Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko vaikeaa laittaa ruuvi seinään?

Vierailija
11.08.2014 |

siis betoniseinään. Naapurista sain iskuporakoneen lainaan. Uskallanko kokeilla itse vai pitäisikö pyytää apua? Mitä pitää ottaa huomoon että onnistun?

Hyllyä olen kiinnittämässä, ettei kaadu lapsen päälle jos siihen kiipeää.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan katot että menee suoraan

Vierailija
2/23 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeankokoinen terä niin ei muuta kuin poraamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:37"]

Jos on oikeankokoinen terä niin ei muuta kuin poraamaan.

[/quote]

Ja paitsi oikeankokoinen niin eikö sen pitäisi olla myös ko. materiaalille sopiva?

Vierailija
4/23 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikeaa. Nelikymppinen mies ei saa edes kuukausia harkittuaan ja suunniteltuaan porattua muutamaa reikää betoniseinään.

Ja oikeasti, on se vaikeaa naisellekin. Mun voimat ei ainakaan riitä betoniseinään, vanha talo. Tavallisella iskuporakoneella saan reiän vain tasoitteeseen, en enää varsinaiseen kiviseinään asti.

Vierailija
5/23 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

poran terän pitäisi olla saman kokoinen kuin ruuvi. Ei siinä muuta.

Vierailija
6/23 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on ilmeisesti ruuvi ja proppu valmiina. Valitse terä propun paksuuden mukaan. 4 mm on sarmaan sopiva paksuus tuohon tarkoitukseen

Varmista, että kyseessä on kiviterä.

Merkitse reiän kohta seinään.

Varmista, että porakoneessa on isku päällä.

Ota tukeva ote porakoneesta, ettei terä lähde "vaeltamaan" pitkin seinää.

Kiveä porataan hieman pumppaavalla paineella, että pöly pääsee pois terän alta.

Vierailija
7/23 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole ketään tuttua miestä, jolta pyytää apua?

Vierailija
8/23 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa jos laitteessa on tarpeeksi tehoja suhteessa seinään, jossei ole niin et saa reiästä tarpeeksi syvää. Katso vaan että menee suoraan, auttaa jos joku pitää imuria alla niin et pölyt menee suoraan sinne. Onhan sulla oikeankokoisia proppuja?

Vierailija
9/23 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:39"]

On vaikeaa. Nelikymppinen mies ei saa edes kuukausia harkittuaan ja suunniteltuaan porattua muutamaa reikää betoniseinään.

Ja oikeasti, on se vaikeaa naisellekin. Mun voimat ei ainakaan riitä betoniseinään, vanha talo. Tavallisella iskuporakoneella saan reiän vain tasoitteeseen, en enää varsinaiseen kiviseinään asti.

[/quote]

Ei sitä voimalla porata. Painat kevyesti ja kone tekee työn puolestasi. Jotain on vialla, jos et saa betoniin reikää iskuporalla. Onko sinulla oikeanlainen terä?

Vierailija
10/23 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:39"]On vaikeaa. Nelikymppinen mies ei saa edes kuukausia harkittuaan ja suunniteltuaan porattua muutamaa reikää betoniseinään.

[/quote]

Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa, vaikka olen ihan kukkakeppi. Ehkä teillä on jotain superbetonia :D

Vierailija
11/23 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:41"]

Sinulla on ilmeisesti ruuvi ja proppu valmiina. Valitse terä propun paksuuden mukaan. 4 mm on sarmaan sopiva paksuus tuohon tarkoitukseen

Varmista, että kyseessä on kiviterä.

Merkitse reiän kohta seinään.

Varmista, että porakoneessa on isku päällä.

Ota tukeva ote porakoneesta, ettei terä lähde "vaeltamaan" pitkin seinää.

Kiveä porataan hieman pumppaavalla paineella, että pöly pääsee pois terän alta.

[/quote]

Kiitokset tästä! 4 mm proppu ja siihen sopiva ruuvi on. iso paketti myös teriä tuli naapurilta mukaan, sanoi että käyvät betoniseinään. Kai tästä hommiin vaan sitten!

Ja ei ole miestä jolta pyytäisin apua.

Vierailija
12/23 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:39"]On vaikeaa. Nelikymppinen mies ei saa edes kuukausia harkittuaan ja suunniteltuaan porattua muutamaa reikää betoniseinään.

[/quote]

Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa, vaikka olen ihan kukkakeppi. Ehkä teillä on jotain superbetonia :D

[/quote]

Poravasaran kanssa täällä ei ole mitään ongelmia. 80-luvun alun kerrostalo, en sitten tiedä mitä superbetonia on. Ikkunaseiniin saan ihan helposti itse reikiä iskuporakoneella, mutta ne onkin huokoisemmat, tiiliseinät.

Vierailija
13/23 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojalasit!!!!

Vierailija
14/23 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. Ohjeilla onnistuu! tsemppiä !

Vierailija
15/23 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeampaa kuin kiinnittää lamppu kattoon siis siihen sokeripalamalliinNro 7 antoi hyvät ohjeet ,eikun vaan rohkeasti poraamaan.Kyllä me naisetkin osataan ei joka paikkaan miestä tarvita.

Vierailija
16/23 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:51"]

Suojalasit!!!!

[/quote]

Aivan. Suojalasit ja kuulonsuojaus ovat ehdottoman tärkeät. Jos lapsia samassa huoneessa, niin heille myös. Pitää pahaa ääntä, ja kivenmurut silmässä voivat saada vahinkoa aikaan. Pölyt kannattaa siivota lakaisemalla ja pyyhkimällä loput kostealla. Imuri ei suodata niin hienojakoista pölyä.

Vierailija
17/23 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:59"]

Ei ole vaikeampaa kuin kiinnittää lamppu kattoon siis siihen sokeripalamalliinNro 7 antoi hyvät ohjeet ,eikun vaan rohkeasti poraamaan.Kyllä me naisetkin osataan ei joka paikkaan miestä tarvita.

[/quote]

Niin, paitsi että nämä ohjeet täällä ovat miesten antamia.

Vierailija
18/23 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos betoniin meinaat porata suosittelen poravasaraa! Ei mene hermot itseltä eikä naapureilta! Eikä tarvitse ostaa uutta konetta joka reijän jälkeen...

T:Remontti Reiska

Vierailija
19/23 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:59"]

[/quote]

Niin, paitsi että nämä ohjeet täällä ovat miesten antamia.

[/quote]

Oletko Näkijä?

Itse olen nainen ja annoin ohjeita. Kai ne sitten ovat huonompia kuin miesten, vaikka samoja ovatkin.

Vierailija
20/23 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:40"]poran terän pitäisi olla saman kokoinen kuin ruuvi. Ei siinä muuta.

[/quote]

Kyllä sen terän tulee olla isompi kuin ruuvi, jotta mahtuu proppu väliin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi