Mistä teidän välivuotta pitävät nuoret ovat saaneet työtä?
omani on lähettänyt varmasti sata hakemusta, mutta kukaan ei ole ottanut yhteyttä. Ei kukaan
Työkkäristä ei saa mitään. Onko hyviä ehdotuksia, mistä sitä kannattaisi hakea? meneekä koulunkäyntiavustahat työkkärin kautta aina ?
Kommentit (40)
Ideaparkkiin on hakenut jokaiseen mahdolliseen paikkaan. Lidliin pääsee Oulussa vain suhteilla.
Baareihin pääsee vain jos on hygieniapassi, pitää hankkia se. Aukiolevia siivousjtöitä ei ole löytänyt, vaan pitää ilmeisesti ilmottaustua johonkin vuokratyöfirmaan.
Hoitaa maailman parhaita kilparatsuja Saksassa. Nyt sai kuitenkin yllättäen paikan varasijalta Tampereen yliopistoon mutta kun oli jo ehtinyt tehdä vuoden työsopparin niin haki lykkäystä opintojen aloittamiseen.
Kannattaa ilmoittautua johonkin vuokratyöfirmaan. Lisäksi kannattaa ilmoittaa kaupungille, että on käytettävissä koulujen ja päivökotien sijaisuuksiin.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:51"]
Ideaparkkiin on hakenut jokaiseen mahdolliseen paikkaan. Lidliin pääsee Oulussa vain suhteilla. Baareihin pääsee vain jos on hygieniapassi, pitää hankkia se. Aukiolevia siivousjtöitä ei ole löytänyt, vaan pitää ilmeisesti ilmottaustua johonkin vuokratyöfirmaan.
[/quote]kuulostaa oudolta että vaikka on noin hakenut joka puolelle ei pääse mihinkään, onkohan vikaa hakemuksissa tai todistuksessa?
Tehtaalta, henkilöstövuokrauksen kautta.
Todistuksessa ei voi olla vikaa, E:n paperit. Hakemukset hyviä, olen tarkastanut. Mutta ei ole työkokemusta kuin ns. "tonnilaisena". Ja yksikään ei ole edes vaivautunut vastaamaan, että ei kiitos
En ole koskaan edes kuullut, että joku olisi työvoimatoimiston kautta saanut töitä. Kokemustakin on jo vuosikymmeniä. Kyllä tähän mennessä kaikki rekryt ovat tapahtuneet suoralla yhteydenotolla, puskalennättimellä tai tutun kautta.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 11:18"]
Todistuksessa ei voi olla vikaa, E:n paperit. Hakemukset hyviä, olen tarkastanut. Mutta ei ole työkokemusta kuin ns. "tonnilaisena". Ja yksikään ei ole edes vaivautunut vastaamaan, että ei kiitos
[/quote]Toi voi selittää ongelmat ettei ole ollut koskaan ns. oikeassa työsuhteessa kesien aikana. Kun tarjolla on satoja nuoria joilla on enemmän kokemusta on selvä, että työnantajat suosii valinnoissa heitä. Työnantajat eivät muuten yleensä nykyisin ilmoittele että Sorry, sua ei valittu etenkään jos hakee työtä avoimilla hakemuksilla. Tässä ketjussa monien nuoret näyttää löytäneen töitä ulkomailta. Pitäiskö sunkin lapsen varautua lähtemään ulkomaille?
Kaupasta ja omalla aktiivisuudella. Toisaalta asiaan vaikutti myös, että työtä on tehty koulun ohella 14-vuotiaasta asti. Kouluun päästyään jatkaa töitä koulun ohella ja onnellinen.
Iso osa keskisuuren kaupungin ystävistäni(n. 5v sitten) menivät työkkärin työharjoitteluihin esim. Kouluihin ja kauppoihin. 18-vuotiaalle 400e/kk on iso raha kun asuu kotona.
Pääkaupunkiseudulle muutti osa ja sai töitä ravintoloista blokkareina, tiskareina ja esim. Kauppojen kassoilta. Jotkut pitivät seurakunnan kerhoja, joista tienasi n. 20e kerta eli periaatteessa taskurahat kotona asuvalle kun kerhoja oli vain muutama viikossa. Joku taisi olla henkilökohtaisena avustajana. Itse siis lähdin suoraan opiskelemaan.
[/quote]Ei ole tehnyt ikinä kesätöitä? No joo, sitten on kyllä vaikea päästä mihinkään. Miksi ei ole tehnyt kesähommia?
Itse pääsin työssäoppimisjakson kautta tavarataloon töihin, tein siellä siis näyttötutkinnon. Nyt pidän siis välivuotta ja yritän samalla suorittaa aikuislukion loppuun.
[/quote]Siis ei ole koskaan ollut kesätöissä?? No eipä ihme ettei työnantajia kiinnosta.
Vierailija 12.08.2014 klo 11:18
Ei ole tehnyt ikinä kesätöitä? No joo, sitten on kyllä vaikea päästä mihinkään. Miksi ei ole tehnyt kesähommia
On ollut joka kesä 2 viikkoa töissä, kun ei muuta ole saanut. Vaikka on hakenut. Kaikki paikat menee suhteilla
Henkilöstövuokrausfirmojen kautta kannattaa kysellä. Ja jos siellä on jokin avoin kiinnostava paikka kannattaa myös soitella, niin antaa aktiivisen kuvan. Itse sain opiskeluaikana monta työpaikkaa näiden firmojen kautta, samoin siskoni välivuotenaan, joka nyt päättyi, kun pääsi opiskelemaan.
Ai jonkun mielestä nuo kahden viikon keätyöt eivät ole mitään ??? Tajuatteko te, että monet kaupat ottavat vain kesätyöseteleillä töihin, koska se tulee ilmaiseksi kaupalle. Kaupunki maksaa kesätyösetelit. Kauppa ottaa porukkkaa kahden viikon pesteihin ja kahden viikon päästä taas uusi henkilö. Tämä on fakta nykyään
Tuo jatkuva soittelu on vähän kaksipiippuinen juttu. Kun itse hain kesätyöntekijöitä niin se jatkuva soittelu otti niin päähän, että ketään sellaista en ottanut. Mulla on päivisin muutakin tekemistä kun vastailla puhelimeen. Kaikkien työ ei ole sellaista, että olisi aikaa hölistä puhelimessa
21 jatkaa eli kahvilatyö oli siis kyseessä.