Milloin viimeksi olet tuntenut ylpeyttä suomalaisuudestasi?
Kommentit (34)
En voinut itse valita mihin maahan synnyin, joten en oikein osaa olla sinänsä ylpeä asiasta, mihin itselläni ei ollut osaa eikä arpaa.
Suomalaisista olen toki ollut ylpeä, esim. Sanna Marinista, joka näytti vähättelijöille närhen munat ja mistä kana pissii.
Olin ylpeä siihen asti kunnes Z-sukupolvi syntyi ja pilasi politiikallaan Suomen.
Vierailija kirjoitti:
En voinut itse valita mihin maahan synnyin, joten en oikein osaa olla sinänsä ylpeä asiasta, mihin itselläni ei ollut osaa eikä arpaa.
Suomalaisista olen toki ollut ylpeä, esim. Sanna Marinista, joka näytti vähättelijöille närhen munat ja mistä kana pissii.
Eihän se ole mitään näyttänyt. Poseerannut lehdissä ja mokaillut. Ei ole mitään syytä olla ylpeä.
Se lompakonpalautustesti oli kyllä kohottava. Olivat jättäneet rahalla täytettyjä lompakoita eri kaupunkien kaduille eri maissa, ja sitten laskivat kuinka moni palautettiin.
Suomessa palautettiin eniten, ja rahat olivat sisällä.
Kertoo aika hyvää meidän keskinäisestä luottamuksesta ja kaverista välittämisestä. Tuntui hyvältä olla suomalainen.
En koskaan. En näe mitään erityistä syytä olla siitä mitenkään ylpeä. En ole sitä itse omalla toiminnallani saavuttanut. Sen sijaan olen ylpeä hyvin kasvattamistani lapsistani, omalla työlläni kartuttamastani varallisuudestani,kuten suuresta kivitalosta järvenrantatontilla ja premium-autoista. Kaikki tämä omalla työllä ansaittu. Suomalaisuuden eteen en ole tehnyt mitään, kuten ei se satunnainen alkoholisti puiston penkilläkään.
Olen päivittäin ylpeä suomalaisuudestani.
Meillä on niin paljon kaikkea hyvää ja hienoa, esim. ihan puhdas juomavesi tulee jokaisen hanasta.
On neljä vuodenaikaa, on aina jotakin odotettavaa: kesäloma, joulu.
Meillä on demokratia, saamme äänestää ketä haluamme, pakko ei ole.
Usein! Jääkiekko, viisut, kouluruoka, luonto, pääministerimme, lonkero maailmalla sähköpyörien vallankumous on mm. vilahdelleet viimeaikaisissa keskusteluissa joissa olen ollut hieman rinta rottingilla. Erityismaininnan ansaitsee lisäksi kaikki meidän lukuisat kansainvälisen tason artistit, joita on pieneksi maaksi runsaasti ja vielä enemmän toivon niitä lisää! Hyvä Suomi!
Olen ylpeä vain siitä että suomalaiset ovat lopettaneet lisääntymisen. Tänne ei todellakaan tarvita lisää lapsia kärsimään.
Päivittäin.
Asun ulkomailla ja koronan takia olen käynyt Suomessa viimeksi kaksi vuotta sitten. Kaipaan Suomea.
Tietäisittepä vain kuinka olen illanistujaisissa luukuttanut Lordin Hard rock hallelujahia ja Blind Channelin Dark sideä.
Kertonut jääkiekkotiedottomille Leijonista, jotka hävisivät ainoastaan viimeisen pelin. Ja niistä Christian Eriksen-huudoista, jotka Suomen fanijoukko aloitti. Enkä tietenkään ole unohtanut kertoa vuodesta 1917, Jäämiehestä tai Matista, joka hyppäsi usvan läpi.
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin.
Asun ulkomailla ja koronan takia olen käynyt Suomessa viimeksi kaksi vuotta sitten. Kaipaan Suomea.
Tietäisittepä vain kuinka olen illanistujaisissa luukuttanut Lordin Hard rock hallelujahia ja Blind Channelin Dark sideä.
Kertonut jääkiekkotiedottomille Leijonista, jotka hävisivät ainoastaan viimeisen pelin. Ja niistä Christian Eriksen-huudoista, jotka Suomen fanijoukko aloitti. Enkä tietenkään ole unohtanut kertoa vuodesta 1917, Jäämiehestä tai Matista, joka hyppäsi usvan läpi.
Ihana sinä, tuli oikein kylmät väreet
Vierailija kirjoitti:
Olen päivittäin ylpeä suomalaisuudestani.
Meillä on niin paljon kaikkea hyvää ja hienoa, esim. ihan puhdas juomavesi tulee jokaisen hanasta.
On neljä vuodenaikaa, on aina jotakin odotettavaa: kesäloma, joulu.
Meillä on demokratia, saamme äänestää ketä haluamme, pakko ei ole.
Veit sanat suustani!
Myös kun tyttäreni syntyi, olin onnellinen että saan kasvattaa tyttölapsen täällä enkä jossakin Afganistanissa.
Vierailija kirjoitti:
Siitä on aikaa, mutta oli viimeksi ylpeä siitä vuosia sitten ennen kuin perussuomalaiset omivat suomalaisuuden kokonaan itselleen. Nykyään en koe mitään ylpeyttä suomalaisuudesta koska en halua identifioitua perussuomalaiseksi.
Ei sitä ole omittu. Mitä helvettiä tuo edes tarkoittaa? Taitaa tarkoittaa vaan sitä, että ei sinua koko suomalaisuus edes kiinnosta. Persuille koko suomalaisuus pakotetaan ja liitetään ihan ilman mitään omimistakin. Kannattaisikohan vähän miettiä, että mistä tämä johtuu ja katsoa vaikkapa syvälle peiliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä on aikaa, mutta oli viimeksi ylpeä siitä vuosia sitten ennen kuin perussuomalaiset omivat suomalaisuuden kokonaan itselleen. Nykyään en koe mitään ylpeyttä suomalaisuudesta koska en halua identifioitua perussuomalaiseksi.
Ei sitä ole omittu. Mitä helvettiä tuo edes tarkoittaa? Taitaa tarkoittaa vaan sitä, että ei sinua koko suomalaisuus edes kiinnosta. Persuille koko suomalaisuus pakotetaan ja liitetään ihan ilman mitään omimistakin. Kannattaisikohan vähän miettiä, että mistä tämä johtuu ja katsoa vaikkapa syvälle peiliin?
Kommunikaatiokatkoksenne johtunee tuosta persujen tosiaan omivasta puoluenimestä joka suoraan viittaa että perinteinen (perus) suomalainen olisi siis kys puolueen kannattaja, harhaanjohtavaa minustakin. Eri
Tämä ei ole tuorein kerta, vaikka sitä kysyttiin, mutta tuli mieleeni nyt ensimmäisenä.
Olin aina miettinyt yhtä tunnettua ja hienoa klassisen musiikin kappaletta, että kenen säveltämä se on. Joitain kuukausia sitten törmäsin siihen YouTuben kokoelmavideolla, ja selvisi, että se on Sibeliuksen! Kyseessä on Valse Triste.
Olen aina kyllä kuunnellut klassista, mutta Sibeliusta en niin paljon.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/