Hei,joilta loma loppuu!
Millä mielellä ma töihin??olin viimeisessä paikassa 15v,viimeiset 5 vuotta todella raskasta,3-vuorotyö ja 3,5 työntekijää!töihin pakko mennä vaik ois mitä ollut.nyt tuore eläkeläinen ja mikään ei ole ihanampaa kuin tämä vapaus!kaikille toivon jaksamista työelämään,tänään vaaditaan paljon,70-,80-luvuilla oli helpompaa!
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän jännittää mennä töihin kahdeksan viikon loman jälkeen. Osaankohan enää tehdä töitä. Ainakin ennen lomaa työ oli tosi kivaa ja mielenkiintoista. Päivätyö liukuvalla työajalla valtiolla. Toivottavasti työ on yhtä mielenkiintoista seuraavat 30 vuotta, sitten ehkä pääsen eläkkeelle. Siihen asti nautin
Eli joku naisten käsienheilutteluala suojatyöpaikka
Tässä toinen käsienheiluttaja.
Olen eräänlainen Henkilöstönkehittäjä. Jotkut nimittää HR-kanaksi. Parin vuoden töissäolon jälkeen en ollut vielä päässyt selvyyteen, mitä oikein pitäisi tehdä. Varsinkaan nyt kun siirryttiin Korona-aikaan. Kotona Exceliin numeroita ja niistä powerpointteja, joita ei oikein kukaan halua nähdä.
Mutta kohta loppuu loma ja about vuoden jälkeen takas työpaikalle maanantaina. Pelkään, että mono heilahtaa aika pian työpisteelle paluun jälkeen kun on huomattu, ettei tällaista työnkuvaa tarvita.
Sama. Etätöissä on lisäksi huomattu, kun pitkät lounaat, useat kahvitauot, työkaverin huoneessa roikkumiset jne. ovat jääneet pois niin siihen varsinaisen työhön kuluu ehkä pari tuntia päivässä. Olen moneen kertaan jo miettinyt että kauanko viitsivät maksaa palkkaa kun käyn lenkillä ja tapetoin makkareita uudelleen ;)
Joo, kun vastailee sähköposteihin ja päivittää Intraan jotain, niin se tunti-kaksi menee päivässä tehokasta työaikaa päivässä. Välttämättä ei tule edes yhtä puhelua päivässä.
Parempi alkaa etsiä uutta työtä loman jälkeen.
Mutta mistä muusta työstä maksetaan 4000 e / kk, kun päivittäinen tehokas työaika on 1-2 tuntia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa surullista että joku on tuhlannut elämänsä työpaikassa ja elämässä josta ei pidä :(
Täytyy senkin olla raskasta, jos töissä ei ole tekemistä, kuten tässä ketjussa joku kirjoittanut.
Ystäväni on yliopiston hallinnossa töissä.
Kysyin, mitä ihmettä tekee vaikka yliopiston kirjaston työntekijät. Silloin kun kirjasto oli suljettu Koronan takia, eikä työpaikalle saa mennä. Tai yliopiston kv-työntekijät kun kv-vaihtoon ei lähde, eikä tule ketään.
Että mitä siis tekevät etänä? Sanoi, ettei tuollaista saa kysyä.
Minä olen vuoroviikoin eläkkeellä ja töissä. Nyt toki oli pidempi loma. Kiva se on taas olla viikko töiden parissa.
Vierailija kirjoitti:
Kiva palata töihin ja arkirutiiniin. Neljän viikon lomailun jälkeen olo on levännyt. Työni on toki ajoittain melko raskasta. Teen toimistotyötä, ja työajat on periaatteessa sen mukaiset. Käytännössä päivät kuitenkin venyvät usein yli 10-tuntisiksi. Tällä hetkellä mennään vajaalla miehityksellä, eli kiire on välillä kova. Rakastan kuitenkin työtäni, ja siitä saan kovassakin paikassa intoa sitä tehdä. Palautuminen minulta onnistuu myös erinomaisesti. Muuten en tiedä, jaksaisinko.
Ap:lle mukavia eläkepäiviä! Sellaisista me nykyiset kolmekymppiset voitaneen vain haaveilla.
Minä ihmettelen aina tätä rakastaa sanan käyttöä, joka lienee rantautunut junttilasta nimeltä USA. Minä rakastan läheisiäni ja koiraani, mutta muista asioista tykkään, pidän jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän jännittää mennä töihin kahdeksan viikon loman jälkeen. Osaankohan enää tehdä töitä. Ainakin ennen lomaa työ oli tosi kivaa ja mielenkiintoista. Päivätyö liukuvalla työajalla valtiolla. Toivottavasti työ on yhtä mielenkiintoista seuraavat 30 vuotta, sitten ehkä pääsen eläkkeelle. Siihen asti nautin
Olen eräänlainen Henkilöstönkehittäjä. Jotkut nimittää HR-kanaksi. Parin vuoden töissäolon jälkeen en ollut vielä päässyt selvyyteen, mitä oikein pitäisi tehdä. Varsinkaan nyt kun siirryttiin Korona-aikaan. Kotona Exceliin numeroita ja niistä powerpointteja, joita ei oikein kukaan halua nähdä.
Mutta kohta loppuu loma ja about vuoden jälkeen takas työpaikalle maanantaina. Pelkään, että mono heilahtaa aika pian työpisteelle paluun jälkeen kun on huomattu, ettei tällaista työnkuvaa tarvita.
Sama. Etätöissä on lisäksi huomattu, kun pitkät lounaat, useat kahvitauot, työkaverin huoneessa roikkumiset jne. ovat jääneet pois niin siihen varsinaisen työhön kuluu ehkä pari tuntia päivässä. Olen moneen kertaan jo miettinyt että kauanko viitsivät maksaa palkkaa kun käyn lenkillä ja tapetoin makkareita uudelleen ;)
Ehkä ostat kunnostettavan asunnon, remppaat sen työajallasi ja pistät myyntiin. Jos kerran kukaan ei tiedä, mitä työaikana puuhaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kun vastailee sähköposteihin ja päivittää Intraan jotain, niin se tunti-kaksi menee päivässä tehokasta työaikaa päivässä. Välttämättä ei tule edes yhtä puhelua päivässä.
Mutta mistä muusta työstä maksetaan 4000 e / kk, kun päivittäinen tehokas työaika on 1-2 tuntia?
No ei sitten mistään. Palkkakuitissa seisoo 4300 e / kk ja usein mietin, että se on ainoa syy, miksi olen nykytöissä. Suhteettoman helpolla tulee.
Loma meni pilalle helteen takia. En saanut nukuttua kuumuudessa enkä tehtyä mitään. Migreeni ja huono olo päivittäin. Nyt pari viileää päivää ollut. Nukkuessa lähinnä mennyt. Maanantaina töihin. Nuutunut olo ja ahdistaa. Ei tuonut loma lepoa eikä virkistystä. Ensi vuonna lomailen syyskuussa, jos sitten olisi paremmat kelit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitten mistään. Palkkakuitissa seisoo 4300 e / kk ja usein mietin, että se on ainoa syy, miksi olen nykytöissä. Suhteettoman helpolla tulee.
Ehkä kannattas pyytää pomolta vähemmän palkkaa ja lisää töitä. Monessa paikassa onnistuu kyllä. Tai sit siirto todella pitkälle lomalle.
Hyvällä mielellä, kuudessa viikossa on jo ehtinyt levätä ja säätkin muuttuivat viileiksi. Reissattu on paljon, tosin vain kotimaassa, ja jos vielä jotain pikkureissuja halutaan tehdä niin ne voidaan tehdä viikonloppuisin. Mutta jos ilmat kylmenevät niin eipä sitten oikein minnekään huvita lähteä ja silloin ihan mielellään teen töitä. Työt jatkuvat etänä, joten ei tarvitse edes matkustaa toimistolle, joten päivässä on tunti enemmän vapaa-aikaa. Ehtii ihan hyvin hoitaa puutarhatyöt ja lenkkeillä koiran kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa surullista että joku on tuhlannut elämänsä työpaikassa ja elämässä josta ei pidä :(
Täytyy senkin olla raskasta, jos töissä ei ole tekemistä, kuten tässä ketjussa joku kirjoittanut.
Kysyin, mitä ihmettä tekee vaikka yliopiston kirjaston työntekijät. Silloin kun kirjasto oli suljettu Koronan takia, eikä työpaikalle saa mennä. Tai yliopiston kv-työntekijät kun kv-vaihtoon ei lähde, eikä tule ketään.
Varmaan järjestelivät kotona kirjahyllyä. Arvatenkin lomautettuna. Eihän mitään järkeä olisi ollut täydellä palkalla pitää kotona.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut lomalla vain 3 viikkoa heinäkuusta, toiset 3 viikkoa pidän syyskuussa. Ihan jees palata.
Aiemmassa työpaikassa pidin 3 viikkoa lomaa kesällä, yleensä aina heinäkuun puolivälistä alkaen (koska yksi tapahtuma, joka määritteli loman alun).
Sitten 1 viikko koulujen syyslomaviikon tienoilla ja
1 viikko jouluna tai hiihtolomaviikon tienoilla, tai vaikka 2+3 päivää jaettuna niihin ajankohtiin.
Ihan tarpeeksi oli se 30 lomapäivää (6 päivää oli aina viikkoa lomaa, eli 5 oli yhteensä) silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai HR-kana :)
Nainen olen, mutta valitettavasti ei ole mikään tyhjä käsienheiluttelu-duuni. Vaativa työ talousjohdossa ja syksyllä tiedossa myös uusi hallituspaikka ja siihen liittyvää koulutusta lisäksi.
Jännittää ja uuvuttaa hieman jo tuleva. Innolla kuitenkin menen, koska työni on mielenkiintoista :) ja onneksi voidaan tehdä suuri osa etänä niin saa edes nukkua vähän pidempään useammin.
Heinäkuu on lomailtu ja maanantaina koittaa paluu arkeen. Olen kiitollinen, että saan tehdä etätöitä. Tykkään käydä välillä myös toimistolla, mutta miuluummin teen etänä. Aikaa ja energiaa jää muullekin elämälle.
Loma teki tehtävänsä ja tuntuu, että jaksaa taas.
Nauti päivistäsi!
Vierailija kirjoitti:
Loma meni pilalle helteen takia. En saanut nukuttua kuumuudessa enkä tehtyä mitään. Migreeni ja huono olo päivittäin. Nyt pari viileää päivää ollut. Nukkuessa lähinnä mennyt. Maanantaina töihin. Nuutunut olo ja ahdistaa. Ei tuonut loma lepoa eikä virkistystä. Ensi vuonna lomailen syyskuussa, jos sitten olisi paremmat kelit.
Nyt kyllä sai tyhmästä päästä kärsiä koko kroppa!
Myynnissä on jos jonkinlaisia viilentimiä, tuulettimia.
Kyllä sä jostain olisit saanut ostettua.
Kunhan vaan tykkäät marista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, ainakin meillä kunnallisella puolella osa kirjaston työntekijöistä siirtyi muihin tehtäviin kaupungissa ja suurin osa lomautettiin. Siis keväällä 2020 kun kaikki kunnalliset kirjastot suljettiin.
Mutta eihän korona lopettatanut kaikkea kirjastotyötä. edelleen valittiin ja tilattiin tulevan kauden kirjat, rekistetöitiin ne tietokantoihin ja kirjastojen informaatiopuoli toimi netissä.
Sitä en tiedä, miten asiat hoidettiin valtion hallinnon puolella.
Olin viimeisessä paikassa 40 v, ja sitä edellisessä 3 v. Nyt eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä sai tyhmästä päästä kärsiä koko kroppa!
Myynnissä on jos jonkinlaisia viilentimiä, tuulettimia.
Kyllä sä jostain olisit saanut ostettua.
Kunhan vaan tykkäät marista.
Kannattaa tilata jo ilmalämpöpumppu ensi kesäksi
Minulla alkaa loma vasta ensi maanantaina ja kun palaan töihin (etä) on siellä täysi hulina ja härdelli päällä, ei kivaa.
Olen ollut lomalla vain 3 viikkoa heinäkuusta, toiset 3 viikkoa pidän syyskuussa. Ihan jees palata.