Mitä taksifirmaa käytät ja mitä vältät
Kommentit (15)
Käytän: ikivanhaa Taksi Helsinki- tekstiviestisovellusta. On saatavilla myös äppinä. Se toimi jo ennen taksiuudistusta ja paikalle tuli kuka vaan, nyt tulee Taksi Helsinki tai Helsinkintaksi tai mikä lie, tämä ei ole se kallein ja toisaalta paikalle on aina tullut ammattilainen asiallisella autolla.
En mielelläni valitse villejä, uberia enkä venäläistä yangoa (koska en pidä pikku toyotoista)
En käytä taksia usein, mutta jos käytän niin käytän Lähitaksia taksisovelluksen kanssa. Taksin tuleminen kestää yleensä vain n. 3 minuuttia, ei tarvitse odotella, hyvä kun ulos ehtii niin taksi on jo paikalla.
Soittamalla taksin tilaaminen Lähitaksilta maksaa niin paljon että käytän ilmaista sovellusta mieluummin tilaamiseen.
Uberia ja Yangoa en käytä koskaan, niin paljon olen kuullut juttuja creepyistä kuskeista ym.
En käytä takseja yksin ja ystäväni tilaavat aina uubereita.
Taksi Helsinki. Tilaan appsin kautta auton, jossa väliseinä ja kuljettajalla maski, ei maksa ylimääräistä. Maksan matkan jo tilattaessa, yleensä siis kiinteällä hinnalla. Laskutus luottokortin kautta.
Uberia. Tietää hinnan etukäteen, voi helposti jakaa sijaintinsa, halpa, astut uberiin ja ulos.
Vierailija kirjoitti:
Uberia. Tietää hinnan etukäteen, voi helposti jakaa sijaintinsa, halpa, astut uberiin ja ulos.
Kyllä. Auton lähestymisen näkee kartalta reaaliaikaisesti ja kuskitkin on muiden arvioimia (niin pystyy välttämään creepsterit). Kaikki on ihanan helppoa ja läpinäkyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Auton lähestymisen näkee kartalta reaaliaikaisesti ja kuskitkin on muiden arvioimia (niin pystyy välttämään creepsterit). Kaikki on ihanan helppoa ja läpinäkyvää.
Taksi Helsinkin appsissa näkee myös kartalta auton liikkeet ja kuljettajan tiedot.
Käytän sellaista taksia jonka kuljettaja ymmärtää mihin täytyisi ajaa.
En halua olla oppaana ja maksaa matkasta.
Taksia missä on suomalainen kuljettaja. Viimeksi pääkaupunkiseudulla taksia käyttäessäni minua "palveli" kaksi eri maahanmuuttajataustaista henkilöä ja kyyti oli kyllä aivan holtintonta. Olin lähes vakuuttunut, että kolari tästä tulee. Kiitos Bernerin Anne.
Pääkaupunkiseudulla Lähitaksia tai Taksi Helsinkiä,täällä Porissa Satakunnan Aito taksia. Muualla kysyn hotellista tai ravintolasta, mikä firma on luotettava. En ota enää autoa tolpalta, koska en luota siihen mitä sieltä saa ja paljonko se maksaa.
Käytän aina Menevää. Osaava henkilöstö ja taksin saa näppärästi appsillä. Uber on riistolafka, miksi maksatte lakien ja sopimusten polkijoille?
Nyt kun mietin, en ole taksiuudisruksen jälkeen käyttänyt taksia kertaakaan. Menen omalla autolla, pyörällä, sähköpotkulaudalla.
Uberhan on laiton, pelottava ja kartettava kuljetusfirma. Auto voi olla mitä sattuu, ja kyydin jälkeen voit menettää lompakkosi ja saada päälle päätteeksi turpiisi. Oikeilla takseilla, joissa kantasuom kuski ei ongelmia ole
Käytän uberia, on helppo kun sama appi toimii niin Suomessa kuin ulkomailla ja mulla on siinä jo kaikki kortit yms tallennettuina.