmuunisairastelevana niin, etten ota koko rokotetta. Rokote kuitenkin aina altistaa myös uusille autoimmuunisairauksille. 

Ok. Itse pelkään sairaaloita ja varsinkin tehohoitoa niin paljon, että ei tule kyseeseen vastaava käyttäytymismalli. Ottaa vain päähän, kun kuvittelin olevani vähintään yhtä hyvässä suojassa, kuin muut ja nyt en edes tiedä millainen suoja minulla on, jahka sen toisen annoksen saan.

Itse ratkaisin tuon matemaattisesti. Rokotteen ottamalla altistun sen mahdollisille haitoille 100 % varmuudella. Koronaan sairastuminen ei ole 100 % mahdollisuus, sairastuneena sairaalaan joutuminen ei ole 100 % mahdollisuus ja sairaalassa teholle joutuminen ei ole 100 % mahdollisuus ja siellä olisi kuitenkin tiedottomassa tilassa. Kuolema tulee, kun tulee. 

En siis haluaisi koronaa, mutta en rokotettakaan. 

Ymmärrän logiikkasi. Omalla kohdalla en pysty ajattelemaan loogisesti tai oikeastaan mitenkään, kun ajatus tehohoidosta ahdistaa niin paljon. Vähän sain helpotusta siihen, kun olen kerran rokotettu ja pian toisen kerran, mutta nyt lähti matto jalkojen alta.

Minä olen tämän suhteen niin pelkuri, että olin viime vuonna tämän kylän ensimmäinen maskia käyttävä ja näyttää nyt siltä, että myös viimeinen - ellei nyt sitten se kuolo korjaa ennen sitä.

Ei siinä kuolemassa mitään, se tulee, mutta se tehohoito...

Vierailija
22/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin voin näin rokotettuna unohtaa tästedes maskin kotiin...kohta kuitenkin havaitaan, että koko maskipelleily on ollut täysin turhaa. Eikös tästäkin ole jo ollut vähän sen kaltaisia näkemyksiä maailmalla? Kuolema tulee, jos on tullakseen ja hyvä niin, jos tämä ihmispopulaatio vähän harveneekin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta itse ratkaisin tämän autoimmuunisairastelevana niin, etten ota koko rokotetta. Rokote kuitenkin aina altistaa myös uusille autoimmuunisairauksille. 

Ok. Itse pelkään sairaaloita ja varsinkin tehohoitoa niin paljon, että ei tule kyseeseen vastaava käyttäytymismalli. Ottaa vain päähän, kun kuvittelin olevani vähintään yhtä hyvässä suojassa, kuin muut ja nyt en edes tiedä millainen suoja minulla on, jahka sen toisen annoksen saan.

Itse ratkaisin tuon matemaattisesti. Rokotteen ottamalla altistun sen mahdollisille haitoille 100 % varmuudella. Koronaan sairastuminen ei ole 100 % mahdollisuus, sairastuneena sairaalaan joutuminen ei ole 100 % mahdollisuus ja sairaalassa teholle joutuminen ei ole 100 % mahdollisuus ja siellä olisi kuitenkin tiedottomassa tilassa. Kuolema tulee, kun tulee. 

Matikkasi on vähintäänkin mielenkiintoista.

Vierailija
24/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli yllätys lukea asiasta. Itselläni on ollut kilpirauhassairauksia ja syyksi on epäilty autoimmuunisairautta, mutta kukaan lääkäri ei ole vaivautunut tekemään diagnoosia, vaikka kuvissa näkyy selvästi kilpirauhasen surkastuminen olemattomiin. Nyt diagnoosista olisi edes se hyöty, että tietäisin jos rokotteet eivät tehoa. Ja olen siis jo tuplarokotettu.

Ei koske sinua tuo, ettei rokote tehoaisi. Sen sijaan sinulla on keskimääräistä suurempi riski sille, että elimistösi alkaa hyökkäillä itseään vastaan rokotteen myötä. 

Tätä elimistön itseään vastaan hyökkäilyä pelkään eniten koronassa. Miten siihen voisi ennalta vaikuttaa ? Itsestäänselvästi olen maidoton / viljaton ollut jo vuosia. Onko mitään muuta mitä voi tehdä ennaltaehkäisevästi ?

Vierailija
25/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ainakin immunosuppressiivista lääkitystä käyttäville yleensä suositellaan rokotteita (poislukien ns. elävät rokotteet, kuten keltakuume, mpr), koska lääkityksen vuoksi riski saada tartunta ja vakava sairaus on jo alunperinkin suurempi. Siinä kohtaa jonkinlainenkin teho ainakin vakavaa tautia vastaan on parempi kuin ei mitään. 

Itse sairastan reumasairautta ja immunosuppressiivinen lääkitys käytössä. Sain toisen rokotteen kolmisen viikkoa sitten, haittoja ei lievää pistoskohdan arkuutta lukuun ottamatta tullut. 

Vierailija
26/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreitä on kahta eri mieltä ,eli itse on tutustuttava aineistoon.

Vierailija
27/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli yllätys lukea asiasta. Itselläni on ollut kilpirauhassairauksia ja syyksi on epäilty autoimmuunisairautta, mutta kukaan lääkäri ei ole vaivautunut tekemään diagnoosia, vaikka kuvissa näkyy selvästi kilpirauhasen surkastuminen olemattomiin. Nyt diagnoosista olisi edes se hyöty, että tietäisin jos rokotteet eivät tehoa. Ja olen siis jo tuplarokotettu.

Ei koske sinua tuo, ettei rokote tehoaisi. Sen sijaan sinulla on keskimääräistä suurempi riski sille, että elimistösi alkaa hyökkäillä itseään vastaan rokotteen myötä. 

Oletko maidottomalla ja gluteenittomalla ruokavaliolla?

Oletko löytänyt muita keinoja kuin maidottomuuden / gluteenittomuuden vaikuttaa tähän sytokiinimyrskyyn, minkä korona voi autoimmuunisairaille aiheuttaa ?

Vierailija
28/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän logiikkasi. Omalla kohdalla en pysty ajattelemaan loogisesti tai oikeastaan mitenkään, kun ajatus tehohoidosta ahdistaa niin paljon. Vähän sain helpotusta siihen, kun olen kerran rokotettu ja pian toisen kerran, mutta nyt lähti matto jalkojen alta.

Minä olen tämän suhteen niin pelkuri, että olin viime vuonna tämän kylän ensimmäinen maskia käyttävä ja näyttää nyt siltä, että myös viimeinen - ellei nyt sitten se kuolo korjaa ennen sitä.

Ei siinä kuolemassa mitään, se tulee, mutta se tehohoito...[/quote

Älkää altistuko pelkoprobagantaan. ja valheelliseen infoon.

Vierailija
29/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko maidottomalla ja gluteenittomalla ruokavaliolla?

Oletko löytänyt muita keinoja kuin maidottomuuden / gluteenittomuuden vaikuttaa tähän sytokiinimyrskyyn, minkä korona voi autoimmuunisairaille aiheuttaa ?

Maidoton ja gluteeniton vaikuttaa siihen, ettei keho hyökkää kilpirauhassoluja vastaan, koska niiden vasta-aineet ovat samankaltaisia kuin kilpirauhassolut. 

Koronaan en ota mitään kantaa paitsi että  ace2-reseptoreiden määrä lisääntyy tupakoivilla. En tiedä, vähenevätkö reseptorit lopettamisen jälkeen ja kuinka nopeasti. Ei siis ainakaan kannata aloittaa tupakointia. 

Vierailija
30/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 autoimmuunisairautta, ja otin 2 vk sitten ekan piikin. Sen jälkeen en ole tervettä päivää nähnytkään. Ensin turposi käsi, sitten kurkku, sitten nousi kuume, ja sen jälkeen kainalo kipeytyi kun imusolmuke suureni. Sitten oli pari päivää ihan ok olo, vähän flunssainen vain, ja nyt on taas lämpöä ja vuorostaan toinen kainalo kipeänä. Ja ei, en aio ottaa tehosterokotetta. Kesän parhaat kelit menneet sairastaessa, ollut kipeänä jo 2vk, aiheuttaa varmaan lisää autoimmuunitauteja, eikä nyt siis edes ilmeisesti suojaa koronalta kunnolla. VMP.

Vierailija
31/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaala on vaarallinen paikka, mutta koti se vasta  onkin. Numerot eivät valehtele.

Vierailija
32/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä elimistön itseään vastaan hyökkäilyä pelkään eniten koronassa. Miten siihen voisi ennalta vaikuttaa ? Itsestäänselvästi olen maidoton / viljaton ollut jo vuosia. Onko mitään muuta mitä voi tehdä ennaltaehkäisevästi ?

Ravitsemus ,Heti alkuun D ja C vitamiinitasot hyvät.

Erikoista  ettei valtamedia anna  neuvoja.

Vierailija
33/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää tarkkaan kirjoitti:

Joo, juuri mietin, että eipä ollut järkeä ottaa tuota rokotetta, kun sairastan kolmea eri autoimmuunisairautta ja lisäksi valkosolut on kroonisesti matalalla tasolla. Nyt sitten odottelen mahd. rokotteen sivuvaikutuksia...

Ainoa syy, miksi haksahdin koko hommaan, oli painostus joutua kokonaan yhteiskunnan ulkopuolelle (rokotepassi/todistus, rajoitukset yms. uhkailu).

Näin meitä hölmöjä höynäytetään.

Niin, hölmöhön sinä olitkin. Olisit odotellut rauhassa mitä tuleman pitää. Sinulla tuskin oli hengenhätä päästä elokuviin tai baareihin kaljalle.

34/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mielenkiintoinen näkökulma tähän rokoteasiaan.

Minulla on autoimmuunisairaus enkä ole ottamassa rokotetta. Olen ajatellut, että rokote saattaisi lisätä autoimmuunireaktion, ja siten sairauteni aktivoitumisen tai uuden autoimmuunisairauden, riskiä.

Aloituksessa mainittu näkökulma tuo lisäsyyn olla ottamatta rokotetta: sen teho luultavasti ei edes olisi kovin hyvä autoimmuunisairailla.

Vierailija
35/35 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravitsemus ,Heti alkuun D ja C vitamiinitasot hyvät.

Erikoista  ettei valtamedia anna  neuvoja.

Sinkki ainakin näiden lisäksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi