Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaura-allergia? Tai yliherkkyys..

Vierailija
30.07.2021 |

Vältellyt muutaman viikon muita viljoja paitsi 100 %:sta kauraleipää (eri valmistajien), mutta todennut, että turvottaahan sekin... Ja paljon. Keliakiaa ei pitäisi olla. Usein sanotaan, että kauraa sietävät viljayliherkät, mutta ei kai se ihan noin menekään... kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ihan kaura-allergia ja siitä tulee kasvoihin karseaa ihottumaa. Tuosta suolistolle sopimattomuudesta olen kuullut muiltakin.

Mille tahansa voi olla allerginen tai yliherkkä!

Vierailija
2/5 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa närästämään kaurasta. Ei ole mitään pikkunärästystä, vaan sellaista etten saa sitä edes pois lääkityksellä. Refluksia sairastan. Olisin todella onnellinen jos voisin syödä kaurapuuroa voi silmällä. Oi kuinka kaipaan sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jotenkin sokeasti luottanut kauraan, kun yritin vältellä viljoja, mutta se olikin sitten se parjattu ruis, joka mulle sopikin...

Vierailija
4/5 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

100-kaura tuotteiden kanssa kandee olla tarkkana. Haksahdin ostamaan Fazerin "pehmeämpää" 100-kauraa, mutta juuri hoksasin että siinä onkin vehnägluteenia, vaikka 100 prosenttia viljasta on kauraa!

Bonusvinkki: jos haluat alentaa esim. leivän glykeemistä indeksiä, ripottele sen päälle jotain hapanta, lähinnä kai esim. omenaviinietikkaa. Mitä korkeampi glyk. ind., sitä voimakkaampia veren sokerin vaihteluita tuote aiheuttaa! Esimerkiksi valkoisen riisin GI on 100, mutta sushissa se on 7-kympin huudeilla, koska riisi lienee etikoitu, tai jotain?

Vierailija
5/5 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi