Muistatteko kun Kurt Cobain kuoli?
Missä olitte silloin ja miten reagoitte? Oliko se suuri mediaspektaakkeli Suomessakin silloin?
Kommentit (30)
STT:
Pääsiäisen viettoa Suomessa sääteli vuosikymmenien ajan huvikielto. Laki määräsi, että julkisia huvitilaisuuksia eli esimerkiksi tansseja tai elokuvanäytöksiä ei saanut järjestää pitkäperjantaina, pääsiäissunnuntaina ja joulupäivänä. Kielto oli voimassa 24 tuntia ja alkoi aattoiltana kello 18.
Kieltoa lievennettiin ensin vuonna 1984 ja uudelleen vuonna 1999, jolloin tuli mahdolliseksi hakea poliisilta lupa järjestää yleisötilaisuuksia.
Huvikielto poistui lopullisesti laista vasta vuonna 2002. Käytännössä poliisilta oli haettu lupia vain pääsiäisen aikoihin ja lähinnä elokuvien esittämiseen.
Joo. Istuin olohuoneessa sohvalla. Puhelin soi ja veljeni kaveri soitti. Ihmettelin, kun veli vain hoki puhelimeen "mitäh?! Täh?! No ou shit..." Sitten se lopetti puhelun ja sanoi, että Kurt Cobain on kuollut ja meni huoneeseensa. Mä olin kova Nirvana-fani, mutta pari vuotta vanhempi veljeni oli vielä kovempi.
En muista. Olin silloin neljän kuukauden ikäinen. Laulajana aivan loistava.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 17:18"]
Moniongelmainen narkomaani. Samalla tavalla käyttäytyvä suomalainen mies ei saisi kenenkään sympatiaa.
[/quote]
Kuinkahan moni muu moniongelmainen narkomaani on yhtä lahjakas?
Emme seurustelleet samoissa piireissä, joten en muista eli ei hatkauttanut millään tavalla.
Muistan. Kävelin karhupuiston ärrälle ja näin lööpit:(. Oli ainakin toisessa iltapäivälehdessä. Surullinen uutinen. Kuuntelen edelleen Nirvanaa. Kurt Cobain oli lahjakas ja edelleen häntä pidetään grungen kuninkaana.
Te, jotka ette pidä kys. musiikista, miksi kommentoitte tänne??
Olin silloin jenkeissä, kun Nirvana löi itsensä läpi. Olin Ruisrockissa Nirvanan keikal. Mulla on talles Vanity Fairin lehti, jossa vihjailtiin Courtney Loven huumeiden käytöstä.
Kuoleman muistan hyvin, luin aiheesta aika paljon juttuja eri lehdistä. Olen nähnyt aiheesta pari dokkaria, niin ja silloin aikoinaan tuli myös Nick Broomfieldin Kurt & Courtney.
Osa nuoruuttani. Cobainin kuolema kosketti, sillä seurustelin silloin itsetuhoisen rokkarin kanssa.
Olin ollut edellisenä kesänä Nirvanan keikalla Ruisrockissa ja olin Nirvana-fani. Kyllä se kosketti silloin, kavereiden kanssa puitiin asiaa pitkään.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:46"]
Oliko se se yksi lahkolaishihhuli?
[/quote]
Jos rock bändi on lahko niin joo.
Eikös Nirvana ollut joillain festareillakin Suomessa? Kävikö kukaan katsomassa? :)
Olin juuri nähnyt Nirvanan ja järkytti kyllä!
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:41"]
Muistan, itkin kolme viikkoa ja tarvitsin lääkityksen sekä terapiaa. Vieläkään en ole kunnolla toipunut.
[/quote]
Joo, mä tarviin vieläkin lääkityst asian takia. Ja viinaa vedän sen takia päivittäin myös. Henkinen teini-ikä jäi päälle, voivoi.
Kannattaa muistaa, että Kurt Cobainin ansioista puhuttaessa, että hän työskenteli muutama vuosi sitten Johanna Tukiaisen tuottajana, siis Tuksun itsensä mukaan http://www.stara.fi/2012/12/17/johanna-tukiainen-facebookissa-kurt-cobain-on-musatuottajani/
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:57"]
Kannattaa muistaa, että Kurt Cobainin ansioista puhuttaessa, että hän työskenteli muutama vuosi sitten Johanna Tukiaisen tuottajana, siis Tuksun itsensä mukaan http://www.stara.fi/2012/12/17/johanna-tukiainen-facebookissa-kurt-cobain-on-musatuottajani/
[/quote]
haha lol what
Muistan, kuuntelin Radio Mafiaa ja ihmettelin miksi siellä soitetaan Nirvanaa, biisin jälkeen selvisi syy :(
Oli aika kauheeta :(
Nirvana oli ollut Ruisrockissa edellisenä kesänä, olen ikuisesti katkera vanhemmilleni etten päässyt sitä katsomaan.
Täällä oleva porukka ei edes tiedä kuka on Kurt Cobain
En enää muista missä olin juuri silloin, kun uutinen kuolemasta tuli. Samaisena iltana olimme kuitenkin rock-baarissa, jossa soitettiin Kurtin kunniaksi Nirvanan biisi ja sen ajaksi kaikki kerääntyivät tanssilattialle "hiljaiseen hetkeen". Tuolloin oli pääsiäinen ja siihen aikaan ei saanut pääsiäisenä tanssia ravintoloissa lainkaan. Tuo "hiljainen hetki" kyseisenä iltana oli poikkeus, että saimme kerääntyä seisomaan tanssilattialle ja kunnioittamaan Kurtin muistoa :)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 17:16"]En enää muista missä olin juuri silloin, kun uutinen kuolemasta tuli. Samaisena iltana olimme kuitenkin rock-baarissa, jossa soitettiin Kurtin kunniaksi Nirvanan biisi ja sen ajaksi kaikki kerääntyivät tanssilattialle "hiljaiseen hetkeen". Tuolloin oli pääsiäinen ja siihen aikaan ei saanut pääsiäisenä tanssia ravintoloissa lainkaan. Tuo "hiljainen hetki" kyseisenä iltana oli poikkeus, että saimme kerääntyä seisomaan tanssilattialle ja kunnioittamaan Kurtin muistoa :)
[/quote]
Mitä vittua ei saanut pääsiäisenä tanssia?!?
Ihan tasan sai.
[/quote]
Nyt lisätietoja tästä