Millaista on asua korkealla kerrostalossa? On muuttamassa 12. kerrokseen, en ole koskaan asunut niin korkealla
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Pelkään liikaa tulipaloa että voisin asua noin korkealla. Tällä hetkellä kerrostalon ekassa kerroksessa joka ei ole ihan maantasalla. Kakkoskerros olisi varmaan paras.
Mulla samoin eka kerros muttei maan tasalla, ihan parasta, vain yhdet portaat ja olet pihalla, ei tarvi törmäillä portaikossa eikä hösätä hissin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä voi pudota alas ja loukata itsensä pahoin. Kannattaa muuttaa hieman alemmas.
Kuinka usein olet kuullut ihmisten putoilevan ikkunoista?
aika monta kertaa olen nähnytkin. paras urpo oli kun äijän eukko pisti oven takalukkoon ettei äijä häipyis ryyppäämään mutta kun asuivat toisessa kerroksessa niin äijä partsin kautta pihalle. Mutta sit muuttivat 8-kerrokseen ,eikä äijä muistanut kaljoissaan sitä.
paras on helteellä kun tuulee kunnolla asuntoon.
hyvä hyvä kannatan korkeita rakennuksia.
ehdottomasti ylin kerros! ei tule ötököitä eikä kukaan tömistele yläkerrassa. ei ole korkeanpaikan kammoa eikä tulipalo pelota.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistuis minulta. On korkean paikan kammo. Juuri ja neljännessä kerroksessa voisin asua. Nyt asun ekakerroksessa.
Samoin. Pelottaa onnettomuustilanteetkin jos asuu liian korkealla. Hissi voi olla rikki ja joutuisi kipeillä jaloilla kiipeämään.
Sekin pelottavia, että jostain syystä tippuisin parvekkeelta alas. Mielenhäiriössä, senkin voi kohdata tai jos kävelen unissaan.
Tykkään rappusista ja tuo olisi hyvää porrastreeniä. Tuskin käyttäisin yksin kulkiessa hissiä edes. Parvekkeelta pelottaisi katsoa kaiteen yli maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä voi pudota alas ja loukata itsensä pahoin. Kannattaa muuttaa hieman alemmas.
Kuinka usein olet kuullut ihmisten putoilevan ikkunoista?
12. kerroksesta ei putoa kuin kerran.
Korkeat talot oikeasti huojuu vähänkin kovemmassa tuulessa. Siihenkin tottuu, mutta aina se vähän ärhäkämpi huojahdus kyllä vatsanpohjasta ottaa.
Näkymät voi olla kyllä upeat. Kerran oli yks asunto missä todella iso olohuoneen ikkuna ja sohvalle kun istui näkyi 100% vain taivasta, ei edes puiden huippuja eikä mitään muita taloja.
Hienot näkymät.
Helvatun kuuma jos ikkunat etelään tai länteen.
Porrasjuoksua ei tarvitse lähteä harrastamaan liikuntapuistoon.
Ruuhka-aikoina hissin odottelua.
Katumelu ei häiritse.
Lintuharrastajana kevät- ja syysmuuton seuraaminen sujui omalta parvekkeelta.
Hissit yleensä niin suuret, että muutto sujuu helposti.
Vaimo korkeanpaikan kammoisena pelkäsi ikkunoiden pesua ja parvekkeen kaiteeseen nojailuani. Itse nautin korkealla olosta.
Tämä 12. keroksen kokemuksena.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja ei. Sinänsä olisi hieno asua ylhäällä, mutta pelkäisin tulipaloa tai just tippumista parvekkeelta. Joo, ei partsilta tipu, jos ei roiku kaiteella, mutta en uskaltaisi seisoa edes ihan reunalla.
Nuorempana en pelännyt. Nykyään pelkään. Siksi pyydän hotellissakin aina alakerroksista huoneen. Mulle joku maksimi 3-kerros on ok. Kakkonen on hyvä. Ei maantasolla, mutta katsoessa alas ei huimaa. Lisäksi ulkomailla tulee aina nämä paloturvallisuusasiat mieleen. Vanhoja hotelleja, hätäpoistumisteitä puuttuu jne.
Mulla sama juttu, haluaisin asua korkealla mutta tulipalon sattuessa ne on surmanloukkuja. Ekasta ja ehkä toisesta kerroksesta voit vielä pahimmasssa tapauksessa hypätä alas.
Tulipalon sattuessa ei ole ongelmaa koska katolla oleva mijoonan tonnin vesitankkeri vai avataan ja annetaan huuhdella läpi koko liekehtivä torni.
Parvekkeet lienee lasitettuja noissa korkeuksissa (?).
7. kerros. Vatuttaa aina odotella hissiä, kun kotoa johonkin lähtee, se on jostain syystä aina alimmassa kerroksessa, siis AINA!
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistuis minulta. On korkean paikan kammo. Juuri ja neljännessä kerroksessa voisin asua. Nyt asun ekakerroksessa.
Voisin kuvitella asuvani korkealla, mutta parvekkeelle (jos sellainen olisi) minua ei saisi millään. Hyi, tuntuu pahalta jo ajatus.
T: Toinen korkean paikan kammoinen
Vierailija kirjoitti:
Mitä mahtaisitte sanoa Chicagon Willis Towerin lasipohjaisesta parvekkeesta. Semmonen about 400 metriä tyhjää jalkojen alla.
Siinä olisi alakerta ihmeissään kun tulen pelkkä kylpytakki päällä parvekkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään liikaa tulipaloa että voisin asua noin korkealla. Tällä hetkellä kerrostalon ekassa kerroksessa joka ei ole ihan maantasalla. Kakkoskerros olisi varmaan paras.
Mulla samoin eka kerros muttei maan tasalla, ihan parasta, vain yhdet portaat ja olet pihalla, ei tarvi törmäillä portaikossa eikä hösätä hissin kanssa.
Samat sanat, muutettiin viime marraskuussa kerrostalon toiseen kerrokseen ja on helppoa, kun ei tartte hissiä. Hissi on pieni, joten muutossakaan siitä ei ollut apua.
Ennen asuttiin luhtitalossa maan tasalla ja ihmiset kulkivat nurkkia nuollen ja ikkunoihin kyttäillen. Nyt on turvallisempi olo. Lisäksi lasitetulle parvekkeelle eivät pääse varkaat. Oravat ja linnut kuuluivat asiaan avoparvekkeella ja niitä onkin ikävä.
Vierailija kirjoitti:
7. kerros. Vatuttaa aina odotella hissiä, kun kotoa johonkin lähtee, se on jostain syystä aina alimmassa kerroksessa, siis AINA!
Kyllä nyt ainakin alaspäin pitäisi jaksaa kävellä.
Kyllä - kakkonen on ykkönen!