Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolitoistavuotias kahdeksi yöksi mummolaan?1

Vierailija
11.08.2014 |

Heippa! Mietin tässä, että voinko jättää puolitoistavuotiaani kahdeksi yöksi mummolaan? Hän on ollut kaksi krt yhden yön siellä jo. Jossain suositeltiin, että yksi yö/ikävuosi on sopiva aika olla äidistä/isästä erossa. Nyt en löydä tätä asiantuntijan kirjoittamana mistään. Voisko joku linkittää Asiantuntijalausuntoja puolesta tai vastan ton yökyläilyn suhteen? En halua traumatisoida lastani tai aiheuttaa hänelle hylkäämiskokemusta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ei ole pakko niin silloin yö per ikävuosi.

Tää nyt ei liity tavallaan aloitukseen, mutta itse en ole meidän 3-vuotiastakaan raaskinut jättää yökylään kuin kerran kun oli pakko (lähdettiin miehen kanssa toista lasta synnyttämään).

:)

Äiti23v

Vierailija
2/21 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo. Ota nyt se kuuluisa maalaisjärki käteen. Sinä itse varmaan kaikkein parhaiten tiedät voitko? Me ei tunneta sun lasta, ei mummolaa jne. Kaikkea ei tarvii varmistaa myöskään "asiantuntijoilta". Sä tiedät itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ amen

Vierailija
4/21 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko ihan oikeesti että siitä tulee joku trauma? Ihan rehellisesti?

Luuletteko että ette itse ole olleet sen ikäisenä hoidossa?

Vierailija
5/21 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee trauma jos laitan kullannuppuni hoitoon kahdeksi yöksi!! Ja niin iso trauma tuleekin etten ikinä siitä enää tokenis. Siks meidän 1v2kk lähtee mukaan huomennakin hääristeilylle.

Vierailija
6/21 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee trauma jos laitan kullannuppuni hoitoon kahdeksi yöksi!! Ja niin iso trauma tuleekin etten ikinä siitä enää tokenis. Siks meidän 1v2kk lähtee mukaan huomennakin hääristeilylle.

Vierailija
7/21 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä näitä alotuksia! Haloo järkeä. Ei jää traumoja viet hyvin mielin.

Vierailija
8/21 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mummola on hyvin tuttu paikka ja lapsi siellä on aina hyvin viihtynyt niin miksei?

Meillä oli mummolassa vähän alle 2 vuotiaana kaksi yötä ekan kerran.

itse varmasti parhaiten tiedät onko lapsella siellä turvallinen olo.

Vierailija
9/21 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:28"]

Tää nyt ei liity tavallaan aloitukseen, mutta itse en ole meidän 3-vuotiastakaan raaskinut jättää yökylään kuin kerran kun oli pakko (lähdettiin miehen kanssa toista lasta synnyttämään).

Äiti23v

[/quote]

Ihan oikeasti???

Vierailija
10/21 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, yks tuttu päästi lapsensa yökylään eka kerran, kun lapsi oli ekaluokkalainen. Että näin. Ehkäpä sitten isona alkaa ahdistaa, kun mamma ja pappa hengittää koko ajan niskaan.

Voit viedä kahdeksi yöksi, jos on tuttua ja turvallista. Ei varmasti mene siitä rikki. 

Vierailija
11/21 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:28"]

Äiti23v

[/quote]

Ihan oikeasti???

[/quote]

Joo? Ehtiihän tuo vielä. Yhdessä ollaan yökyläilty pari kertaa.

Äiti23v

Vierailija
12/21 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun lapsi oli ilomielin mummolassa yötä yksivuotiaana, mutta 11-vuotiaana ei halunnut.

Vierailija
13/21 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:28"]

Äiti23v

[/quote]

Ihan oikeasti???

[/quote]

Äiti23v

[/quote]

Tsiisus! Onnea vaan teille... Mahto tulla trauma, kun eka kerta, kun olitte poissa, toitte sen jälkeen mukananne toisen lapsen.

Vierailija
14/21 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni tuon säännön pohjalla oli se, että lapsi kykenee säilyttämään muistikuvan vanhemmista eli turvallisuuden tunteen tuon taulukon mukaan. Eli yö/ikävuosi. Traumoja kaikille tulee vaikka lapsiaan kuinka suojelisi. Onpa noista yökyläilyistä varmast melkoiseni moni selvinnyt. Itse noudatan silti tuota "sääntöä".

Vierailija
15/21 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika on 4v ja siitä muut kolme (nuorin 6kk) eivät KOSKAAN ole olleet muualla kuin kotona, mummon kanssa vain kun käytiin synnyttämässä ja silloinkin olivat kotona. Emmä selviäis - ikävä suunnaton.

Vierailija
16/21 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se muuten on trauma esikoiselle kun uusi lapsi tulee kotiin. Traumalla on hirmu karmea kaiku ja sillä siksi pelleillään vaikka totuus on, että pieniä traumoja vaan tulee väkisinkin. Isommat on sitten kehitystehtäviä. Pikkusisaruksen syntymät pakollisia sellaisia jos useampi lapsi perheeseen tulee.

Vierailija
17/21 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:47"]

Äiti23v

[/quote]

Ihan oikeasti???

[/quote]

Äiti23v

[/quote]

Tsiisus! Onnea vaan teille... Mahto tulla trauma, kun eka kerta, kun olitte poissa, toitte sen jälkeen mukananne toisen lapsen.

[/quote]

No mukaanko olisi pitänyt ottaa :D ja on hän päivällä ollut jonkun tunnin kylässä mummolassa, että ei nyt tynnyrissä olla pidetty. Ja oikeasti, jos 3vee on yökyläillyt vain kerran ilman vanhempia, niin onko se huono asia? Ei minusta.

Äiti23v

Vierailija
18/21 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippä tahtoo päästä bilettämään. Taitaa tulla kunnon putki kun kaksi yötä pitää varata. :D

Vierailija
19/21 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 20:47"]

Äiti23v

[/quote]

Ihan oikeasti???

[/quote]

Äiti23v

[/quote]

[/quote]

No mukaanko olisi pitänyt ottaa :D ja on hän päivällä ollut jonkun tunnin kylässä mummolassa, että ei nyt tynnyrissä olla pidetty. Ja oikeasti, jos 3vee on yökyläillyt vain kerran ilman vanhempia, niin onko se huono asia? Ei minusta.

Äiti23v

[/quote]

Seuraavalla kerralla, kun olette yön erillänne, lapsi pelkää ihan hulluna, että mukana tulee taas uus lapsi.

Vierailija
20/21 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle on vain hyväksi, että tulee pieniä pettymyksiä ja pieniä traumoja. Isommat on tietenkin ihan eri asia. Viime aikoinahan lastenpsykiatrit ovat olleet jo huolissaan paapovasta kulttuurista: lapsista kasvaa narsisteja, jotka eivät kestä pettymyksiä. Toinen juttu sen päälle on se, että monesti vanhemmat eivät "uskalla" suuttua lapselle. Eli ihan oikeasti se pumpulissa pyörittely ei ole pelkästään hyväksi lapselle. Mitä tulee kiintymysteoriaan ja siihen, että ollaan mahdollisimman paljon yhdessä: teoria on kehitetty lastenkodissa, jossa oli jo häiriintyneitä ja hyljättyä lapsia, joilla perusturvallisuuden tunne oli jo kadoksissa. Jos lapsi on saanut kasvaa turvallisesti, ei se perusturvallisuuden tunne yössä tai kahdessa katoa, jos nukkuu läheisen ihmisen seurassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi