Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintaliivit, oikea koko

Vierailija
30.07.2021 |

Tuntuu ettei löydy oikeaa kokoa/ sopivaa mallia millään...

Saako kysyä oudon kysymyksen. Jos laitat paljaan tissin pöydälle ja mittanauhan alle, niin kuinka pitkä on sun tissi nännin päähän asti? Ja mikä kuppikoko?

Itsellä 13 cm ja D.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin käytät väärää kokoa :D

Mulla E/D enkä vaivaudu edes mittaamaan tuota paria senttiä.

Vierailija
2/115 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.abrathatfits.org/calculator.php

Siitä saat hyvän lähtökohtakoon sovitteluun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin käytät väärää kokoa :D

Mulla E/D enkä vaivaudu edes mittaamaan tuota paria senttiä.

Ehkä siinä sitten syy miksi esim aina muodostuu kainaloon ilkeä pullistuma. Aina vaan marketista ostanut.

Mutta ihan muutaman konkreettisen tällaisen mittauksen jos saisi, vertailukohdaksi, joltain, niin olisin iloinen.

Vierailija
4/115 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakatkaa spämmäämästä tätä jokaiseen rintaliiviketjuun jooko, ei tuokaan anna aina oikeita kokoja.

Vierailija
5/115 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua yhtään tuota tekstiäsi.

Siis paljas tissi pöydälle? Miten? Miksi pöydälle? Ja mitenkä mittanauha alle?

En ole varmaan ikinä lukenut täältä mitään yhtä outoa...

Ja jos sinulla pullistuu rintakudosta ulos sivuilta niin olisko mitään kokeilla seuraavaa kuppikokoa ja ympärysmittaa?! Jos nyt D75 niin kokeilepa D80, E75 jne.

Vierailija
6/115 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja marketista kyllä löytää isompirintainenkin liivit, itse ostan Prismasta Triumphin liivit säännöllisesti ja kuppikokoni on 80F.

Vierailija
7/115 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos sinulla pullistuu rintakudosta ulos sivuilta niin olisko mitään kokeilla seuraavaa kuppikokoa ja ympärysmittaa?! Jos nyt D75 niin kokeilepa D80, E75 jne.

Seiso pöydänreunaa vasten ja tissi pöydälle ja mittaa pituus... joo outo pyyntö, mutta haluaisin paremmin saada oikeasta kuppikoosta käsityksen.

Vierailija
8/115 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja marketista kyllä löytää isompirintainenkin liivit, itse ostan Prismasta Triumphin liivit säännöllisesti ja kuppikokoni on 80F.

Marketeista ei löydy pienempiä ympärysmittoja kuten 65 ja 70 sitten millään.

Vierailija
9/115 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko kuvan, niin voisin yrittää arvioida.

Vierailija
10/115 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakatkaa spämmäämästä tätä jokaiseen rintaliiviketjuun jooko, ei tuokaan anna aina oikeita kokoja.

Mä spämmään mitä haluan. Ja tuo on tosi hyödyllinen linkki, itse löysin sen avulla vihdoin oikean koon ja siksi laitan eteenpäin. Ei ollut apua liiviliikkeistä ”asiantuntijoineen”.

Vierailija
11/115 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noin mittaamalla saa mitään vertailukelpoista tulosta. Ihmisillä on erilaisia kudostyyppejä, pehmeämpi leviää enemmän ja kiinteämpi vain nököttää siinä pöydällä. Eri asennossa tulos on erilainen...

Tästä voit vaikka katsoa miten mitataan:

https://www.lilypadesigns.com/pictorial-guide

Vierailija
12/115 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin Prismasta myös liivin, joka väittää kattavansa 4 kokoa. En edes sovittanut, mutta voisi olla hyvä tuollasille, jotka eivät tiedä kokoaan.

Vierailija
13/115 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marketeista ei löydy pienempiä ympärysmittoja kuten 65 ja 70 sitten millään.

Myyvät varmaan eniten ostettuja kokoja. Harvinaiset täytyy ostaa liiviliikkeestä tai netistä. Lontoossa on myös hyvin liivikauppoja, sieltä olen löytänyt monet, kun vielä matkustin.

Vierailija
14/115 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin Prismasta myös liivin, joka väittää kattavansa 4 kokoa. En edes sovittanut, mutta voisi olla hyvä tuollasille, jotka eivät tiedä kokoaan.

Kiinnostavaa! Täytyykin käydä tutustumassa, koska on myös eriparisuutta.

Vierailija
15/115 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seiso pöydänreunaa vasten ja tissi pöydälle ja mittaa pituus... joo outo pyyntö, mutta haluaisin paremmin saada oikeasta kuppikoosta käsityksen.

Aika hiton korkea pöytä saa olla, että sen edessä voi seistä niin, että tissi ikäänkuin maksaisi siinä pöytätasolla.

Tai sitten tissin pitää olla toooooodella roikkuva, mutta ei niin roikkuvia ole olemassakaan.

Vierailija
16/115 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä spämmään mitä haluan. Ja tuo on tosi hyödyllinen linkki, itse löysin sen avulla vihdoin oikean koon ja siksi laitan eteenpäin. Ei ollut apua liiviliikkeistä ”asiantuntijoineen”.

Kai poljit vielä jalkaa samalla, kun naputtelit tuon "mä spämmään mitä haluan"-lauseen?!

Vierailija
17/115 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksesi on outo jopa av-palstalle.

Jos olisit itse nainen ja sinulla olisi omat tissit, ymmärtäisit oikein hyvin, että tuollaisella mitalla ei ole mitään tekemistä kuppikoon kanssa. Sinun olisi pitänyt kysyä vähintään ikää, sillä 16-vuotias noilla mitoilla on aivan eri mallinen kuin 61-vuotias monen lapsen äiti.

Oikean kuppikoon löydät sovittamalla. Jos mitta on jotenkin erikoinen, esimerkiksi alle 160-senttisellä on suuret rinnat eli kuppikoko jotain G+, on melko mahdotonta löytää sopivia liivejä. Silloin otetaan lähinnä sopivimmat, joita voi muokata suuntaan tai toiseen, eli pidentämällä ympärysmittaa jatkopalalla, tai lyhentämällä sitä jollakin tavalla, jos isommasta koosta löytyy sopivammat.

Vierailija
18/115 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hiton korkea pöytä saa olla, että sen edessä voi seistä niin, että tissi ikäänkuin maksaisi siinä pöytätasolla.

Tai sitten tissin pitää olla toooooodella roikkuva, mutta ei niin roikkuvia ole olemassakaan.

Polvesta kun vähän joustaa, niin onnistuu kyllä.

Vierailija
19/115 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksesi on outo jopa av-palstalle.

Jos olisit itse nainen ja sinulla olisi omat tissit, ymmärtäisit oikein hyvin, että tuollaisella mitalla ei ole mitään tekemistä kuppikoon kanssa. Sinun olisi pitänyt kysyä vähintään ikää, sillä 16-vuotias noilla mitoilla on aivan eri mallinen kuin 61-vuotias monen lapsen äiti.

Oikean kuppikoon löydät sovittamalla. Jos mitta on jotenkin erikoinen, esimerkiksi alle 160-senttisellä on suuret rinnat eli kuppikoko jotain G+, on melko mahdotonta löytää sopivia liivejä. Silloin otetaan lähinnä sopivimmat, joita voi muokata suuntaan tai toiseen, eli pidentämällä ympärysmittaa jatkopalalla, tai lyhentämällä sitä jollakin tavalla, jos isommasta koosta löytyy sopivammat.

No voi voi. Olen päälle 50. Ymmärrän kyllä, että nuoremmalla on kiinteämmät jne, kunhan kysyin ja ajattelin edes yhden suuntaa-antavan mitan saada, mutta näemmä nyt ei. Edes huumorilla.

Vierailija
20/115 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö näin illemmalla ketään, joka voisi tehdä tällaisen mittauksen? Rinnan pituus?