Miksi aina hoetaan ja sanotaan että muuttaminen on ilmaista?
Se ei nimittäin pidä ollenkaan paikkaansa ja on yhtä tyhjän kanssa kuin väite että terveydenhoito ja lääkärikäynnit ovat Suomessa ilmaisia ja maksuttomia. Esimerkiksi kun muutat ja vaikka sinulla olisi neljä laatikko tavaraa ja sänky niin tarvitset silti auton jolla ne muuttotavarat kuljettaa paikasta A paikkaan B ja siellä uudessa paikassa B on maksettava vesi- ja sähköyhteyden avaamisesta. Ja jos sinulla ei ole omaa autoa eikä kaveria jolla on auto niin sillä puhki kulutetulla neuvolla että "peräkärry on edullisempi kuin pakettiauto" ei ole mitään hyötyä.
Kommentit (34)
Ensi kertaa kuulen tällaisesta väitteestä.
Ei kukaan väitä, että muuttaminen on ilmaista tai edes halpaa. Ei todellakaan. Helposti menee lähemmäs tonni, jos riittääkään. Joku pyykki/tiskikoneen asennuksin maksaa jo 150, kun ei niitä itse nykyään saa asentaa, koska vakuutukset jne. Sitten muuttoauto ja siihen kuljettajan palkkaaminen, ottaa jonkun 500-600 ainakin, kellä nykyään on ajokorttia muuten? Muuttolaatikot ja muut tarvikkeet ainakin satasen.
En ole koskaan kuullut yhtäkään noista väitteistä enkä usko että kukaan on niin väittänyt. Siis kukaan muu kuin Ap nyt itse. Haiskahtaa trollilta.
Kuka on niin tyhmä, että luulee terveydenhuollon olevan maksutonta? Toki julkinen terveydenhuolto on halvempaa kuin yksityinen, mutta ei sekään maksutonta ole. Ainoastaa ap on luullut, että muuttaminen on ilmaista. Kyllä me muut olemme tienneet, mitä kuluja muutosta on, ap:lle oli yllätys, että muuttoauto maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on niin tyhmä, että luulee terveydenhuollon olevan maksutonta? Toki julkinen terveydenhuolto on halvempaa kuin yksityinen, mutta ei sekään maksutonta ole. Ainoastaa ap on luullut, että muuttaminen on ilmaista. Kyllä me muut olemme tienneet, mitä kuluja muutosta on, ap:lle oli yllätys, että muuttoauto maksaa.
Terveyskeskusmaksu tuli aikoinaan kun mummot kävi huvikseen suosikkilääkärillään vaikka ei mikään vaivannut.
En ole ikinä maksanut veden tai sähkön avaamisesta.
Aina sanotaan, että muuttaminen maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskusmaksu tuli aikoinaan kun mummot kävi huvikseen suosikkilääkärillään vaikka ei mikään vaivannut.
Paremminkin ehkä sen myötä kun "köyhät kyykkyyn" ajattelu sai potkun hedonistisempaan suuntaan jossa oma napa on pääosassa. Kunnat/ hallitus halusi rahastaa. Tervydenhuolto on yhä ilmaista mm. briteissä ja espaniassa.
Mitä tarkoittaa vesi- ja sähköyhteyden avaaminen??? Toki sähkösopimus pitää tehdä,, tietenkin sähkö maksaa. Samoin vesilasku pitää maksaa. Mutta ei mitään ”yhteyksiä” tarvitse avata.
En ole koskaan kuullut kenenkään sanovan muuttamisen olevan ilmaista
Kukaan ei sano noin. Vuokra-asuntoilmoitusten viereen pomppaa usein laskuri, josta voi arvioida muuton hinnan.
No, mä en ole muuttanut kuin kaksi kertaa ja kumpikin kerta oli ilmainen. Ilmaisella tarkoitan sitä, että en maksanut rahana mitään. Keräsin muuttolaatikot kaupoista, isän peräkärryä käytettiin tavaroiden siirtämiseen, kantajina serkkupojat. Muuttoporukalle tarjosin lohisopan ja kaffet. Mulla ei ollut paljonkaan tavaraa, joten muutto sujui yhdellä käynnillä molemmilla kerroilla.
Nyt kun tulen muuttamaan, saan muuttolaatikot sekä pakettiauton työpaikalta. Kantajiksi kummipojat ja pari muuta. Nyt tavaraa on enemmän mutta selvinnemme kahdella pakettiautokeikalla.
Pyykkikoneen saa itse asentaa (ainakin meidän taloyhtiössä), astianpesukonetta mulla ei ole koskaan ollut.
Ilman muuta eri asia on jos ei ole käytössä näitä etuisuuksia, silloin muuttaminen voi maksaa useampia satasia.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan väitä, että muuttaminen on ilmaista tai edes halpaa. Ei todellakaan. Helposti menee lähemmäs tonni, jos riittääkään. Joku pyykki/tiskikoneen asennuksin maksaa jo 150, kun ei niitä itse nykyään saa asentaa, koska vakuutukset jne. Sitten muuttoauto ja siihen kuljettajan palkkaaminen, ottaa jonkun 500-600 ainakin, kellä nykyään on ajokorttia muuten? Muuttolaatikot ja muut tarvikkeet ainakin satasen.
Juuri siksi olen vankina Helsingin kaupungin vuokra asunnot -itä.Minulla ei rahaa muttaa.Muuto- auto,muutto-miehet ,mutto laatikot MAKSAA! Etsisin heti uuden vuokra asunnon ja lähtisin tästä. Ei kerrostalossa mitän vikaa itse asuminen täällä.Mutta vikaa,vikaa on ihmiset. Utelevat,keksivät juttuja ja levitelevät niitä känissä ympäristö.Sotkevat pakaa ja riitelevät keskenään.Kukaan ei jaksa kunella venttovieraiden valitus roska katos,kun lajitelee roskansa siellä.
Sossuun yhteyttä ja hakemusta vetämään täydentävään toimeentulotukeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi olen vankina Helsingin kaupungin vuokra asunnot -itä.Minulla ei rahaa muttaa.Muuto- auto,muutto-miehet ,mutto laatikot MAKSAA! Etsisin heti uuden vuokra asunnon ja lähtisin tästä. Ei kerrostalossa mitän vikaa itse asuminen täällä.Mutta vikaa,vikaa on ihmiset. Utelevat,keksivät juttuja ja levitelevät niitä känissä ympäristö.Sotkevat pakaa ja riitelevät keskenään.Kukaan ei jaksa kunella venttovieraiden valitus roska katos,kun lajitelee roskansa siellä.
Olipa sekavaa tekstiä, opettelisit kirjoittamaan.
Ap on selkeästi niitä jälkeenjääneitä ja hitaita peräkylän peräkamarin poikia joita koko Suomi joutuu häpeämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa sekavaa tekstiä, opettelisit kirjoittamaan.
Psykoosit tulilla?
Muutin kesällä 400 km. Kaikki pakattu valmiiksi. Kerrostalo kolmion lastaus aamulla, ajo, purku alkuillasta. Kuljettajan yöpyminen heidän majapaikassa ja paluu puoli päivää. Muuttokantajat sisältyivät laskuun, sillä en nosta kaappeja tai kirjoituspöytää itse.Hinta 2300 euroa.
En pidä kalliina.
Ei kukaan noin sano. Itte keksit ja nyt sinua harmittaa.