lapsettomat häät
Se on ihan yks hiton hailee mitä sinä ajattelet itsestäsi, lapsestasi (ihanasta pikku kultamussukastasi niih...) tai ylipäänsä kenestäkään tällä pallolla. Jos et halua mennä lapsettomiin häihin ilman lastasi, älä mene. Jos olet sitä mieltä, että lapsettomat häät on loukkaus sinua tai maailmaa ja perheellisiä kaikkialla sen pinnalla kohtaan, pysähdy, hengitä ja läpsäise itseäsi poskelle pari kertaa.
Häät on sellainen juhla, jonka mä uskon että jokainen toivoo kokevansa kerran elämässään. Niiden järjestäminen on ihan tosi iso juttu. Jos olet itse järjestänyt ne niin ihan varmasti tiedät sen. Jos et ole järjestänyt häitä etkä halua ymmärtää niin pysähdy, hengitä ja läpsäise itseäsi poskelle pari kertaa.
Välillä on ihan helvettiä miettiä, että ketä häihin pyytäisi. Voiko tuon serkun kutsua, mutta tuota ei. Voiko joltakulta jättää kutsumatta vaimon ihan vaan siksi, että se on hirvittävä ihminen. Jos kukaan ei koskaan loukkaantuisi mistään ja voisi aina tehdä niin kuin itse haluaa niin kutsut olisi tosi paljon helpompi lähettää. "Herra Virtanen. Toivomme teidän tulevan häihimme, mutta jättävän ihan järjettömästi dokaavan ja kiukuttelevan tyttöystävänne Koskelan kotiin." Olispa helppoa. Mutta kun se ei mene niin. Ja kyllä, vaikka siihen ei ole mitään syytä niin hääparit stressaa siitä että toivottavasti kukaan ei loukkaannu heidän häistään.
Mä olen itsekin sanonut monelle ihmiselle, että ei tarvi stressata. Viimeks viime viikolla siskolleni sanoin niin. Mutta totuus on, että kyllä sitä stressaa. Häihin käytetään kuitenkin kymmeniä tai satoja tunteja valmisteluja, paljon rahaa ja vaivaa. Niistä oikeasti halutaan ikimuistoiset juhlat. Mulla oli hyvä tuuri omien häideni kanssa ja se päivä on edelleen yksi kivoimmista ja mahtavimmista mun elämässäni.
Siksi jokaisella hääparilla on täysi oikeus päättää ihan juuri itse ketä juhliinsa kutsuvat ja millaiset juhlat järjestävät. Jos saisin joskus kutsun häihin esimerkiksi Star Wars vs. LOTR teemalla niin mä tekisin kaikkeni, että mun valosapeli olis yhteensopiva vaimon jousipyssyn kanssa. Jos taas tulis kutsu uikkariteemaisiin häihin, joihin on kutsuttu vain naisia tai tosi hompahtavia miehiä ja siinä olis mun nimi kutsussa niin mä ettisin pinkeimmät ja kireimmät speedot mitä löytyy.
Kommentit (6)
Minä taas en ole enää viiteen vuoteen mennyt häihin, koska niistä on tullut omituisia morsiamen kunniaksi järjestettjä tilaisuuksia, joilla ei ole mitään tekemistä avioliiton kanssa. Kutsuvieraat on statisteja tai näytelmän katsojia. Iso osa avioliitoista päätyy eroon, niitä minä voisin juhlia.
Minua ei haittaa lapsettomat häät, mutta se häiritsee kun tuomitaan kun haluaakin omiin häihin niitä lapsia. Minulle häät on perhejuhla, kaikille ei, osaan kunnioittaa myös muiden mielipiteitä.
Vähän ohi aiheen. Olen järjestämässä isälleni isoja (60-100hlö) juhlia ja ajattelisin että ilman lapsia olisi mukavampi juhlia. Paikalle saapuu kuitenkin isäni lapsuudenystäviä ym, joten kyseessä on selkeästi aikuistenjuhlat. No, tuli sitten sukulaisten kanssa puhetta vieraslistasta ja tehtiin todella selväksi että jos lapset ei pääse juhliin niin kokonainen perhe jää pois. Ei muuta kun lapsille sitten jotain ohjelmaa keksittävä niin että pysyvät poissa tieltä. Harmittaa.
Otan osaa sulhasen puolesta, ihanan rennon oloinen morsmaikku - not.
Suoraan ohjelmasta the Bride from Hell. Joo ohjelmaa ei ole, mutta olisi näköjään hyvä esimerkki tarjolla.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:11"]Vähän ohi aiheen. Olen järjestämässä isälleni isoja (60-100hlö) juhlia ja ajattelisin että ilman lapsia olisi mukavampi juhlia. Paikalle saapuu kuitenkin isäni lapsuudenystäviä ym, joten kyseessä on selkeästi aikuistenjuhlat. No, tuli sitten sukulaisten kanssa puhetta vieraslistasta ja tehtiin todella selväksi että jos lapset ei pääse juhliin niin kokonainen perhe jää pois. Ei muuta kun lapsille sitten jotain ohjelmaa keksittävä niin että pysyvät poissa tieltä. Harmittaa.
[/quote]
kalskahti korvaan tuo että lasten pitäisi pysyä poissa tieltä. olin itse juuri vastaavissa juhlissa, joissa lapset paineli sujuvasti muiden joukossa. sedät ja tädit tanssitti meidänkin viisivuotiasta ihan onnessaan. mitään erillistä lastenohjelmaa ei edes tarvittu. oli oikein hilpeät juhlat, jotka muistetaan kauan :) toki pitäisi kunnioittaa juhlakalua ja sitä mitä hän tahtoo, mutta tämä kommentti oli tosiaan perustettu vain tuohon yhteen lauseeseen.
<3