Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut ihmiset jaksaa aina sanoa että minä en viihtyisi koskaan kotona.

Vierailija
13.08.2014 |

Ja hehkuttavat työpaikkojaan yms. Mitäs he sitten tekisivät jos jäisivät työttömiksi?hirteenkö menisivät?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan menisivät. Minusta ihminen on aika mielikuvitukseton, jos ei keksi elämäänsä muuta tekemistä kuin työ. Mä keksisin heti ainakin 50 asiaa, joihin mulla ei tule olemaan työssäkäynnin vuoksi koskaan aikaa ja/tai mahdollisuutta.

Vierailija
2/8 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki, menisin välittömästi tekemään vapaaehtoishommiani joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:16"]

Ei toki, menisin välittömästi tekemään vapaaehtoishommiani joka päivä.

[/quote]

Mutta kun monellekkaan ei tunnu se vapaaehtoistoimista riittävän.

Vierailija
4/8 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä viihdyn kotona aivan mainiosti mutta en todellakaan oleta että kaikki muut ovat samanlaisia.

Uskon kyllä että monet tulisi hulluksi jos eläisi niin kuin minä. 

Mutta tuskin sellainen ihminen kotona käkkii joka siellä ei viihdy eli silloin hän luuhaa ystävillä, sukulaisilla ja kaupungilla. Harrastaa vaikka mitä kaiket päivät ja käy vaikka espanjankielen kurssilla ja tekee vapaaehtoistöitä ym ym. Tai istuu vaikka kaffilassa. Tai matkustaa vaikka maailman ympäri :)

Vierailija
5/8 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nuo otsikon mukaiset ihmiset eivät tajua, että kotonaolo ei tarkoita neljän seinän sisällä kyykkimistä? Voihan sitä harrastaa ja tehdä vaikka mitä :). Ainakin minulla työt jopa häiritsevät intohimoista harrastustani ;).

Vierailija
6/8 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

He haluavat korostaa vireätö älyään, sosiaalista elämäänsä ja vilkasta elämäntapaansa, joka ihan näivettyisi kotona.

Näin kun olen kokenut molemmat; kiireisen työelämän ja kotivuosia useamman, niin kyllä kotona oleminen vaatii suurempaa tasapainoa ja mielen kypsyyttä. On oltava sinut itsensä ja liittonsa kanssa, löydettävä mielekkyys elämään ilman äärikokemuksia. Aikuisen ihmisen valinta.

Vierailija
7/8 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne varmaan kotona kökkisi tms. jos työttömäksi jäisivät, keksisivät muuta puuhaa. Nyt kun ovat kiinnostavassa työssä, ovat iloisia että siitä mukavasta tekemisestä myös maksetaan palkkaa.

Vierailija
8/8 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:28"]

He haluavat korostaa vireätö älyään, sosiaalista elämäänsä ja vilkasta elämäntapaansa, joka ihan näivettyisi kotona.

Näin kun olen kokenut molemmat; kiireisen työelämän ja kotivuosia useamman, niin kyllä kotona oleminen vaatii suurempaa tasapainoa ja mielen kypsyyttä. On oltava sinut itsensä ja liittonsa kanssa, löydettävä mielekkyys elämään ilman äärikokemuksia. Aikuisen ihmisen valinta.

[/quote]Mitä hittoa? Minä nautin vaativasta työelämästäni mutta myös vapaahetkistä kotonani. Mistä äärikokemuksista sinä puhut? Kotona vuosia viettäneenä sanoisin että se on erilailla haastavaa kuin työn ja kodin yhdistäminen. Mutta näin äärikokemuksena voisin sanoa että asiantuntijatyö on älyllisesti virkistävämpää kuin kotona lukeminen ja lasten logistiikka, vaikka oli sekin välillä haastavaa viiden lapsen ja nuoren kanssa.