Lasteni sukuelimet ällöttävät minua
Poikani on hieman yli vuoden ikäinen, ja tyttöni on pian kolmen. En ole koskaan kyennyt vaihtamaan vaippaa ja pesemään lasteni intiimialueita tms. tuntematta hirvittävää ällötystä ja saan pidätellä oksennusta. Mieheni on paljon töissä, joten hän ei voi juurikaan auttaa minua lasten hoidossa.
En osaa sanoa miksi heidän sukuelimensä oksettavat minua. En kykene edes katsomaan niitä, saati sitten koskemaan. Tunnen järjettömän suurta kuvotusta.
Onko kohtalontovereita, vai olenko kertakaikkisen outo tapaus ja huono äiti? :(
Kommentit (9)
Ootko varma ettet ois pienenä tullu hyväksikäytetyks? Tuli näin ekana mieleen...
Et sinä varmasti huono äiti ole, mutta onhan tuo aika outoa.
Olet todella omituinen. En koskaan ole ajatellut lasteni sukupuolielimiä, mutta vauvana ne pitää pestä. Sinne asti kunnes he itse osaavat. Sinulla on sellainen ongelma, että mene puhumaan ammattiauttajalle.
Toivon että tämä on provo. Jos olet tosissasi, oletko miettinyt mistä se johtuu? Itselle oman vauvan sukuelimet on yhtä seksuaaliton ja tavallinen ruumiinosa kuin polvi tai kainalo tai pienet varpaat, en ole oikeastaan edes ajatellut että kenenkään pitäisi vauvan intiimialuetta kohtaan tuntea yhtään mitään.
Ehkä ajatus lapsesta ja seksuaalisuudesta sekoittuvat päässäsi omituiseksi inhoksi, haluaisit nähdä lapset sukupuolettomina nukkeina. Jotain häikkää taitaa olla suhteessasi seksuaalisuuteen
Minulle omien lasten kaikki osat ja elimet olivat ihan samaa lasta, kuuluivat tärkeinä osina häneen ja minun tehtäväni äitinä oli pitää huolta lapsestani ja myös hänen suhtautumisestaan itseensä, joten ei olisi tullut mieleenikään ällötä heissä yhtään mitään, päinvastoin, höpöttelin ihastuneena yhtä lailla lapsen pikku puolukkavarpaista, nöpönenistä, hörökorvista kuin pimpulasta tai pipulista! Ilman minkäänlaista seksuaalista ajatusta! Ne vaan ovat osa sitä suloista, rakasta, omaa pikku lasta, jota sai vaalia ja pestä, huolehtia hänestä kuin kalleimmasta aarteesta!
Oletko ap joutunut lapsena seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi? Raiskattu? Insesrin uhri? Vanhemmillasi kieroutunut suhtautuminen sinun alastomuuteesi tai yleensä vääristynyt suhtautuminen alastomuuteen? Tuollaiset tulisi ensimmäisenä mieleen, mistä ap sun asenteesi voisi olla peräisin. Miten koet oman seksuaalisuutesi? Hyväksytkö itsesi vai häpeätkö genitaalialueitasi, esim suhteessa miehellesi?
Ihmiseen kuuluu tärkeänä osana sukupuolielimet ja lapsella ne ovat täysin viattoman puhtaat ja seksuaalisesti koskemattomat, joten niiden pesun ei pitäisi olla mikään ällöttävä asia lapsen vanhemmille. Päinvastoin! Äidin ja isän yksi luottamustehtävä on pestä pikkuisensa intiimialueet, kun he ovat vielä liian pieniä itse pesemään itsensä. Suhtautumalla hyvin luontevasti ja ei-seksuaalisesti lapsen sukuelimiin luot hänellekin yhtä luontevan suhtautumistavan omaan vartaloonsa, mikä taas edesauttaa koko lapsen henkistä hyvinvointia, kun ei jo pienestä pitäen ole joku ihme ongelma sukuelimiinsä suhtautumisessa! Samalla tavoin niitä kohtia pestään ja hoitorasvoja levitellään kuin mitä muuta lapsen ihon aluetta tahansa!
Älä ajattele mitään, mikä ei ole asiaan kuuluvaa! Lapsi on lapsi, ei mikään seksuaalinen aikuinen! Lasta kohdellaan aikuisen hoivattavana ilman seksuaalisia tunteita! Hellyys, rakkaus, läheisyys, ihailu - nämä eivät ole pahoja tunteita, vaan saa vapaasti osoittaa ihailunsakin, jopa pienen sukuelimiäkin kohtaan! Itse en näe mitään väärää kertoa lapselle hoitotilanteissa, että hän on juuri sellainen kuin pitääkin olla, kaikki on normaalia, kaunista, hyvää!
suora vastaus suoraan kysymykseesi: olet outo tapaus ja huono äiti. Hakeudu keskustelemaan asiasta ammattilaisten kanssa, esim. neuvolan kautta psykologille.
Olet varmasti hyvä äiti, se ei liity tähän. Mutta tuohon ällötykseen kannattaisi hakea ammattiapua. Riskinä nimittäin on, että siirrät ällötyksesi lapseesi ja vääristät heidän seksuaalisuuttaan ja minä-kuvaansa.
Ei herranjestas. Hae apua!!