Japanissa kaikki käyttävät maskia, silti koronakäyrä osoittaa suoraan ylöspäin, pääministeri Suga: "Virus leviää ennennäkemättömällä nopeudella"
Äsken tuli telkkarista katukuvaa Tokion keskustasta, ja kaikilla oli maskit myös ulkona. Maskien käyttöaste siis 100 %. Silti Japanin hallitus päätti tänään perjantaina pidentää koronaviruksesta johtuvaa hätätilaa Tokiossa elokuun loppuun. Lisäksi hätätila tulee voimaan neljällä Tokion lähialueella, kuten Osakassa.
https://yle.fi/uutiset/3-12040922
Eikö ne maskit autakaan?
Kommentit (25)
Tuo deltavariantti on kylläkin lievempi tauti kuin joku normi-flunssa. Suurin osa tartunnan saaneista ei itsekään huomaa saaneensa tartuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanissa oli kaikki hyvin ja kunnossa ennen, kuin turistit ja olymppialaiset alkoivat. Siellä oli ihan olemattomat määrät tartuntoja.
Että turha väittää, ettei muka maskit auta. Jostain syystä ne auttoivat yli vuoden ennen Olymppialaisia.
Mitkä turistit? Ei ole kisaturisteja. Urheilijat ja huolto käyttävät maskeja. Ongelma ei ole olympialaisiin rakennettu koronakupla vaan sen ulkopuolinen Tokio.
Jos kattelet vähääkään kuvia, niin monilla kilpailijoilla ja työntekijöillä (joita on paljon siellä) ei aina ole maskit naamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän diagnosoidut tartunnat on saatu jopa viikkoja aikaisemmin ja nyt näkyvä maskien käyttö ei kerro siitä mikä tilanne on ollut silloin kun tartunnat lähtivät nousuun.
Ihan sama! Ei kuulu mulle! käytän edeleen suositustenmukaisesti maskia.Vaikka ole 2 rokotetta saanut. ymärtännyt rokote suojaa minua vain taudin saadessani: lievempänä versiona ja ei pitäisi joutua teholle?Kotona voin sitten sairastaa.Minä en pätkääkään vaivaa päätäni rokoteesta ja maskeista kieltäytyjien selostukset. Ne henkilöt oletn elämästäni sulkenut pois ja se on minun oikeuteni.
Olen samaa mieltä kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo deltavariantti on kylläkin lievempi tauti kuin joku normi-flunssa. Suurin osa tartunnan saaneista ei itsekään huomaa saaneensa tartuntaa.
Jotkut huomavat sen siinä vaiheessa kun laitetaan hengityskoneeseen ja viimeistäin silloin, kun saavat uudet keuhkot elinluovuttajalta. Kuten sanoit, suurin osa ei huomaa...
Nämä maskihullut ovat nykyään palstan tosihulluja.