Kuka loi Jumalan?
Mistä Jumala sai alkunsa? Ja mitä se puuhasi kaikki nämä vaikkapa 10000000000000000000 vuotta ennen kuin loi kaiken tämän missä me nyt hillutaan?
Kommentit (18)
Minä se olin. Peljätkäätten mua, tai muuten...
t. yx tyyppi
Ei kukaan. Kolmiyhteinen Jumala on aina ollut ja tulee aina olemaankin.
Jumala on ikuinen ja ollut aina. Sitä on ihmisen vaikea tai mahdoton ymmärtää.
Sitä olen välillä myös miettinyt, eikä netistä löydy selkeitä vastauksia. Ehkä ihmisen ei tarvitsekaan kaikkea tietää, ajattele se niin.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen loi jumalan tai jumalat omassa mielikuvituksessaan.
Kyllä sinutkin on luotu. Et sinä itse vaan joku muu.
Ateistit raivossaan todistavat Jumalan olemassaolon. Miksi ylipäätään raivota jostain jota ei ole?
Elektronien törmäilyä - silloin luonnossa, nyt ihmisaivoissa.
Vierailija kirjoitti:
Jumala on ikuinen ja ollut aina. Sitä on ihmisen vaikea tai mahdoton ymmärtää.
Mutta mitä se on puuhannut silloin ikuisuuksia sitten? Loiko se joskus 10000000000000000000000000000 miljardia vuotta sitten jonkun maailmankaikkeuden ja tuhosi sen sitten? Ja avaruushan jatkuu ja jatkuu, mitähän siellä kaukaisuudessa on ja onko Jumalalla siellä vaikutus valtaa tai mitä se siellä puuhastelee?
ap
Ihminen loi Jumalan. Siitä on todistekin. Jumalasta ei ole ainuttakaan mainintaa ennen kuin ihminen sen mainitsi.
Ja miksi monia uskontoja ja niillä omat Jumalansa? Itse uskon vain johonkin korkeampaan.
Eräänä päivänä ollessaan vahvoissa aineissa haisteltuaan liian kauna "palavaa pensasta" Mooses keksi uskonnot ja ensimmäisen jumalan.
Hiilihankomiehellä oli yksin tylsää ja tarvitsi kunnon taisteluparin.
Vierailija kirjoitti:
Ateistit raivossaan todistavat Jumalan olemassaolon. Miksi ylipäätään raivota jostain jota ei ole?
Noh, tuo uskovaisuus on sellainen meemi - siis alkuperäisessä merkityksessään - josta seuraa todella paljon inhimillistä kärsimystä ja mm. teknologista taantumusta, että ”raivo” on ihan perusteltua.
Tämä maailma on täynnä sairauksia, pahuutta ym., viallinen ja epätäydellinen, kuten varmaan kaikki ovat jo huomanneet. On paljon hyvääkin toki.
Täydellinen Maailma ja Jumala ovat aivan muualla.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi monia uskontoja ja niillä omat Jumalansa? Itse uskon vain johonkin korkeampaan.
Niin, mikä jumala on se ”oikea”. Kaikki uskonnot kuvittelevat sen oman jumalansa olevan.
Tämä maailma on puoliksi helvetti, vaikka ihaniakin asioita tapahtuu.
Täydelliseen Maailmaan pääsee vain Jumalan Armosta, kun elämä tässä maailmassa päättyy, kestipä se elämä sitten yhden minuutin tai 890 vuotta.
Jokaisen on aika rukoilla.
Ihminen loi jumalan tai jumalat omassa mielikuvituksessaan.