Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokarytmi ja laihdutus

Vierailija
13.08.2014 |

Voiko laihtua, jos jättää välipalat pois? Syö aamiaisen, lounaan ja päivällisen. Onko kokemuksia? En osaa laskea kaloreita ja Kiloklubi ei toimi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omg....laihtua voi hyvin monella tapaa. Kysymys kuuluu kauan pystyt noudattamaan tuota? Kostautuuko ahmimisena?

Vierailija
2/12 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sitä juuri pelkään. Se olisi vain sellainen selkeä tapa laihtua ja siksi kyselin kokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi todellakin! Itselläni juuri tuo oli ratkaisu! Yritin pitkään sillä Suomessa suositellulla tyylillä että söin 5 kertaa päivässä, ja kerralla pieniä annoksia. Oli jatkuvasiti tympeä olo, tuntui että saa syödä vain hyvin ankeasti että kalorit pysyy kurissa. 

Lopulta luin pari kirjaa jotka kertoivat muiden maiden ruokavalioista, ranskalaisesta ja italialaisesta. Kävi ilmi, että näissä maissa ihmiset ei syö ollenkaan välipaloja vaan vain 2-3 ateriaa päivässä, ei mitään välillä. Päätin kokeilla, ja tämähän oli minulle aivan loistava ruokarytmi! Muutama viikko oli kyllä tukalaa, hirveä nälkä aterioiden välillä, mutta sitten kroppa tottui ja kaikki näläntunteet katosivat. Ja aivan ihanaa kun silloin kun syö, saa syödä kunnon satsin eikä tarvitse närppiä, ja silti kalorit jää riittävän alas. Minä syön nykyisin niin, että aamulla pelkkä maitokahvi, lounaalla työpaikkaruokalan ruokaa, ja illalla päivän tukevin ateria päivällinen klo 20-21, viinin ja jälkiruoan kera. Kalorit jää herkutellen syöden 1500 kcal / päivä ja nälkä ei vaivaa.

Vierailija
4/12 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Se voi vaatia totuttelua, jos on tottunut normaalisti syömään 3 tunnin välein, mutta mulle on aina ollut luontevaa syödä 2-3 kertaa päivässä. Kuten ylläolevalla, mulla toimii paremmin että saa syödä kerralla kunnolla. Jos närpin jatkuvasti jotain, tulee kärttyinen olo kun ei ikinä saa syödä kunnolla, ja toisaalta taas joskus lihoin kun yritin syödä tuolla yleensä suositellulla välipaloja monta kertaa päivässä -tavalla. Säätelen siis jotenkin luontaisesti kaloreita kun syön silloin kun nälkä tulee, mutta tuo säätely meni kaikista noista välipaloista silloin jotenkin sekaisin enkä osannut syödä tarpeeksi vähän ns. isommilla aterioilla. Ja laihduttelin nuo silloin kertyneet kilot vanhaan tuttuun tyyliin, joten kyllä pystyy laihduttamaan näinkin.

Itse muuten käytän myfitnesspalia kaloreiden ja makrojen laskemiseen, se on ilmainen ja suomalaisia ruokiakin löytyy aika hyvin, ja niitä voi sinne itsekin lisäillä. Olen tykännyt.

Vierailija
5/12 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5x päivässä syöminen on hyvästä siksi, että aineenvaihdunta pysyy käynnissä ! Itse olin laihimmillani kun söin REILUSTI yli kulutuksen, mutta koska söin säännöllisesti 3-4tunnin välein ja laadukasta ruokaa (naisten ei pidä unohtaa hyviä rasvoja: esim pellavansiemenöljy ja pähkinät). Muista vesi.

Vierailija
6/12 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ! Ja jos sulla on älypuhelin, niin lataa sovellus Fat Secret ! Saat laskettua kalorit ja merkattua ylös syömiset

Vierailija
7/12 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:14"]

5x päivässä syöminen on hyvästä siksi, että aineenvaihdunta pysyy käynnissä ! Itse olin laihimmillani kun söin REILUSTI yli kulutuksen, mutta koska söin säännöllisesti 3-4tunnin välein ja laadukasta ruokaa (naisten ei pidä unohtaa hyviä rasvoja: esim pellavansiemenöljy ja pähkinät). Muista vesi.

[/quote]

Aineenvaihdunta pysyy käynnissä niin kauan kuin ihminen on elossa. Lisäksi on tutkimuksissa todettu, että useampien tai harvempien aterioiden syönti ei mitenkään vaikuta päivän kalorinkulutusmäärään, eli ei ns. "kiihdytä tai hidasta aineenvaihduntaa". Aineenvaihdunnan kannalta on ihan sama siis syötkö 2 vai 5 kertaa päivässä. Harvemmin syöjillä vaan välillä otetaan energiaa aineenvaihdunnan käyttöön varastoista enemmän kuin useammin syöjillä.

Toinen juttu, että kukaan ei pysy laihana jos syö YLI KULUTUKSEN. Se menee yksinkertaisesti niin, että jos syö vähemmän energiaa kuin kuluttaa niin laihtuu, jos syö sen mitä kuluttaa paino pysyy ennallaan, ja jos syö enemmän kkuin kuluttaa niin lihoo. Eli ilmeisimmmin söit tuolloin kulutukseesi nähden sopivasti.

Vierailija
8/12 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi laihtua noinkin, tiedän parikin semmoista tapausta. Mutta me ollaan yksilöitä, kaikki ei sovi kaikille. Mulla toimi paremmin se että söin usein pieniä annoksia.

Vierailija
9/12 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuiselle ihmiselle riittää kolme ateriaa päivässä. Varsinkin silloin kun laihduttaa.

Ihan älytöntä touhua on puputtaa ruokaa pitkin päivää.

Vierailija
10/12 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:14"]

[/quote]

Aineenvaihdunta pysyy käynnissä niin kauan kuin ihminen on elossa. Lisäksi on tutkimuksissa todettu, että useampien tai harvempien aterioiden syönti ei mitenkään vaikuta päivän kalorinkulutusmäärään, eli ei ns. "kiihdytä tai hidasta aineenvaihduntaa". Aineenvaihdunnan kannalta on ihan sama siis syötkö 2 vai 5 kertaa päivässä. Harvemmin syöjillä vaan välillä otetaan energiaa aineenvaihdunnan käyttöön varastoista enemmän kuin useammin syöjillä.

Toinen juttu, että kukaan ei pysy laihana jos syö YLI KULUTUKSEN. Se menee yksinkertaisesti niin, että jos syö vähemmän energiaa kuin kuluttaa niin laihtuu, jos syö sen mitä kuluttaa paino pysyy ennallaan, ja jos syö enemmän kkuin kuluttaa niin lihoo. Eli ilmeisimmmin söit tuolloin kulutukseesi nähden sopivasti.

[/quote]

joo no söin 2700kcal tuolloin... :D ja kun on sykemittaria pitänyt aamusta iltaan niin sen mukaan kulutus n.2000 (treenipäivinä). Olen 158cm ja 56kg. Salia 4x viikossa.

Vierailija
11/12 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:14"]

[/quote]

[/quote]

joo no söin 2700kcal tuolloin... :D ja kun on sykemittaria pitänyt aamusta iltaan niin sen mukaan kulutus n.2000 (treenipäivinä). Olen 158cm ja 56kg. Salia 4x viikossa.

[/quote]

Sykemittari siis näytti väärin. Se jos et liho tai laihdu 2700 kcal:illa tarkoittaa että kulutat 2700 kcal päivässä. Ihmisten kulutuksissa on tosi isoja eroja, samankokoisilla ja samalla liikunnalla jopa 1000 kcal / päivä. 

Vierailija
12/12 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sykemittari siis näytti väärin. Se jos et liho tai laihdu 2700 kcal:illa tarkoittaa että kulutat 2700 kcal päivässä. Ihmisten kulutuksissa on tosi isoja eroja, samankokoisilla ja samalla liikunnalla jopa 1000 kcal / päivä. 

[/quote]

En sanonut että laihduin: paino ei pudonnut vaan oli suht samoissa kokoajan. Olin laihimmillani: timmimmässä kunnossa kuin muuten ikinä. Vatsa ei pömpöttänyt eikä tullut makkaroita kun istui. Ja tämä on ihan tosi, kokeile itse syödä yli kulutuksen mutta laadukasta ja terveellistä ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan