Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuvittelen koko ajan itselläni olevan erilaisia sairauksia, apua!

Vierailija
11.08.2014 |

Eli aina kun on jotain pientäkin häikkää terveydessä, onnistun jotenkin lietsomaan itseni aivan hirveään pelkotilaan joka kestää aina pari päivää. Esim. tänä vuonna olen ollut täysin vakuuttunut että minulla on ruokatorven syöpä, maksakirroosi ja Crohnin tauti. Nämä huolet ovat jo menneet ohi, mutta nyt olen ihan paniikissa että minulla on jokin sukuopuolitauti (viime testien jälkeen ollut kolme kumppania ja vaikka ehkäisy oli käytössä, panikoin silti). Olen aivan varma että minulla on HIV, että jotenkin sain sen joltakulta. Tänään olen koko päivän googlaillut oireita ja miettinyt vanhoja flunssia, vaikka tiedän, ettei siinä ole mitään järkeä.

Menen kyllä testeihin huomenna, mutta tämä ei ole pelkästään yhden kerran ongelma - sama juttu toistuu aina. Tuskinpa juuri kukaan voi auttaa, sillä tajuan kyllä ettei tämä ole rationaalista. Mutta saisiko av:lta vertaistukea? Onko meitä muita typeriä panikoijia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuhannesti, 3! En tiennytkään, että tälle on jokin oikea diagnoosi! Jaa, onko tämä sitten kuinka elämää haittaavaa... Tulee ja menee, ennen tätä viimeisintä pakkomiellettä oli melkein 3kk ilman mitään ongelmia. Muuten olen mielestäni onnellinen ja tasapainoinen ihminen, mutta olenkohan sittenkään?

Vierailija
2/8 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko tosiaan ainoa, vai ovatko kaikki muut googlettelemassa oireita? ;) ap

Vierailija
4/8 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä taudista muuta kuin mitä luin tuosta linkistä. Käy psykiatrilla tms.

Vierailija
5/8 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:51"]

Mä aina luen jotain netistä ja diagnoosi on lähes aina aivokasvain :D no ei, kyllä tuo varmasti ärsyttävää on. Onko sinulla sitten ikinä ollut mitään vakavaa sairautta? Osaatko kuunnella kroppaasi?

[/quote]

Olin samanlainen kuin sinä ja mulla oli oikeasti aivokasvain. Nyt en enää stressaa ja elämä hymyilee :)

Vierailija
6/8 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samanlainen. Kesäsin mulla kyllä helpompaa, mutta ei ihan oireetonta. Aika usein käy niin, että jos joku puhuu vaikka jostain tutustaan, että on joku sairaus, niin aivan varmasti löydän kaikki oireet itsestäni.

Just ennen kesälomaa kävin otattamassa verikokeet, koska halusin tietää, ettei niissä ole mitään. Ei ollu.

Lääkäri sanoi mulle,että jos on paljon stressiä (siis jos vaikka stressaa niistä sairauksista), niin stressihormoni aiheuttaa aika paljon fyysisiä oireita.

Yritän ajatella, että jos olen sairas, niin sitten olen. Eihän siihen pysty määräänsä enempää vaikuttaan (tietysti jossain tapauksissa terveillä elämäntavoilla). Eräs aiempi lääkäri diagnosoi mulle ahdistuneisuushäiriön. Söin lääkkeitä jonkin aikaa ja kyllä ne vähän helpotti.

Lääkärille kannattaa kertoa rehellisesti, että pelkää!

Tsemppiä sulle ap!

Vierailija
7/8 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina luen jotain netistä ja diagnoosi on lähes aina aivokasvain :D no ei, kyllä tuo varmasti ärsyttävää on. Onko sinulla sitten ikinä ollut mitään vakavaa sairautta? Osaatko kuunnella kroppaasi?

Vierailija
8/8 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset