Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mummot ovat 'mummomaisia'? Millaisia 'mummot' olivat ennen?

Vierailija
12.08.2014 |

Niin. Miksi vanhat naiset ovat samantyylisiä? Mummo -stereotypianhan tietävät kaikki. Mummot juovat täysmaitoa, kuuntelevat radio suomea ja tekevät lihakastiketta. mummot ostavat ruisleipää ja käyvät torilla aikaisin aamulla. Mummoilla on permanentattu mummotukka. Tässä yleistykset.

Mutta miksi?? mistä esim. tämä tukkamuoti tulee? Jäänyt päälle 60-luvulta? Kertokaahan te 60-70 -lukujen lapset, olivatko teidän mummot jo samanlaisia?

Millaisia mummoja meistä 80-luvun lapsista tulee? Jämähtääkö meidänkin musiikkimakumme tähän, ovatko nykyiset älypuhelimet niitä viimeisiä teknisiä vempeleitä mitä osaamme käyttää?(vrt. nykymummojen kännykänkäyttötaidot.. huh) Minkälainen on hiustyylimme?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta tuli hyvä mieli, odotan jo mummoutta (oon 30) :D

Naurattaa toi vitosviestin sushimummomielikuva! Ja hauska ajatus ylipäätään että joka sukupolvi on mummoja omalla tavallaan. Mun mummo lauloi vanhoja iskelmiä ja varmaan virsiä joita en ollut kuullut, lauletaanko mekin aikanaan siivotessa tms., ja mitä, Blurred Linesia, Get Luckya?

Oletteko huomanneet mummojen ominaistuoksun? En tiedä mistä se tulee, se ei haise hajuvedeltä vaan joltain pumpulimaiselta, ehkä se on joku kosteusvoide. Mummojen asunnoissakin on se haju.

Vierailija
22/24 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että tämä ketju tuli tänään kun näin juuri kaupungilla aivan edesmenneeltä mummolta vaikuttavan mummon. Sama ylipainoinen ruumiinrakenne, hiustyyli 40-luvulta, sama tallusteleva kävelytyyli jne. Kasvoja en kääntynyt katsomaan, eihän se mummoni tietenkään ollut vaan joku tuntematon joten mitä väliä. Mutta kyllä hänenlaisensa nainen edustaa minulle yhä mummoa. Minun tuttuni mielestä taas mummot ovat laihoja ja heillä on pitkät hiukset. Varmaan oman mummonsa perua tämä. 

Vähän nuoremmat mummot on sitten stereotypioissani lyhythiuksisia modernimpia tapauksia. Jos omasta äidistä tulee mummo, hän pitää varmaan yhä oman tyylinsä. Pitkähköt hiukset ja sama pukeutumistyyli kuin nyt. Itsellä ehkä sama. Tulen kuuntelemaan varmasti samaa musiikkia vanhana kuin nykyäänkin jne. miksipä en :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ja äitini ero on hyvin samanlainen kuin 22:lla, vaikka äitini syntyi 1941 ja minä 1961. Ikäero siis vain 20 v, silti itse olen farkku- ja rockpolvea mutta äitini ei missään tapauksessa.

Vierailija
24/24 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mummotyypin mitä tarkoitatte.. Mutta oma mummini on niiiin eri maata. Köyhistä oloista, ikinä ei ole "hienostellut", hiukset korkeintaan kammattu, itse leikattu. Mummi käyttää hametta vain juhlassa, on muuten outo näky, ei oikein sovi hänelle. Ikänsä kovasti töitä tehnyt, eikä ole ollut aikaa taikka viitseliäisyyttä ulkonäöstä huolehtimiseen. Eli ei permistä, hametta/mekkoa, ei punottua kauppakoria, ei baskeria... mummini on kuitenkin todella liberaali ajatusmaailmaltaan ja pää leikkaa kuin partaveitsi, 85-veenä! Mun mummi rokkaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän