En ymmärrä mitä olen tehnyt, ettei kaveri enää
pidä yhteyttä kuten ennen. Mä olen kahlannut läpi kaikki viestit niin fb:ssa kuin puhelimestakin tarkistaakseni, että olenko loukannut jotenkin. En ole enkä keksi mitään syytä miksi on tuollainen. Etenkin fb:ssa huomaa, että on jotenkin aivan kuin suuttunut, kun ei vastaa mulle mitään. En kehtaa kysyäkään suoraan, että oletko suuttunut jostain...
Ärsyttää. Ja etenkin harmittaa, kun on ainoa mun kaveri. :(
Kommentit (16)
No ettehän te kummoisia kavereita ole jos et voi suoraan kysyä.. Voi sitä kauniistikin kysyä, otat vaan härkää sarvista. Turha tuollaisia on jäädä vatvomaan.
Minkälainen kaverin elämäntilanne on?
Onko sillä kaverilla muita kavereita, jotka ovat menneet ohitsesi?
Ihan samalainen elämäntilanne on ollut viimeiset 5v. Pitkällä kesälomallakin oli eikä koko sinä aikana siitä kuulunut mitään. Eniten ihmetyttää tuo, kun fb:ssa ei vastaa jos kommentoin (kysyn) jotain sen julkaisemaan kuvaan tms. Normaalisti on aina vastannut tai edes tykännyt mun kommenteista.
ap.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:21"]
Onko sillä kaverilla muita kavereita, jotka ovat menneet ohitsesi?
[/quote]
Kyllä sillä on useampi kaveri. Ehkä ne sitten on mennyt nykyisin ohi...
Kun saisin muitakin kavereita, mutta on niin vaikeaa näin aikuisena...
ap.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:25"]
Voihan se kaveri olla masentunut.
[/quote]
Ei se ole kovin herkästi masentuvaa tyyppiä ja fb:ssa päivittää ja laittaa kuvia tavalliseen tapaan, niin en oikein usko.
Onko sen elämässä tapahtunut lähiaikoina jotakin mullistavaa/ kauheaa?
Latiatko liian paljon viestejä ja kommentteja?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:23"]Ihan samalainen elämäntilanne on ollut viimeiset 5v. Pitkällä kesälomallakin oli eikä koko sinä aikana siitä kuulunut mitään. Eniten ihmetyttää tuo, kun fb:ssa ei vastaa jos kommentoin (kysyn) jotain sen julkaisemaan kuvaan tms. Normaalisti on aina vastannut tai edes tykännyt mun kommenteista.
ap.
[/quote]
Ei kyllä kuullosta kauhean läheiseltä suhteelta, jos ette lomalla ole missään yhteydessä, ongelmasta ei voi puhua ja sulle on ongelma, jos kaverisi ei vastaa joihinkin Facebookin kommentteihin, ei mitään ystävyys voi perustua tykkäyksiin hei haloo!
Ei kai sen elämässä ole tapahtunut mitään mullistavaa. Tosin en tiedä, kun ei siitä kuulu mitään, paitsi ne fb päivitykset, jotka on tyyliä "tämän päivän lenkki 12 km ja hyvin rullasi! Nyt lapsille jätskiä."
Enkä mielestäni laita paljon viestejäkään/kommentteja. Samoin kuin ennenkin ja jopa vähemmän nyt, kun ei sitä näytä kiinnostavan, niin en halua ahdistella...
ap.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:23"]Ihan samalainen elämäntilanne on ollut viimeiset 5v. Pitkällä kesälomallakin oli eikä koko sinä aikana siitä kuulunut mitään. Eniten ihmetyttää tuo, kun fb:ssa ei vastaa jos kommentoin (kysyn) jotain sen julkaisemaan kuvaan tms. Normaalisti on aina vastannut tai edes tykännyt mun kommenteista.
ap.
[/quote]
Ei kyllä kuullosta kauhean läheiseltä suhteelta, jos ette lomalla ole missään yhteydessä, ongelmasta ei voi puhua ja sulle on ongelma, jos kaverisi ei vastaa joihinkin Facebookin kommentteihin, ei mitään ystävyys voi perustua tykkäyksiin hei haloo!
[/quote]
Kyllä me ollaan oltu läheisiä. Ollaan ristiin kummejakin lapsillemme ja tunnettu vuosikausia. Sillä tavalla ei kyllä kovin läheisiä enää muutamaan vuoteen olla oltu, ettei monestikaan tavata, kun asutaan nykyisin 150 km päässä toisistamme. Siksi tuo fb näyttelee niin suurta roolia meidän kaveruudessa. Mutta näin lomilla just ollaan yleensä tavattu.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:35"]
ap.
[/quote]
[/quote]
Kyllä me ollaan oltu läheisiä. Ollaan ristiin kummejakin lapsillemme ja tunnettu vuosikausia. Sillä tavalla ei kyllä kovin läheisiä enää muutamaan vuoteen olla oltu, ettei monestikaan tavata, kun asutaan nykyisin 150 km päässä toisistamme. Siksi tuo fb näyttelee niin suurta roolia meidän kaveruudessa. Mutta näin lomilla just ollaan yleensä tavattu.
[/quote]
Kaveri on tullut siihen elämänvaiheeseen, kun ei enää ole kiinnostusta ystävyyssuhteisiin. On mies ja lapsi.
Fb ei aina yhdistä. Se on kuitenkin vain virtuaalista.
Tässä syy.
Otapa puhelin esiin ja soita. Ihan iloisena kysy kuulumisia, kun ette ole aikoihin rupatelleet. Ja kysele kummilapsesi kuulumisia ja ehdota suoraan vaikka tapaamista. Kutsu teille vaikka viikonlopuksi.
Tuollainen rivien välistä lukeminen ja fb:n perusteella asioiden arvailu ei ole mistään kotoisin!
Mitä jos kaverisi odottaa juuri puhelinsoittoa sinulta? Onhan se paljon henkilökohtaisenpaa kuin sähköinen viestittely ja ystäväsi äänensävykin kertoo enemmän kuin tuhjänpäiväiset statuspäivitykset.
Minkälainen kaverin elämäntilanne on?