Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhhuh, äitini ja hänen mustikkansa, päreet meni!

Vierailija
11.08.2014 |

Olen pyytänyt äitiäni ostamaan mustikoita eräältä tuntemaaltaan naiselta,joka käy niitä poimimassa. No äitini on nyt soittanut minulle lähemmäs kymmenen puhelua niiden mustikoiden tiimoilta pitkin viikkoa ja monta soittoa tänäänkin. Ne oli toimitettu hänelle tänään ja mun olisi pitänyt ne nyt heti sitten mennä hakemaan. Sanoin, ettei onnistu mulla on tärkeitä juttuja nyt, mutta huomenna töiden jälkeen onnistuu hienosti.

EI nyt vaan tunnu käyvän äidilleni, että haen ne vasta huomenna. Voi vattu, ei ne nyt yhdessä vrk mikskään me! No, opin taas tästäkin jotain, kai.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne on siivoamattomia, niin kyllä ne kostuu muutamassa tunnissakin, jolloin roskien poistaminen on työlästä. Muuten kyllä säilyvät viileässä huomiseen.

Vierailija
2/24 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:12"]

Oikeestiko ne homehtuu vuorokaudessa? Ei ne kyllä torillekaan niin nopeasti päädy, saati sitten torilta kotiin. 

Huoh, ootte samanlaisia kun mun hermoheikko mutsi!

-ap

[/quote]

Torimyyjät ostaa aamulla sinne marjoja tuovilta marjanpoimijoilta marjojaan. Olemme keränneet ja käyneet myymässä torille. Paljoa tuoreampia ne marjat eivät voi olla kuin torilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua esti ostamasta itse omat mustikkasi? Nyrkkisääntö on, että mitä useampi kokki, sen huonompi soppa. Seuraavalla kerralla säästät sun äidin aikaa, otat kännyn kätöseen ja soitat marjanpoimijalle ihan itse. :)

Vierailija
4/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hakisin kyllä tuoreina. Viileässä ne tietysti säilyy, mutta itse laitan suoraan metsästä pakkaseen. 

Vierailija
5/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne menee jo vuorokaudessa selvästi huonommiksi,varsinkin,jos eivät mahdu kylmään.

Vierailija
6/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäänsä' äitisi toimi välikätenä?

Vierailija
7/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis äitisi ja SINUN mustikkasi.

Vierailija
8/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mätänee äkkiä näillä säillä

Vierailija
9/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko ne homehtuu vuorokaudessa? Ei ne kyllä torillekaan niin nopeasti päädy, saati sitten torilta kotiin. 

Huoh, ootte samanlaisia kun mun hermoheikko mutsi!

-ap

Vierailija
10/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne mustikat ovat viileässä, niin ihan kunnossa ovat vielä huomennakin. Tosin ei ne kyllä homehdu huoneenlämmössäkään vuorokaudessa, älä srtessaa.

Vierailija
11/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ siis STRESSAA  :D

Vierailija
12/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mustikat yhdessä päivässä miksikään mene, jos niitä viileässä säilytetään. Toisin olisi esim. mansikoiden kanssa. Ehkä äidilläsi ei ole kovinkaan paljoa sisältöä elämässään kun jaksaa yksistä mustikoista noin paljon vaahdota?

Vierailija
13/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten äitisi jääkaappiin mahtuu ämpärillinen mustikkaa?

Vierailija
14/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:19"]

Ei ne mustikat yhdessä päivässä miksikään mene, jos niitä viileässä säilytetään. Toisin olisi esim. mansikoiden kanssa. Ehkä äidilläsi ei ole kovinkaan paljoa sisältöä elämässään kun jaksaa yksistä mustikoista noin paljon vaahdota?

[/quote]

No eipä ole sisältöä ei, ja ketuttaa kun sai taas mutkin vedetettyä mukaan tähän tyhjän jauhamiseen.. :)

Vierailija
15/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsö asia valittaa, kun syy on ihan oma :) Toivottavasti opit, että ens kerralla joko ostat mustikat torilta sellaisena päivänä, kun ehdit ne pakastaa. Tai jos sun on pakko ostaa ne äitisi ystävältä, pyydät äidiltäsi sen numeron ja hoidat itse haut, säilytykset ja pakastamiset.

Vierailija
16/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on Tää yks sukupolvi naisia joilla on pakkomielle marjojen keräämisestä ja pakastamisesta ja sellaset tyypit käy ihan ylikierroksilla kaikista marjoihin liittyvästä ja nyt on sit mustikan vuoro, huoh! Mun anoppi ei saa unta jos metsään on jääny ykskin marja.

Vierailija
17/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kastelemassa mustikoita.

Vierailija
18/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa äidilläsi on jotain muuta sovittuna huomiselle. Hän kuitenkin erittäin avuliaasti hommasi sinulle ne mustikat, joten ei varmaan ole liikaa vaadittu että tulisit vähän vastaan. Ja kyllähän se aina on parempi mitä nopeammin ne marjat saa pakkaseen. Mustikka varsinkin on aika herkkä vetistymään ja painumaan ämpärissä.

Vierailija
19/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:19"]

[/quote]

No eipä ole sisältöä ei, ja ketuttaa kun sai taas mutkin vedetettyä mukaan tähän tyhjän jauhamiseen.. :)

[/quote]

Eipä se äiti tainnut niinkään paljon vaahdota kuin nämä av-mammat. Jokainen hommatkoon itse mustikkansa, jos ei siedä äidin soittoja.

Vierailija
20/24 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 22:44"]Suomessa on Tää yks sukupolvi naisia joilla on pakkomielle marjojen keräämisestä ja pakastamisesta ja sellaset tyypit käy ihan ylikierroksilla kaikista marjoihin liittyvästä ja nyt on sit mustikan vuoro, huoh! Mun anoppi ei saa unta jos metsään on jääny ykskin marja.

[/quote]

Ei se oo vaan se sukupolvi. Mä rakastan marjoja ja mustikoita on poimittu ja nytkin mietin päivittäin että pitäiskö vielä mennä poimiin.

Olen 34 vee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan