Asko Järvinen: Jopa 20–30-vuotiaita kuollut koronaan Suomessa
Nuorikaan ei ole aivan kuolematon.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007657709.html
Jopa 20–30-vuotiaita kuollut koronaan Suomessa – tämä koronakuolemista tiedetään nyt
Nuoretkin voivat joutua tehohoitoon, ja kuolemantapauksia voi tulla, jos sairastuneiden määrä kasvaa, arvioivat asiantuntijat.
Koronavirus ei koettele ankarasti vain yli 70-vuotiaita riskiryhmäläisiä, vaan viruksen aiheuttamaan covid-19-infektiotautiin on Suomessakin kuollut yksittäisiä 20–30-vuotiaita nuoria aikuisia.
– Yksittäisiä tapauksia on ollut, HUSin infektiosairauksien ylilääkäri Asko Järvinen kertoo Ilta-Sanomille.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa enkä hyväksy enää tuota pelottelua. Korona ei ole edes pahin mahdollinen tauti jonka voi saada.
Miehen työkaverin lapsi kuoli syöpään lukioikäisenä. Se oli surullista ja raskasta. Vieläkin surettaa joskus. Mun serkku kuoli viime vuonna syöpään myös. Vähän päälle viisikymppisenä.
Ei kukaan täällä iankaiken ole. Kaikilla meillä on määräaikamme.
Herran haltuun.
Hullun hommaa silti antaa levitä estettävissä olevan tartuntataudin, jonka pitkäaikaisseuraamuksia ei tiedetä.
Hullun hommaa silti ottaa estettävissä oleva koronapiikki, jonka pitkäaikaisseuraamuksia ei tiedetä.
Niinpä ja juuri siksi tämä viruksen leviäminen pitää estää muilla keinoin. Tai no, eihän rokote edes tee sitä..
Sitä ajatusta ei pidä kenenkään hyväksyä että tämän viruksen annetaan vaan "palaa" väestöstä läpi.
Tätä ei pidä sairastaa edes rokotettuna.
Miksi ei pitäisi sairastaa? Tauti on vaaraton nuorille ja vanhemmillekin rokotetuille. Erityisesti omikron on hyvin lievä, lievempi kuin normiflunssa. Itse sen juuri sairastin, yhtenä aamuna oli kurkku kipeä ja siinä se.
Eilen luin tältä palstalta kuvauksia siitä millaista oli sairastaa koronaa nyt, ja usein toistui lause "rankka tauti". Eli lievänäkin saattaa monilla ihan nuorilla ja terveilläkin olla rankka tauti. Se että sun napasi koki sen lievänä (noh, jälkitaudeistahan emme vielä tiedä), ei kerro yhtään mitään. Jokaista lievää tapausta vastaan on kaksi rankempaa tarinaa.
Nyt 20-29 -vuotiaiden kuolleiden lukumäärä on kadonnut THL:n ilmoittamista tilastoista, eli ilmeisesti on todettu, että tuon ikäryhmän viidennessä kuolemantapauksessa koronatartunta ei ollut varsinainen kuoleman syy. Ainakin 30-39 -vuotiaiden kuolleiden määrä tuntuu myös välillä pienenevän.
"
Mitäs hassutusta sinä nyt harjoitat ?
Kuolleet ovat kuolleita, ja pysyvät kuolleina."
Kun nyt näyttää, että joillekin on rautalangasta kaikki väännettävä, niin jokainen muu varmaan tajuaa, että kuoleminen tilanteessa, jossa on koronatartunta, ei tarkoita aina kuolemista koronasairauteen, vaikka se niin tilastoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa enkä hyväksy enää tuota pelottelua. Korona ei ole edes pahin mahdollinen tauti jonka voi saada.
Miehen työkaverin lapsi kuoli syöpään lukioikäisenä. Se oli surullista ja raskasta. Vieläkin surettaa joskus. Mun serkku kuoli viime vuonna syöpään myös. Vähän päälle viisikymppisenä.
Ei kukaan täällä iankaiken ole. Kaikilla meillä on määräaikamme.
Herran haltuun.
Hullun hommaa silti antaa levitä estettävissä olevan tartuntataudin, jonka pitkäaikaisseuraamuksia ei tiedetä.
Kyllä se nyt on jo nähty, että korona ei ole estettävissä.
Oikeasti hän ei sitten tarkoittanutkaan niin, vaan että se voisi olla mahdollista, eikä oikein sitäkään, vaan se voisi olla ehkä jopa tietyissä olosuhteissa tietyille otollisissa olosuhteissa mahdollisen hoitovirheen kautta mahdollista....mutta ei ehkä todennäköistä tai.....
25v 150 kiloinen mies kuolee paljon todennäköisemmin kuin 55v 75 kiloinen mies.
Yksi riskitekijä koronakuolleiden keskuudess on downin syndrooma. Eihän tätä kromosomimutaation omaavat elä muutenkään vanhuusikään asti...
Miksi ei pitäisi sairastaa? Tauti on vaaraton nuorille ja vanhemmillekin rokotetuille. Erityisesti omikron on hyvin lievä, lievempi kuin normiflunssa. Itse sen juuri sairastin, yhtenä aamuna oli kurkku kipeä ja siinä se.