Korona-rokotuksen jälkioireet
Millaisia oireita ja miten voimakkaita olette saaneet toisen rokotuksen jälkeen? Erityisesti kiinnostaisi kuulla niiltä, jotka olivat ensimmäisen jälkeen tosi kipeitä.
Minä sain ensimmäisen rokotuksen aamulla ja se vei minut vuorokaudeksi sängynpohjalle. Käsi todella kipieä, valtava väsymys ja oksettava olo koko illan ja seuraavan yön.
Nyt on toinen rokotus tulossa ja mietityttää, mitä on odotettavissa. Täytyy varmaan tyhjentää kalenteri kaikesta ainakin vuorokaudeksi?
Kommentit (5)
Se on jännä että tähänkään ei ole selitystä onko se nyt hyvä vai huono että näitä oireita tulee.
Toiset sanoo että on hyvä rokote,ei tule oireita.
Sitten toiset sanoo että hyvä tehoava rokote kun tulee oireita.
Ota näistä selvää.
Ekasta rokotuksesta käsi kipeä ja väsymystä pari vuorokautta, toisesta rokotuksesta ei mitään oireita.
Minulla käsi hieman kipeä molemmilla kerroilla. Ei muuta. Pääsin vähällä.
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä että tähänkään ei ole selitystä onko se nyt hyvä vai huono että näitä oireita tulee.
Toiset sanoo että on hyvä rokote,ei tule oireita.
Sitten toiset sanoo että hyvä tehoava rokote kun tulee oireita.
Ota näistä selvää.
Kun on vielä niin uusi juttu, niin ei tiedetä tämän rokotteen osalta, onko hyvä vai huono merkki, jos oireita tulee.
Käsittääkseni yleensä sillä ei ole immuniteetin muodostumisen kannalta merkitystä, tuleeko rokotteesta oireita vai ei. Jonkun yksittäisen rokotteen kohdalla sillä varmaan on merkitystä, mutta se selviää vasta pidemmän kokemuksen jälkeen.
Joskus alakouluikäisenä meille pistettiin joku rokote, en muista, mitä sairautta vastaan. Parin päivän päästä piti käydä terkkarin luona mittauttamassa se rokotekohtaan tullut patti. Jos se oli liian iso tai pieni, pistettiin rokote uudestaan. Omille lapsilleni ei ole tätä kyseistä rokotetta annettu.
Mulla oli ensimmäisen kanssa suht samoja
Nyt toinen reilu viikko sitten. Ei ollut kuumetta eikä oksettavaa oloa mutta käsi kipeytyi jo samana päivänä ja oli tosi kipeä kaksi päivää. Seuraava päivä tosi väsynyt mutta johtui varmaan huonosti nukutusta yöstä kipeän käden takia.