Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua on alkanut yököttää monet lihat

Vierailija
11.08.2014 |

Siis kaupoissa myytävät eläimen lihat. Ennen muinoin saatoin ostaa makkaraa katsomatta aineosaluetteloa, samoin vaikkapa sika-nauta jauhelihaa jne. Nykyään en pysty (silloin harvoin kun ostan) ostamaan muuta kuin kamaratonta ja parasta makkaraa, paistijauhelihaa ja hyvälaatuista broilerin rintafilettä. Ja tooki kalaa, joka tuoreena ei aiheuta yökötystä. OLisi vain niin helppoa syödä kaikkea halpaa mitä on tarjolla. Tämä ihme ällötys tulee kalliiksi :) Tosin olen alkanut paljon tehdä soijarouheestakin ruookaa ja ylipäänsä syödä kasviksia. Onko muita hengenheimolaisia? 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:14"]

Siis kaupoissa myytävät eläimen lihat. Ennen muinoin saatoin ostaa makkaraa katsomatta aineosaluetteloa, samoin vaikkapa sika-nauta jauhelihaa jne. Nykyään en pysty (silloin harvoin kun ostan) ostamaan muuta kuin kamaratonta ja parasta makkaraa, paistijauhelihaa ja hyvälaatuista broilerin rintafilettä. Ja tooki kalaa, joka tuoreena ei aiheuta yökötystä. OLisi vain niin helppoa syödä kaikkea halpaa mitä on tarjolla. Tämä ihme ällötys tulee kalliiksi :) Tosin olen alkanut paljon tehdä soijarouheestakin ruookaa ja ylipäänsä syödä kasviksia. Onko muita hengenheimolaisia? 

[/quote]

No ällöä että oot joskus niitä syönyt :( Kasviksia pitää syödä aina. Ja unohda nuo soijat..syö oikeeta ruokaa. Kasviksia,vihanneksia, kalaa, riistaa jne. puhtaita ja tuoreita ruokia.

Vierailija
2/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:20"]

[/quote]

No ällöä että oot joskus niitä syönyt :( Kasviksia pitää syödä aina. Ja unohda nuo soijat..syö oikeeta ruokaa. Kasviksia,vihanneksia, kalaa, riistaa jne. puhtaita ja tuoreita ruokia.

[/quote]

Niin. Onko soijarouhe jotenkin epäterveellistä? Riistasta en tykkää ja sitäkin vaikea saada + korkea hinta, kalaa en oikeasti raaski ostaa niin paljon kuin haluaisin. Tietty kokonaisen lohen voisi palastella pakkaseen mutta sekin on aika pieni.. OIkeasti hyvä ja maukas ruoka todella maksaa Suomessa. Kasviksia syön kesällä paljon mutta kohta taas tulee talvi ja niidenkin ostaminen vähenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

soija on todella epäterveellistä, se on geenimanipuloitua, naisilla vaikuttaa hormooneihin haitallisesti, lamaannuttaa kilpirauhasen toimintaa.
Itse tilaan suoraan luomutilalta lihat, hereford naudan lihaa jauhelihana, paisteina, fileinä 130e/10kg

Vierailija
4/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:20"]

[/quote]

[/quote]

Niin. Onko soijarouhe jotenkin epäterveellistä? Riistasta en tykkää ja sitäkin vaikea saada + korkea hinta, kalaa en oikeasti raaski ostaa niin paljon kuin haluaisin. Tietty kokonaisen lohen voisi palastella pakkaseen mutta sekin on aika pieni.. OIkeasti hyvä ja maukas ruoka todella maksaa Suomessa. Kasviksia syön kesällä paljon mutta kohta taas tulee talvi ja niidenkin ostaminen vähenee.

[/quote]

Ne on turhaa hömpötystä. Ei kannata tuhlata rahoja turhuuksiin. Tykkäät niistä tehdaslisäainemömmöistä muttet tykkää riistalihasta?? Oikeesti? Et oo vissiin koskaan syönyt mitään riistaa, poroa?? Oikein laitettuna ne on herkullisinta lihaa mitä voit saada.

Ja kala ei ole yhtä kuin kaupan kalatiskiltä ostettu lohi. Se on vain yksi vaihtoehto.

Vierailija
5/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijasta on kovin ristiriitaista infoa netissä. Ylen sivuilta kopsasin tämän: "Soija on ravintoarvoltaan monipuolinen palkokasvi. Soijassa on enemmän proteiinia kuin monissa muissa pavuissa. Se on pieni ravintoihme, sanoo ravitsemusterapeutti Johanna Kaipainen.

- Proteiinia on 36 grammaa sadassa grammassa. Rasvaa siinä on enemmän kuin muissa pavuissa, samoin kivennäisaineita.

Moni kasvisruokavaliota noudattava käyttää erilaisia palkokasveja lihan sijasta. Esimerkiksi soijasta löytyy paljon lihassakin olevaa proteiinia sekä rautaa"

Olen syönyt riista. Poroa ei helposti ole tarjolla eikä tiloja joista lihaa voisin suoraan ostaa. Ongelmana on pieni pakastinkaappi joka jo on marjoista täynnä. Tässä lähinnä pohdin vaihtoehtoa lihalle. Naudanlihaa kyllä pystyn syömään kunhan se on hyvälaatuista. Valitettavasti ahveneen ja kuhaan minulla ei esimerkiksi ole varaa enkä itse kalasta. ap. 

Vierailija
6/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:24"]

soija on todella epäterveellistä, se on geenimanipuloitua, naisilla vaikuttaa hormooneihin haitallisesti, lamaannuttaa kilpirauhasen toimintaa.
Itse tilaan suoraan luomutilalta lihat, hereford naudan lihaa jauhelihana, paisteina, fileinä 130e/10kg

[/quote]

Missä kyseinen luomutila sijaitsee?

Vierailija
7/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:32"]

Soijasta on kovin ristiriitaista infoa netissä. Ylen sivuilta kopsasin tämän: "Soija on ravintoarvoltaan monipuolinen palkokasvi. Soijassa on enemmän proteiinia kuin monissa muissa pavuissa. Se on pieni ravintoihme, sanoo ravitsemusterapeutti Johanna Kaipainen.

- Proteiinia on 36 grammaa sadassa grammassa. Rasvaa siinä on enemmän kuin muissa pavuissa, samoin kivennäisaineita.

Moni kasvisruokavaliota noudattava käyttää erilaisia palkokasveja lihan sijasta. Esimerkiksi soijasta löytyy paljon lihassakin olevaa proteiinia sekä rautaa"

Olen syönyt riista. Poroa ei helposti ole tarjolla eikä tiloja joista lihaa voisin suoraan ostaa. Ongelmana on pieni pakastinkaappi joka jo on marjoista täynnä. Tässä lähinnä pohdin vaihtoehtoa lihalle. Naudanlihaa kyllä pystyn syömään kunhan se on hyvälaatuista. Valitettavasti ahveneen ja kuhaan minulla ei esimerkiksi ole varaa enkä itse kalasta. ap. 

[/quote]

Ei sun sit auta muu ku syödä niitä eineksiä.

Vierailija
8/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mulle riittää soijasta se tieto, että jos se lamaannuttaa täysin jonkun elimen niin se ei voi olla silloin hyväksi. Osta nautaa luomuna, missä päin asut? selvitä lähin tila mistä voi ostaa

t.4

Vierailija
9/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se suojakaasu mihin ne pakataan pilaa lihan maun ja rakenteen, tilalta kun ostaa ne on vakuumissa

Vierailija
10/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs noita poroa, hirveä ja peuraa voisi ostaa? Tai riistalintuja? Täälläpäin ei ole kuin saksanhirveä pakasteessa, ei kiitos. Ja todellakin, kala (poislukien lohi) on todella kallista. Onneksi lammasta ja karitsaa saa lähitilalta suht edullisesti, sitäkään ei tosin viitsi kovin usein syödä.

Vierailija
11/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, katsoin juuri ykköseltä Eläinten puolesta dokumentin, ja kyllä tuli tippa silmään. Erityisesti koe-eläiminä toimineet beaglet, en meinannut pystyä katsomaan.

Maidonjuontikaan ei ole eettistä, lypsylehmät "ajetaan loppuun" neljässä vuodessa ja teurastetaan, vaikka niiden elinikä on 20 v.

Taidanpa kokeilla siirtyä vegaaniksi... Kananmunaa ehkä voi syödä, onnellisten kanojen... Säästyisi muuten paljon rahaa ja terveyskin paranisi.

Muakin on aina ällöttänyt esim. broilerin liha, jotain niin kuvottavaa, mutta olen syönyt sitä kun se "muka on terveellistä". Se on tosi kallistakin. Samoin leikkeleet, älyttömän hintaisia. Sillä rahalla saa kassillisen kasviksia...

Vierailija
13/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:32"]

[/quote]

Ei sun sit auta muu ku syödä niitä eineksiä.

[/quote]

Enhän sanonut hyvä ihminen eineksiä syöväni :) Kunhan pohdin ääneen ylipäänsä tätä dilemmaa että halpa liha kuvottaa ja kalliiseen ei alituiseen ole varaa. Olen keskittymässä kasvispuoleen. Lisäähän se työtä kun ei voi ostaa halpaa makkarapakettia ja pyöräyttää siitä soosia vaan pitää hiukan enemmän pohtia raaka-aineita. ap

Vierailija
14/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:36"]

ja se suojakaasu mihin ne pakataan pilaa lihan maun ja rakenteen, tilalta kun ostaa ne on vakuumissa

[/quote]

Katsoin että esim Sastamalassa on suoramyyntitila (suht lähellä minua). Jauheliha esim. 14e/kg. Varmaasti hyvää mutta on kyllä hintaakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi