Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa olevat, uusitteko sormuksenne?

Vierailija
12.08.2014 |

Itse olen ollut 14 vuotta naimisissa, eikä tulisi mieleenikään ostaa uusia sormuksia. Olen varmaan vanhanaikainen, mutta ne sormukset on aikanaan siunattu (en ole mikään himouskovainen, vaikka kuulunkin kirkkoon) ja se on varmaan suurin syy miksi en tahdo ostaa uusia.

Kaverini ostaa viiden vuoden välein miehensä kanssa uudet sormukset, joka on mielestäni outoa. Mielipiteitä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omani hukkasin pihahommissa ja toisen kerran mies huuhtoi vahingossa saunan viemäriin, joten kahdesti on uusittu

Vierailija
2/18 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltänikin hävisi sormus, joten ostettiin sitten uusi minulle, mutta muuten en kyllä olisi vaihtanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme uusi enkä ymmärrä miksi pitäisi. Tietysti silloin uusitaan, jos se katoaa.

Vierailija
4/18 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tekee omat päätökset. Olen saanut uudet kihlasormuksen, kun oli 10v kihlapäivä. Ja taasen, kun oli 15v hääpäivä niin uudet sormukset. Mulla on kuitenkin ne alkuperäisetkin käytössä.

15v hääpäiväksi uusi sormus oli paikallaan , koska samalla tuli hääjuhla vihkivalojen uusimisen merkeissä. Jokainen sormus on mulle yhtä arvokas, tärkeä ja rakas. Ihan samalla tavalla, kuin rakas mieheni.

Vierailija
5/18 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti sanottuna en edes tiedä, missä vihkisormus on. En ole käyttänyt sitä vuosikausiin.

Joten ei, ei uusita.

Vierailija
6/18 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin uuden sormuksen. Sekä kihla- että vihkisormukseni ovat hankittu senhetkisen budjetin mukaisina ja valitettavasti varsinkin vihkisormuksessa heikko laatu näkyy pahasti jo viiden vuoden jälkeen. Haaveilin häiden alla uniikista mittatilaussormuksesta, jonka kuvioinnin merkityksen tietäisivät vain minä ja puolisoni. Päädyimme kuitenkin käyttämään vähäisen budjettimme "järkevästi" ja pääsimme vähän nopeammin hääkuluista omillemme. Ehkä mulla on varaa 10- tai 15-vuotishääpäiväksi teettää se unelmieni sormus. 

Vierailija
7/18 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ellen hukkaa.

Vierailija
8/18 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän mikä sattuu sormus sormessa, nyt on pitkään ollut miehen kihlasormus (itserakkaus huipussaan, kun oma nimi lukee sormuksessa!) ja toinen tavallinen sormus.

Miehellä taas on mun isosedän sormus, jossa isotädin nimi ja vuosi 49! Ollaan hyvin säilyneitä ;)

Naimisissa ollaan oltu 18 vuotta.

Vierailija
9/18 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:10"]

Itse olen ollut 14 vuotta naimisissa, eikä tulisi mieleenikään ostaa uusia sormuksia. Olen varmaan vanhanaikainen, mutta ne sormukset on aikanaan siunattu (en ole mikään himouskovainen, vaikka kuulunkin kirkkoon) ja se on varmaan suurin syy miksi en tahdo ostaa uusia.

Kaverini ostaa viiden vuoden välein miehensä kanssa uudet sormukset, joka on mielestäni outoa. Mielipiteitä?

[/quote]

No, minä olen "himouskovainen" ja olen ollut naimisissa 22 vuotta. Menimme naimisiin maistraatissa, eikä sormuksia ole kukaan siunannut. Avioliittomme on Jumalan siunaama ja se riittää. Sormukset ovat samat vanhat halvat ja vaatimattomat, ei timantteja, vaan aitoja zirkoneja :) En ole ns. koruihmisiä, joten en aio hankkia uusia sormuksia. Ne, jotka haluavat vaihtelua, voivat toimia miten haluavat. Sormuksethan eivät avioliittoa pystyssä pidä. Kunnia Jumalalle!

Vierailija
10/18 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa en näe sormusten uusimista tarpeelliseksi. Mutta, hiljattain heitin ilmoille ajatuksen uusimisesta kuitenkin. Syystä että, sormukset ovat sen ajan ohuet kuvioidut, jotka ovat kuluneet sileiksi, kuten myöskin kaiverrukset ovat hioutuneet pois. Elikä kovasti on harkinnan alla, kuinka tehdään noiden suhteen. Jos uusintaan menevät, niin seuraava tasavuosiluku olisi hyvä aika moiseen, jos sellaisen vielä saamme kokea.

Vierailija
11/18 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan naimisissa mutta meillä ei ole koskaan ollutkaan sormuksia. Naimisissa voi olla ilmankin niitä. En usko myöskään, että ikinä hankitaan. Tuntuisi rahan haaskaukselta!

Vierailija
12/18 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me suunniteltiin itse uudet sormukset 20-vuotishääpäivän kunniaksi. Vanhoista sormuksista otettiin kivet, sulatettiin ne sormukset ja tehtiin uudet ja ihanat. Meillä oli ollut silloin paljon muitakin muutoksia siinä elämänvaiheessamme, uudet sormukset symboloivat entistä hyvää ja uutta tuntematonta.

Vierailija
13/18 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uusi. Alkuperäisillä on tunnearvoa ja haluan pitää nimenomaan niitä sormessani. Jos hääpäivän kunniaksi haluaa ostaa koruja, voi ostaa muita koruja tai muissa sormissa käytettäviä sormuksia.

Vierailija
14/18 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uusi. Toinen ollut sen 12 vuotta, vihkisormus 11. Mitäs niitä vaihtamaan. Ei sormukset onnea tuo eikä liittoa pystyssä pidä. Alkuperäiset aina sormessa.

Vierailija
15/18 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sormuksia ei pysty suurentamaan joten jos menevät joskus pieniksi niin sitten uusimme. Voisin kyllä uusia muutenkin. Se on koru joka symboloi liittoamme. Voisin hyvin hankkia toisen joka sekin sitten symboloisi liittoamme ihan samalla tavalla. Se on vaan koru, avioliittomme on muissa kantimissa.

Vierailija
16/18 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt mielessäkään. Toki voi uusia sormuksia ostaa, mutta ei niistä mielestäni enää tule kihla- tai vihkisormuksia. Kadonneen tai rikkoutuneen voi tietysti korvata. No ehkä se on jokaisen omassa päätännässä, mitä sormusta miksikin kutsuu.

Vierailija
17/18 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tatuoidut sormukset. Mun oma pitäis kyllä uusia, sitä vois samalla myös vähän koristella.

Vierailija
18/18 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Omani on hankittu sillä ajatuksella, että on on koko loppuiän. Juuri minulle sopivat ihanat. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi