onko vaikeaa laittaa ruuvi seinään?
siis betoniseinään. Naapurista sain iskuporakoneen lainaan. Uskallanko kokeilla itse vai pitäisikö pyytää apua? Mitä pitää ottaa huomoon että onnistun?
Hyllyä olen kiinnittämässä, ettei kaadu lapsen päälle jos siihen kiipeää.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:41"]
Sinulla on ilmeisesti ruuvi ja proppu valmiina. Valitse terä propun paksuuden mukaan. 4 mm on sarmaan sopiva paksuus tuohon tarkoitukseen
Varmista, että kyseessä on kiviterä.
Merkitse reiän kohta seinään.
Varmista, että porakoneessa on isku päällä.
Ota tukeva ote porakoneesta, ettei terä lähde "vaeltamaan" pitkin seinää.
Kiveä porataan hieman pumppaavalla paineella, että pöly pääsee pois terän alta.
[/quote]
Kiitokset tästä! 4 mm proppu ja siihen sopiva ruuvi on. iso paketti myös teriä tuli naapurilta mukaan, sanoi että käyvät betoniseinään. Kai tästä hommiin vaan sitten!
Ja ei ole miestä jolta pyytäisin apua.
[/quote]LOL!! Et oo varmaan semiruma jos ei oo ketään miestä auttamassa.. Ainiin eihän tollanen Liisa Lessu anna pillua kellekkään
Ei ruuvia voi laittaa suoraan betoniseinään. Pitää porata vähän isompi reikä, laittaa siihen proppu ja ruuvi sitten siihen proppuun.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:47"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:39"]On vaikeaa. Nelikymppinen mies ei saa edes kuukausia harkittuaan ja suunniteltuaan porattua muutamaa reikää betoniseinään.
Ja oikeasti, on se vaikeaa naisellekin. Mun voimat ei ainakaan riitä betoniseinään, vanha talo. Tavallisella iskuporakoneella saan reiän vain tasoitteeseen, en enää varsinaiseen kiviseinään asti.
[/quote]
Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa, vaikka olen ihan kukkakeppi. Ehkä teillä on jotain superbetonia :D
[/quote]
Poravasaran kanssa täällä ei ole mitään ongelmia. 80-luvun alun kerrostalo, en sitten tiedä mitä superbetonia on. Ikkunaseiniin saan ihan helposti itse reikiä iskuporakoneella, mutta ne onkin huokoisemmat, tiiliseinät.
[/quote]
Hups, puhuttiin eri laitteista, mulla on käytössä juurikin tuo poravasara, mutta meillä on puhuttu siitä virheellisesti vain porana. Tavallisella iskuporakoneella en tosiaan minäkään saisi siistiä reikää aikaan
-kukkakeppi