Ps. I love fashion
Jaksaako joku oikeesti lukea? Mulla paloi käämi siihen loputtomaan jaaritteluun ja lainasanojen puhkikuluttamiseen. Kiitos ja näkemiin Linda.
Kommentit (453)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:47"]
Kamla fontti uudessa blogissa. Taidan lopettaa lukemisen
[/quote]
Teepä se!
Eli yhteistyötahoksi paljastui suomen blogimedia.
Söpö asunto, mutta onhan tuo tosi mini. Ja ajatellen sitä laukkutakkikenkätavara merta jonka lindakin omistaa niin mahtaa tulla ahdasta, mitään kiinteitä kaappeja ei tainnut kuvissa näkyä.
Sijaintihan toki maksaa, mutta itse asuisin mieluusti vähän väljemmin ja pikkaisen kauempana, ettei ainakaan heti tarvitse olla muuttamassa elämäntilanteiden muuttuessa. Muutenkin tuntuu hullulta (vaikka helsingin keskustassa olen elämäni itsekin asunut) miten kalliita nuo pikkuasunnot ovat neliöhinnoiltaan.
Noh, valintoja, valintoja.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 20:55"]
Käskinkö jatkamaan? En. Onko sulla ymmärryksessä vikaa? L-O-P-E-T-A ja kato vaikka TV:tä. Uutisetkin tulee kohta. Juo teetä ja mene nukkumaan. Hyvä yötä. ZzzZzz zZ
[/quote]
Jaha, taas tämä LOPETA-rääkyjä vauhdissa. Onko sinulla jäänyt joku pikkulapsivaihe päälle kun kuvittelet, että: a) sinä määräät kuka tänne kirjoittaa ja mitä, b) rääkymällä LOPETA saat muut hiljaisiksi? Rääytkö LOPETA myös IRL ihmisille kun nämä eivät ole samaa mieltä kanssasi?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:23"]
Wou miten PIENI asunto!!? Liekö edes 20 neliötä. Jotenkin olisin ajatellut että ostaa kaksion, sentään olisi tullut sängylle hellalta matkaa enemmän kuin alle metrin. :))) Pariovet ulos ovat hurmaavat mutta minne tuolla hän aikoo laittaa kaikki hurjat tavaravuorensa ihmettelen syvästi. ;)
[/quote]
Onhan tuo ihan reilusti 20 neliöinen. Veikkaisin, että n. 25-27 neliötä kuvien perusteella.
Mihin ihmeeseen ihminen tarvii hirveän määrän neliöitä? Varsinkin menevä sinkku, joka käy kotona lähinnä nukkumassa. Kyllä mäkin mielelläni tingin neliöistä ja asun lähempänä keskustaa. Itseasiassa en edes halua paljoa neliöitä, sillä se tarkoittaa, että kaappeihin alkaa kertymään turhaa roinaa liikaa ja siivoaminenkin tulee työläämmäksi. Tämän hetkinen 34 neliötäkin on vähän turhan paljon mun makuun. Kelpaisi hyvin tuollainen Lidan asunto, mutta Helsingin keskustasta (kun työ on täällä).
Sanoi kommenteissa, että asunto on 26 neliötä. Yllättävän tilavan näköinen mielestäni siihen nähden. Keittiö on fiksusti sijoitettu. Ovi keittiön ja sänkykorokkeen välillä on kuulemma vaatehuoneeseen, joten kai sinne jokunen laukku mahtuu. Kiva, että sentään on pieni parveke, niin ei tunnu ihan niin kopperolta.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 21:22"]
Sanoi kommenteissa, että asunto on 26 neliötä. Yllättävän tilavan näköinen mielestäni siihen nähden. Keittiö on fiksusti sijoitettu. Ovi keittiön ja sänkykorokkeen välillä on kuulemma vaatehuoneeseen, joten kai sinne jokunen laukku mahtuu. Kiva, että sentään on pieni parveke, niin ei tunnu ihan niin kopperolta.
[/quote]
Minusta kyllä pienen näköinen. Oon asunut 18-neliöisessä kämpässä, ja tuo näytti ihan samalta, mutta ehkä ne loput neliöt olikin sitten siellä kylppärissä.
[/quote]
Oho. Menipä mun veikkaus tosi hyvin kohdilleen :D Kyllä tässä on silmä kehittynyt pienten asuntojen neliöiden suhteen, kun niistä on katsellut myynti-ilmoituksia jo useamman kuukausen.
-353
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 21:57"]
[/quote]
Minusta kyllä pienen näköinen. Oon asunut 18-neliöisessä kämpässä, ja tuo näytti ihan samalta, mutta ehkä ne loput neliöt olikin sitten siellä kylppärissä.
[/quote]
Jaa, no mun olkkari on n. 19 neliötä, eikä se nyt paljoa isompi ole kuin tuo Lindan olkkari/makuuhuone. Siihen vielä keittiö, eteinen ja tilava kylppäri, niin äkkiä täyttyy 26 neliötä.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 20:08"]
No, pohditaan sitten L:n tyylistä. Minusta hän osaa pukeutua tyylikkäästi, mutta tämä rajoittuu ainoastaan ylvartaloon. Toinen puolisko on sitten jotain teinityyliä=fiasko ja molemmat tyylit eivät sovi samaan kuvaan.
Esimerkiksi: http://mycosmo.fi/data/mycosmo/media/news/image/51/56/11/3/143388/f141af2bc7725bb3/IMG9763e.jpg
Näin arvokkaan näköisten asusteiden ja mekon kanssa olisi sopinut tyylikkäät ballerinat tai korkkarit kuin jotkut teinien "Vanssit". Alakroppalle väljänmallinen, vähintään polvenmittainen alaosa olisi ollut paljon imartelevampi. Tyylikkyys on juuri sitä, että osaa valita omalle vartalotyypilleen sopivat vaatteet.
[/quote]
Täytyy kyllä nyt sen verran karauttaa paikalle valkoisella ratsullani Lindaa puolustamaan, että hän sanoi blogissaan olleensa jalkaleikkauksessa, eikä siis saa käyttää korkokenkiä eikä useimpia matalia kenkiä (kuten ballerinoja) ollenkaan.
[/quote]
Alla oleva kuva mustista ballerinoista on julkaistu seuraavana päivänä kuin aikaisemmin mainittu kuva:
http://lindajuhola.com/wp-content/uploads/2014/09/MG7136e_702_1053_DEFAULT_resize.jpg
Kyllä Lindalla on ballerinoja ja nuo ballerinat olisivat sopineet paremmin juhlavaan kokonaisuuteen kuin ne teinien vanssit. Jos niitä vansseja oli pakko päästä esittelemään, fiksumman kokonaisuuden olisi saanut yhdistämälle ne esim. farkkuihin ja teeppariin.
On hölmöä ajatella, että tyylitaju koskee ainoastaan yläkroppaa. En ole ilkeilemässä vaan antamassa rakentavaa palautetta ratkaisuehtoduksineen.
Miksi hänen bloginsa ulkoasu on täysin identtinen Kenzan blogin ulkoasun kanssa? Keksisi jotain omaa... Oikeasti, avatkaapa molemmat blogit välilehtiin ja verratkaa.
Photoshoppia kehiin. Viimeisetkin aitouden rippeet ovat karisseet. Ja mainosta mainosten perään.
Näin sitä annetaan hyvää esikuvaa nuorille lukijoille, kun muokataan kuvia lähes tunnistamattomaksi. Mut sekös on hienoa.
No mutta, Lindan puolustukseksi on kuitenkin sanottava, että nuo kuvat oli ottanut joku Suomen Blogimedian palkkaama kuvaaja, joka kuvaa myös 5 Inch and Up -blogin kuvat. Muokattuja kait nekin.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 22:13"]
Linsa tosiaannon wannabesvedu, sillä on ruotsin kansalaisuuskin! Ihme tyyppi, meni maku! Miksei ole ylpeästi suomalainen, perus suomipirkko kun on. Taas nähdään että yrittää olla vähän parempaa kun onkaan..
[/quote]
Pakko kommentoida, kun alkoi jotenkin totaallisesti huvittaa tää kommentti (ja samalla iski semmoinen fiilis, että tekee mieli hakata päätä seinään). :D Tottakai kaikki saa olla tästä asiasta mitä mieltä haluaa, mutta kommentistasi tuli minulle mieleen muutama asia:
a) Logiikkasi mukaan jos joku hankkii Ruotsin kansalaisuuden, tämä yrittää olla jotenkin "parempaa kuin onkaan". Eh, tämä paljastaa ilmeisesti oman asenteellisuutesi sen suhteen, että ruotsalaiset olisivat jotenkin parempia kuin suomalaiset? :D Asun itse tällä hetkellä väliaikaisesti Ruotsissa ja jotenkin tämä pisti ehkä siksi erityisen paljon silmään, sillä mielestäni tuollainen ajattelutapa ja suomalaisten huono kansallinen itsetunto ovat jotakin todella hölmöä, samoin kuin se, että ihmisiä ajatellaan jotenkin kansalaisuuksiensa/etnisten ryhmiensä edustajina eikä yksilöinä. Oman kokemukseni mukaan ruotsalaisia on moneen lähtöön, siinä missä minkä tahansa muunkin kansalaisuuden edustajia. Pääsääntöisesti tapaamani ruotsalaiset ovat olleet mukavia ja erittäin tavallisia ihmisiä, joita on turhaa sen enempää pilkata kuin nostaa jalustalle.
b) "Perus suomipirkko"??? :D
c) En käsitä, mitä ihmeellistä siinä on, jos joku hankkii kaksoiskansalaisuuden. Kritiikki aiheesta olisi vähän ymmärrettävämpää, jos Linda olisi luopunut Suomen kansalaisuudesta, mutta kaksoiskansalaisuudestahan ei ole yhtikäs mitään haittaa. Suomen kansalainenhan Linda on edelleen, ja Ruotsin kansalaisuus on ikään kuin "extraa". Ilman muuta jos itse asuisin syystä tai toisesta pidempään ulkomailla ja olisi se mahdollisuus, hankkisin asuinmaani kaksoiskansalaisuuden. :) En rehellisesti sanottuna ole varma, mihin kaikkeen kansalaisuus vaikuttaa esim. Ruotsissa, mutta ainakin kansalaiset saavat äänestää valtiollisissa vaaleissa, mitä ei ilman kansalaisuutta saa tehdä. Lisäksi minusta ainakin olisi symbolisesti ihan kiva juttu olla pitkäaikaisen asuinvaltioni kansalainen. Varmasti jos pitkään asuu maassa, jossa viihtyy hyvin, myös tätä maata kohtaan voi syntyä sellainen side, että on mukavaa olla kansalainen myös siellä.
+ Yleisellä tasolla minua ärsyttää kritiikki ulkomaille muuttavia suomalaisia kohtaan ja tuommoinen puhe, että joku ei ole "ylpeästi suomalainen" (mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan) tai että parhaimmillaan koetaan, että ns. ulkosuomalaiset olisivat jotain Suomen vihaajia. Itse asun toistaiseksi Suomessa, mutta voisin hyvin kuvitella muuttavani joskus ulkomaillekin asumaan. Motiivina muuttamiselle olisivat mm. kiinnostavat työmahdollisuudet ja yleinen uteliaisuus; minusta olisi mukavaa päästä kokemaan arki jossain muualla. :) Pidän myös monien suurkaupunkien vilskeestä ja tunnelmasta. Mielestäni Suomessa on paljon hyvää, mutta myös monia asioita, jotka voisivat olla paremmin. On kumminkin tuuripeliä, että minne sattuu syntymään ja varmaankin monet ihmiset saattavat löytää Suomen rajojen ulkopuolelta paikan, jossa itse viihtyvät paremmin kuin Suomessa. Minusta on ainakin mukavaa jos Linda viihtyy Tukholmassa ja mielestäni Tukholmaan muuttaminen ja se, että hän hankkii kaksoiskansalaisuuden tai opettelee puhumaan ruotsia riikinruotsalaisella aksentilla ei mitenkään tarkoita sitä, että hän syyllistyisi jonkun sortin yli-yrittämiseen. C'mon, tottakai ulkomailla asuvat ihmiset haluavat oppia paikallista kieltä mahdollisimman hyvin ja myös paikallinen puhetapa tarttuu. :)
PS. Pahoittelut turhista välilyönneistä edellisessä kommentissa: kommentoin ekaa kertaa tänne ja esikatselussa näyttti, että kaikki teksti tulisi yhteen, niin pistin hulluna välilyöntejä kehiin. ;)
Onnistunut vuosi kun sellaset 20 000e uponnut laukkuihin jeejee
Pisteet siitä, että on kuunnellut lukijoita ja tuonut hieman omaperäisyyttä postauksiin!
iso plussa siinä että nämä bloggarit lähtivät itsenäisiksi on se, että ei ollut niitä identtisiä, tosi uskottavia hehkutuksia ties mistä yhteistyökuviosta :)
Kamla fontti uudessa blogissa. Taidan lopettaa lukemisen