Vuokrasin asuntoni pimeästi, asukas olikin hakenut asumistukea??
Kiessus, mikä urpå!
Hinta oli naurettavan halpa juurikin siksi että vuokraus oli pimeetä.
Verottaja lähestyi minua muutamalla kysymyksellä.
Kommentit (14)
Minä vuokraan asuntoja vain kauniille opiskelijatytöille jotka maksavat vuokransa luonnossa. Siinä onkin Kelalle selittämistä, jos hakevat asumistukea.
Linnareissu tulossa veropetoksesta.
pimeesti vuokratessa pitääkin ottaa oikeasti rikas asuja kuin köyhä joka hakee asumistukea
ens kerralla älä tee kirjallista vuokrasopimusta.
Mitä ihmeen järkeä olisi vuokrata asunto pimeänä???
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen järkeä olisi vuokrata asunto pimeänä???
Aloittaja saa tukia yhteiskunnalta eikä hänellä silloin voi olla vuokratuloja, tuet menisivät.
Tyhmien ja epäluotettavien kanssa ei kannata ruveta mihinkään pimeisiin hommiin. Kyllä oot ihan älykääpiölle vuokrannut nyt asuntos.
Vierailija kirjoitti:
pimeesti vuokratessa pitääkin ottaa oikeasti rikas asuja kuin köyhä joka hakee asumistukea
Oli sitten rikas tai köyhä, niin kuka ihmeessä suostuisi vuokraamaan asunnon ilman kirjallista sopimusta. Silloinhan vuokraisäntä voisi käskeä lähtemään asunnosta vaikka viikon varoitusajalla. Ja mitään et voi tehdä, kun ei mitään virallisia papereita ole olemassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli sitten rikas tai köyhä, niin kuka ihmeessä suostuisi vuokraamaan asunnon ilman kirjallista sopimusta. Silloinhan vuokraisäntä voisi käskeä lähtemään asunnosta vaikka viikon varoitusajalla. Ja mitään et voi tehdä, kun ei mitään virallisia papereita ole olemassa
Itse vuokralaisena epäilen, että päädyin kerran tällaisen pimeän vuokranantajan kämppään. Meillä oli kirjallinen sopimus kyllä, en olisi tietysti muuten muuttanut. Mutta vitsi onkin siinä, ettei vuokranantaja tainnut vaihtaa omaa osoitettaan (oli itse asunut kämpässä aiemmin) poismuuttaessaan. Saimme koko ajan hänen postejaan ja oudosti hän kirjasi vuokrasopimukseenkin omaksi osoitteekseen tämän meidän asunnon osoitteen. Sen tarkemmin en tiedä, ehkä oli merkannut meidät alivuokralaisiksi tms, kaipa maksoi verot kuitenkin.
Noh, oltiin töissä joten ei haettu asumistukia, siinähän tämä olisi käynyt ilmi, kun Kelan tiedoissa olisi näkynyt, että asunnossa asui kahden sijaan kolme ihmistä.
Nyt sitten vain vuokraa korottamaan. Vai mikä on ongelma? Menetitkö omat asumistukesi?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmien ja epäluotettavien kanssa ei kannata ruveta mihinkään pimeisiin hommiin. Kyllä oot ihan älykääpiölle vuokrannut nyt asuntos.
Vuokralle laittaja ite älykääpiö - se kuka vuokraa halvan murjun ihan varmasti kans hakee kaikki tuet mitä vaan saa. Ja toki hänellä ihan oikeuskin niihin tukiin on - mahtoiko edes tietää, että on jotenkin pimeästi vuokralla ?
Eihän hän mitään menetä siinä että verottaja soittaa vuokraisännälle? Samat tuet hän saa - eikä vuokraisännällä ole mitään oikeutta korottaa sitä vuokraa kuin indeksikorotuksen verran vuosittain!!!
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten vain vuokraa korottamaan. Vai mikä on ongelma? Menetitkö omat asumistukesi?
Indeksin verran / vuosi vain laillista korottaa - apn ei kannata kuin toivoa, että vuokralainen lähtee pian (tai irtisanoa tuo sopimus itse, silloinhan pätee se 6kk irtisanomisaika) - ja toki sitten saa olla melko idiootti, jos jatkossa vielä yrittää vuokrata pimeänä.
Sen siitä saa. Sinä se urpo olit.