Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omistatko sadevaatteet?

Vierailija
11.08.2014 |

Oletko varautunut syyssateisiin? Tekeekö aikuinen mitään sadeasulla, tuleeko ulos kuitenkaan lähdettyä kunnon vesisateella?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tilanteissa käytätte näitä sadeasuja? Eikö sateenvarjo toimi näissä tilanteissa?

Vierailija
42/44 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 21:16"]

Haltin kuoriasu on, en ymmärrä mihin nykypäivänä tarvitaan perinteistä sadeasua, retroiluun? Pyöräilen 30min töihin ja kuoriasu pitää kaatosateenkin ulkopuolella, nyt kesällä kyllä menen kaatosateessa autolla sillä hikihän siinä tulee kun pukeutuu 30C asteen lämmössä pitkä puntuisiin vaatteisiin.

[/quote]

Mulla ainakin vettähylkivä tuuliasu laski vedet läpi minuutissa kun alkoi sataa kaatamalla. Vesi tulvi sisään rinnuksilta, jaloista ja käsivarsista ja hupusta. Liikennevaloissa seistessä tuntui miten vesi valui takin läpi selkää pitkin alas. Vaikka perille oli enää 15 min matka niin kastuin täysin läpimäräksi kun ei ollut perinteistä sadeasua mukana. Eikö sulla yhtään edes olkapäät ja rinnat/vatsa kastu kaatosateessa?

[/quote]

Vettä hylkivä kuoriasu on aivan eri asia kuin laadukas vedenpitävä kuoripuku, jossa on teipatut saumat ja lupaus vedenpitävyydestä 10000 mm vesipilariin asti vielä usean pesun jälkeenkin. Toki vedenpitäväksi tituleerattu vaate voi vuotaa, mutta jos vaate on uusi ja vedenpitävänä myyty, voi siitä mennä valittamaan. Mutta on ihan tota, että esim. urheiluliikkeissä kun olen jostain takista tiedustellut, niin vaikka takissa lukee "vedenpitävä 5000 mm asti", on myyjä sanonut sen olevan vettä hylkivä. Tämä varmasti siksi, että niissä on oikeasti niin paljon laatueroja, etteivät lupaa vedenpitävyyttä kuin todella korkean luokan vedenpitävyyden tuotteille.

Itselläni on Didriksons-merkkinen takki, joka pitää kyllä vettä vaikka missä kelissä. Toinen takki samaa merkkiä pitää yhä vettä, vaikka on ostettu vuonna 2006 ja pesty lukuisia kertoja (se on miehen käytössä nykyään, unisex-malli ja kävi minulle isoksi). Sadekelin housuina on kevyet kuorihousut, jotka vedän vesikelillä housujen päälle työmatkapyöräilyn ajaksi.

Huonolaatuiset (usein ne halvimmat, mutta joskus muutkin) kuorivaatteet eivät pidä vettä tosi paikan tullen, tai ainakaan vuosia. Hyvälaatuiset sen sijaan säilyvät vuosikausia myrskynkestävinä.

Halvinta toki on ostaa perinteinen kumipuku, esim. Rukan sadeasu. Jos ulkona pitäisi vain seistä lasta vahtimassa, hommaisin itsekin varmaan tällaisen. Kun tarkoituksena on liikkua reippaamminkin, tulee tuollaisen sisällä vaan ihan armoton hiki kylmälläkin säällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttösadeviitta on kätevä ottaa laukkuun mukaan. Suojaa ainakin yläpään pahimmalta kastumiselta.

Vierailija
44/44 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sadetakki ja kurahousut (henkseleillä ja ilman), kumisaappaitakin kolmet, sydvestikin löytyy. Kaikki aktiivikäytössä silloin kun on tarve.

Minulla on perinteinen Rukan sadeasu ja lisäksi Vikingin olkainkurahousut, sellaista kalastajamallia. Lisäksi on kahdet Kontiot, toiset jo aika käytetyt ja toiset uudet. Ja myös keltainen sydvesti kunnon sateisiin. Kaikki ahkerassa käytössä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä