Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka selvitä eron jälkeen saman katon alla ja sen jälkeen? :(

Vierailija
12.08.2014 |

Olen päättänyt erota miehestäni, mutta joudumme asumaan saman katon alla vielä kuukausia. (Kunnes saan kerättyä rahat ainakin muuttoon, takuuvuokraan ja välttämättömiin huonekaluihin).
Mies aikoo varmasti jäädä nykyiseen asuntoomme asumaan, joten minä joudun lähtemään 1v lapsemme kanssa muualle.. 
Miten tämän eron saisi järjestettyä mahdollisimman siististi? :( Minä en voi mennä sukulaisille ym asumaan siksi aikaa kunnes saan rahat ja asunnon hankittua. Ei ole enää ystäviä, vanhemmat eivät ota luokseen asumaan ja sukulaisten kanssa en ole väleissä.. Mies ei suostu lähtemään pois tästä asunnosta, joten minkäs teet.. 

En edes tiedä mistä alan etsimään asuntoja, sillä tälle paikkakunnalle en halua jäädä.. Kuinka mies tapaa lastansa jos muutamme kauemmas :( Yksin jääminen pelottaa kamalasti. Vain minä ja lapsi, mistä ystäviä molemmille? Täältä en ole niitä saanut... Suhde on niin kuollut että ihan sydäntä raastaa miehen välinpitämätön käytös minua kohtaan. Joudumme nukkumaan samassa sängyssä ja se tekee kipeää. Ei kosketusta, ei hyvänyön suukkoa. Ei mitään. Vieressä makaa kylmä ihminen jolta ei saa lämpöä ja rakkautta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pian jonkun hoidon löytää ja on vähemmän kotona.

Vierailija
2/15 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tähän nyt sanoisi...mielitekisi heristää sormea siitä selustan turvaamisesta elämän "yllättäviä" tilanteita varten, mutta myöhäistähän se tässä tilanteessa enää on, joten kestä, kestä ja kestä. 

Sinulla ei ole mitään oikeutta omia lasta itsellesi ja itsekäistä syistä muuttaa muualle. Olet tehnyt arvovalinan, lapsen, joten...jousta, jousta ja jousta. Lapsen etu tärkein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samassa tilanteessa, lapsi vain pienempi. Oisko kuitenkin helpompi noin aluksi että et vaihda paikkakuntaa? Sitten myöhemmin toki sen voit tehdä. Nyt vain teille joku asunto että pääsette oman elämän alkuun. Tsemppiä kovasti.

Vierailija
4/15 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nr 4 tässä vielä; tosiaan, mites tuo paikkakunnan vaihtaminen. . Isällähän on oikeus tavata lastaan. Tuo täytyy selvittää sinun jostain?

Vierailija
5/15 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:42"]

Nr 4 tässä vielä; tosiaan, mites tuo paikkakunnan vaihtaminen. . Isällähän on oikeus tavata lastaan. Tuo täytyy selvittää sinun jostain?

[/quote]

Jos yhteishuollossa ei äiti ei voi muuttaa ilman toisen huoltajan suostumusta.

Vierailija
6/15 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Yhteys sossuun ja asuntotoimistoihin, saat varmasti sieltä takuuvuokran yms. tuo on vain tuskan pitkittämistä ja itsesäälissä rypemistä jos sinne jäät.

2. Jos et muuta keksi niin mene ensi/turvakotiin. sieltä sut autetaan alkuun. 

3. Ryhdistäydy. sulla on pieni lapsi jota on ajateltava. Tee itsellesi lista mitä asioita pitää hoitaa ja hoida ne.

ainakin sossu, kela(yh-lisä lapsilisään) sato,vvo ja kaupunki joista haet asuntoja. 

Älä vielä vaihda kaupunkia ellei sulla jossain toisaalla ole tukiverkostoa äidistä, sisaruksista tai vanhoista kavereista yms. 

Vierailija
7/15 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kysyä oman paikkakunnan sosiaalitoimistosta apua vuokra takuuseen ja lastenvalvojalle kannattaa varata aika lapsen tapaamisiin ja elatusmaksusta sopien

Vierailija
8/15 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisen miehen kanssa sitten tehnyt lapsen? ? Hän oli tietysti ennen vauvan syntymää unelmamies.

Vierailija
9/15 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:58"]

Miksi olet tuollaisen miehen kanssa sitten tehnyt lapsen? ? Hän oli tietysti ennen vauvan syntymää unelmamies.

[/quote]

öööö...Miehen, joka ei suostu muuttamaan kun nainen käskee?! Miehenkö pitäisi kestää nielemättä kaikki?! 

Mamma muuttaa vaan ja antaa lapsen jäädä kotiinsa. Lapselle pitää erossa taata mahdollisemman muuttumattomat olosuhteen, eikä viedä kodistaan ja tutusta ympäristöstä, kun Tiina tahtoo!

Vierailija
10/15 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Millaisen?! 

Vierailija
11/15 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No täytyy sanoa että en ole unelmaprinssin kanssa päätynyt yhteen.. Lyhyen tapailun jälkeen tulin raskaaksi ja päätin pitää lapsen. Mies halusi osallistua/kuulua lapsen elämään ja olimme juuri kovin ihastuneita, joten minulle tämä sopi. Muutimme juuri ennen lapsen syntymää yhteiseen asuntoon, joka on osottautunut vääräksi valinnaksi. Ei tästä mitään suurta rakkaustarinaa syntynyt, enkä sitä todennäköisenä pitänytkään.. Välit ovat vaan menneet niin tulehtuneiksi yhteisen arjen sopimattomuuden vuoksi, että on parempi olla erillään. Mies saa edelleen nähdä lastansa eron jälkeenkin, minua tässä lähinnä vain pelottaa että HALUAAKO HÄN itse sitä..

ap

Vierailija
12/15 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kyllä sopeutuu uuteen ympäristöön, tärkeintä esimmäiseksi nyt että äiti saadaan voimaan hyvin ja sitä kautta silloin lapsikin onnellinen. Miltä lapsesta tuntuu varttua katsellen äidin ja isän kylmiä välejä.. ja riitelyä? 4.

Vierailija
13/15 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:10"]

Lapsi kyllä sopeutuu uuteen ympäristöön, tärkeintä esimmäiseksi nyt että äiti saadaan voimaan hyvin ja sitä kautta silloin lapsikin onnellinen. Miltä lapsesta tuntuu varttua katsellen äidin ja isän kylmiä välejä.. ja riitelyä? 4.

[/quote]

Äiti?! En halua provota, mutta entä lapsen oikeus myös isään?! Tämä isä kuulostaa hyvältä jätkältä ja toivottavasti taistelee lapsen ja omista oikeuksistaan!

Ja mitä riitelyä?! Jos molemmat aikuiset näkevät lapsen parhaan se osaavat kyllä muodollisesti käyttäytyä, vaikka eivät edes sietäisi toisiaan.

Vierailija
14/15 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitemmän päälle tuommoinen "muodollinen käyttäytyminen" ottaa koville ja eihän lapsi nyt mikään tyhmä ole, vaistoaa kyllä ettei kaikki ole kunnossa.

Vierailija
15/15 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:32"]

Pitemmän päälle tuommoinen "muodollinen käyttäytyminen" ottaa koville ja eihän lapsi nyt mikään tyhmä ole, vaistoaa kyllä ettei kaikki ole kunnossa.

[/quote]

Tämä pari on eroamassa, eikä lapsen tarvitse mitään pidemmän päälle käyttäytymistä seurata. Vanhemmat vaihtavat käsi käteen perustella lapsen kahden kodin välillä vastuu vuoroja niin mitä se lapsi siinä vaistoaa. Isättömiä lapsia on jo ihan tarpeeksi, eikä heitä saisi tehdä enää yhtään lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän