Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kouluterkkarin ihmeellinen suhtautuminen

Vierailija
13.08.2014 |

Meillä 2 lasta koulussa ja aina kun on ollut th-käyntejä jossa olen mukana niin terkkari katsoo päästä varpaisiin ja on jotenkin oudon oloinen. Meillä ollut 2 eri terkkaria ja molempien kanssa sama juttu. Neuvolassa ja joka paikassa muualla on suhtautuminen aina ollut ihan erilaista ja tosi hyvää.

Onko nuo kouluterkat aina tuollaisia? Vai miksi ihmeessä niin selvästi suhtautuvat epäillen, vaikka eivät ole edes nähneetkään minua kuin ne 2-3 kertaa jotka olen lasten kanssa ollut. Ja heti th:n vaihtuessa ensimmäisellä kerralla oli sama juttu.

Olen ihan rento aina kun menen tuollaisiin paikkoihin ja juttelen niitä näitä. Joka paikassa muualla saan hyvääkohtelua mutta tolla katsotaan heti kuin jotain outolintua.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smegmaa hiuksissa?

Vierailija
2/39 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko se "outo katse" kuitenkin sinun korviesi välissä? Tai sitten se on vain juuri sen henkilön tapa katsoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...okei. Siis mielestäsi joku katsoi sinua oudosti? Aikamoista.

Vierailija
4/39 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 09:23"]

Olisko se "outo katse" kuitenkin sinun korviesi välissä? Tai sitten se on vain juuri sen henkilön tapa katsoa.

[/quote]

Arvasin että joku vastaa näin. En ole mikään luulotautinen. On jotenkin hyvin vaivautunut tunnelma sitten aina kun itse yrittää olla ystävällinen ja toinen katselee arvostellen päästä varpaisiin ihan kuin olisin joku spuke.

Vierailija
5/39 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosi nuori/vanha verrattuna toisten lasten vanhempiin? Minulla on tokaluokkalainen lapsi ja olen 27v. Monesti todetaankin että "oho! Oletpas nuori" tai jotain muuta vastaavaa.

Vierailija
6/39 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullakin on usein ollut neuvoloissa ja kouluterkkareilla sellainen olo, että katsellaan jotenkin epäilevästi, että onkohan tuossa ihmisessä jotain vikaa. Samalla tapaa ne katsoo niitä lapsiakin. Eihän siinä auta muuta kuin olla vaan välittämättä, ei noissa onneksi kovin usein tarvitse käydä.

Vierailija
7/39 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 09:28"]

Oletko tosi nuori/vanha verrattuna toisten lasten vanhempiin? Minulla on tokaluokkalainen lapsi ja olen 27v. Monesti todetaankin että "oho! Oletpas nuori" tai jotain muuta vastaavaa.

[/quote]

Tämäkin voi olla yksi syy! Tosiaan ikäero on suuri muihin vanhempiin, ainakin toisen lapsen kohdalla. En ole tullut ajatelleeksi tuota. Olen kuitenkin muuten ihan normaalin oloinen ihminen :) Ja kuten kerroin niin  emissään muualla ei näin suhtauduta.

Vierailija
8/39 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 09:30"]

Kyllä minullakin on usein ollut neuvoloissa ja kouluterkkareilla sellainen olo, että katsellaan jotenkin epäilevästi, että onkohan tuossa ihmisessä jotain vikaa. Samalla tapaa ne katsoo niitä lapsiakin. Eihän siinä auta muuta kuin olla vaan välittämättä, ei noissa onneksi kovin usein tarvitse käydä.

[/quote]

Neuvolassa siitä varmaan tarvii jotain papereihin kirjoittaakin, mutta että kouluth:lla?

Vierailija
9/39 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se ole vähän niinkuin niiden työtä tarkkailla, että vanhemmat ovat ihan tervejärkisiä?

teillä ei varmaan vain kemiat kohdanneet, älä menetä yöuniasi

Vierailija
10/39 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ihmetteli, miksi menit lapsesi mukaan sinne. Ei ainakaan mun lapsuudessa ollut normaalia, että vanhemmat tuuppaa mukaan.

Vierailija
11/39 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä vaan on sellainen tapa. Syy miksi just noi kaksi on olleet tuollaisia, on ehkä reksin rekrytointipolitiikassa. Tiedän kyllä tunteen, kun joku mittailee tolla lailla. 

Vierailija
12/39 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jossain tapana, että vanhemmat menee mukaan terveydenhoitajalle?

Vierailija
13/39 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsesi ovat? En muista, että äitini olisi ollut kanssani koulun terkkarilla.

Vierailija
14/39 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 09:33"]

Ehkä se ihmetteli, miksi menit lapsesi mukaan sinne. Ei ainakaan mun lapsuudessa ollut normaalia, että vanhemmat tuuppaa mukaan.

[/quote]

No kun on ollut sellaisia käyntejä johon on pitänyt mennä. En minä ihan normikäynneille väkisin mukaan tunge :) Sitten ymmärtäisinkin että katsottaisiin vinoon.

Vierailija
15/39 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Terkkari luonteeltaan vähemmän miellyttävä?

Vierailija
16/39 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 09:23"]

[/quote]

Arvasin että joku vastaa näin. En ole mikään luulotautinen. On jotenkin hyvin vaivautunut tunnelma sitten aina kun itse yrittää olla ystävällinen ja toinen katselee arvostellen päästä varpaisiin ihan kuin olisin joku spuke.

[/quote]

Harva luulotautinen tiedostaa olevansa luulotautinen.

Vierailija
17/39 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 09:37"]

Olisiko Terkkari luonteeltaan vähemmän miellyttävä?

[/quote]

Todella epämiellyttävä kuva tuli ainakin minulle, molemmista. En tiedä suhtautuvatko muihinkin sitten tuolla lailla. Pitää joskus kysyä muilta.

Vierailija
18/39 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä ikäisten lasten mukana käyt kouluterveydenhoitajalla mukana vielä?

Meillä päin ekaluokkalaisten mukaan ensimmäiselle koululääkärikäynnille pyydetään mahdollisuuksien mukaan yksi vanhempi mukaan, mutta terveydenhoitajalla käynnit järjestetään opettajan ja terkan välillä sopien, eikä sinne vanhempia mukaan ole tarvittu (eikä varmaan edes haluttu). Ilmoitetaan vaan kotiin että terveystarkastukset alkavat silloin ja silloin, eikä edes mitään tiettyä aikaa johtuen ihan kouluympäristössä helposti muuttuvista aikatauluista. (joku saa esim. välitunnilla nenään ja tarkastusaika siirtyy). Seuraavista koululääkäriajoista (3. ja 5. luokat) ilmoitetaan kotiin ja näihin saa halutessaan mennä mukaan, mikäli siitä ilmoittaa kouluun etukäteen.

Luulen että jos edelleen kävisin lasten mukana joka vuosi pituuden ja painon tarkastuksessa koulussa terveydenhoitajan vastaanotolla, katsottaisi muakin jo todella kieroon. :D

Käyvätkö muutkin lastesi luokkakaverien vanhemmat  kouluterveydenhoitajalla mukana?

Jos lapsesi ei ole ekaluokkalaisia ja kyse ei tosiaan ole koululääkäriajoista, miksi koet tarvetta mennä terveydenhoitajalle mukaan?

Vierailija
19/39 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ihmettely johtuu ihan vain siitä, että olet tunkenut itsesi lapsen mukaan sinne kouluterveydenhoitajalle? Yleensä lapset käyvät siellä ilman vanhempiaan, kun ne tarkastukset on keskellä päivää, niin töissähän vanhemmat silloin ovat. Th ehkä ihmettelee sinua katsellessaan, että mikähän vika tuossa ihmisessä on, kun ei ole töissä? Laiska yhteiskunnan elätti?

Kuka näistä tietää, mitä terveydenhoitajat miettivät, ei kannata kuitenkaan takertua liikaa tuollaiseen tuijotteluun.

Vierailija
20/39 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajoihin terveystarkastuksiin toivotaan AINAKIN toisen vanhemman läsnäoloa (muistaakseni 1lk & 5lk). Muutenkin terkat sitä yleensä pitävät ihan hyvänä tapana jos on vielä kyse sen ikäisestä lapsesta, joka ei ota vastuuta terveydestään. Ja sitten on tietysti paljon asioita, joihin vanhempaa kaivataan (mietityttää miten lapsen krooninen sairaus huomioidaan, joku muu asia mihin perhe toivoo tukea).

Itse olen aivan vastaavassa tilanteessa kysynyt ystävällisesti ammattilaiselta, että "mietityttääkö sua joku asia tai olitko kysymässä jotain kun katselet niin miettiväisenä?" Tilanne on lauennut sillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi