Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhasen vajaatoiminta ja laihdutus -miten onnistuu?

Vierailija
12.08.2014 |

Mulla on ylipainoa 50 kiloa, painoa putoaa kilon kuukaudessa. Labra-arvot on ok, vaikka muuten oireita vajaatoimintaan liittyen löytyy, joten en saa lääkitystä. Haluaisin kuitenkin päästä näistä kiloistani eroon, mutta miten? Mun mielenterveys ei kestä tätä kilo per kuukausi vauhtia :( Vinkkejä tai neuvoja?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin kilo per kuukausi kun ei ollenkaan.

Vierailija
2/6 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala syödä merilevävalmisteita, että saat varmasti tarpeeksi jodia, ne buustaa kilpparia kivasti. Siihen tarvitaan sitten vielä seleeniä rinnalle. Toinen, mistä puhutaan aika vähän, on tosiasia, että gluteiini ei sovi yhteen laiskan kilpparin kanssa, vaan aiheuttaa lihomista. Niin että jos päätät alkaa pudittaa painoa, kannattaa kokeilla gluttaamista. Ei tarvitse olla niin tarkka kuin keliaakikot ovat, mutta ilmiselvät gluteiinilähteet, vilja etunenässä, pois ruokavaliosta.

Mulla on itsellä kilpparin vajaatoiminta, ja olen käynyt pari kertaa funktionaalista lääketiedettä harjoittavan endokrinologin jutulla, ja nämä ohjeet ovat sieltä peräisin, ja itsekin niitä noudatan vaikka mulla on lääkityskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lääkitys ja paino senkin nousee. Usko tai älä, mutta tällä syömisellä ei todellakaan kuuluisi olla nousujohteista. Nostinkin annosta omin päin, kun lekurini on elokuun lomalla ja arvot oli hiukan huonontuneet.

Vierailija
4/6 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:25"]

Ala syödä merilevävalmisteita, että saat varmasti tarpeeksi jodia, ne buustaa kilpparia kivasti. Siihen tarvitaan sitten vielä seleeniä rinnalle. Toinen, mistä puhutaan aika vähän, on tosiasia, että gluteiini ei sovi yhteen laiskan kilpparin kanssa, vaan aiheuttaa lihomista. Niin että jos päätät alkaa pudittaa painoa, kannattaa kokeilla gluttaamista. Ei tarvitse olla niin tarkka kuin keliaakikot ovat, mutta ilmiselvät gluteiinilähteet, vilja etunenässä, pois ruokavaliosta.

Mulla on itsellä kilpparin vajaatoiminta, ja olen käynyt pari kertaa funktionaalista lääketiedettä harjoittavan endokrinologin jutulla, ja nämä ohjeet ovat sieltä peräisin, ja itsekin niitä noudatan vaikka mulla on lääkityskin.

[/quote]

Oisko sulla vinkkiä noita valmisteista, minkä nimisiä ja milllaisella annostuksella? Viljattomalla ruokavaliolla olen jo.

Ja ihan oikeasti, tällä lähtöpainolla kilo per kuukausi ei todellakaan ole riittävästi.

Vierailija
5/6 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla välttämättä kilpparin vajista ole. Jokin muukin vaiva voi olla.

Vierailija
6/6 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lääkitys ainakaan mun painoa saa laskemaan. Moni vajislainen välttelee viljoja ja sokeria. Se saa kai parhaiten painonkin putoamaan. Täytyy myös muistaa, että ruuan ja liikunnan määrällä on iso vaikutus. Kilo kuulaudessa on parempi kuin ei mitään tai että lihoisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan