Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko ruuhkassa tilaa risteyksistä tuleville?

Vierailija
11.08.2014 |

Oli kiva odotella 40 minuuttia yhdessä risteyksessä kun kukaan ei antanut tietä. Edessäni oli kaksi autoa, takana ehkä kahdeksan. Risteyksestä ei vaan päässyt kääntymään vasemmalle, kun koko ajan oli joko kaista täynnä tai sen liikkuessa kaikki ajoi niin tiukassa jonossa että väliin ei mahtunut. Alkoi niin ärsyttää kun itse kuitenkin annan vastaavassa tilanteessa tietä, että ne risteyksestä tulevatkin pääsee joskus saman päivän aikana jonoon. Olisin siellä varmaan vieläkin ellei yksi kohtelias nuori nainen lopulta olisi pysähtynyt, päästi meidät kaikki risteyksestä tulevat menemään edelle kun vihreät paloi ja jono hänen edestään lähti liikkeelle. Ja hänelle piippailtiin sitten takana. Ihanaa liikennekäyttäytymistä kerrassaan. Onneksi ei yleensä tarvitse kulkea autolla töissä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tilannenopeudesta. Ei kahdeksankympin vauhdissa lyödä liinoja kiinni että joku pääsee siihen väliin, koska se on turvallisuusriski. Jos nopeus on alhainen, eli olen jo hidastanut esimerkiksi jonottamaan liikennevaloihin, niin voin päästääkin.

Vierailija
2/10 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päästän tuollaisessa tilanteessa yhden, ja vetoketjutaktiikalla seuraavan pitäisi sitten päästää toinen. Mutta ei: sieltä tullaan koko jono väkisin eteen ja minä monen muun jonottajan kanssa pääsen jälleen päivittelemään suomalaisten autoilijoiden idioottimaisuutta.

Et sinäkään kaupassa päästä jonon etummaiseksi kymmentä takanasi jonottajaa, vai päästätkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:35"]Minä päästän tuollaisessa tilanteessa yhden, ja vetoketjutaktiikalla seuraavan pitäisi sitten päästää toinen. Mutta ei: sieltä tullaan koko jono väkisin eteen ja minä monen muun jonottajan kanssa pääsen jälleen päivittelemään suomalaisten autoilijoiden idioottimaisuutta.

Et sinäkään kaupassa päästä jonon etummaiseksi kymmentä takanasi jonottajaa, vai päästätkö?

[/quote]

Kyllä se yhden päästäminen onnistuu. Vilkutat sille ensimmäiselle että tulee, mutta samalla pidät oman autosi liikkeessä jotta seuraava tajuaa että päästät vain yhden. Hän on kuitenkin väistämisvelvollinen.

Vierailija
4/10 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla käänny oikealle, älä vasemmalle. Vaihtoehtoista reittiä käyttämällä olisit ollut jo perillä.

Vierailija
5/10 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteen mukaan, yhden voin päästää. Itse vastaavasti jos en sivusta tulevana saa tilaa niin jonkun ajan päästä hivuttaudun hitaasti mutta röyhkeästi eteen niin että jonkun on pakko antaa tilaa. Kaikkea sitä oppii kun kokemusta kertyy.

Vierailija
6/10 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:41"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:35"]Minä päästän tuollaisessa tilanteessa yhden, ja vetoketjutaktiikalla seuraavan pitäisi sitten päästää toinen. Mutta ei: sieltä tullaan koko jono väkisin eteen ja minä monen muun jonottajan kanssa pääsen jälleen päivittelemään suomalaisten autoilijoiden idioottimaisuutta.

[/quote]

Kyllä se yhden päästäminen onnistuu. Vilkutat sille ensimmäiselle että tulee, mutta samalla pidät oman autosi liikkeessä jotta seuraava tajuaa että päästät vain yhden. Hän on kuitenkin väistämisvelvollinen.

[/quote]

Ei se yleensä onnistu. Minä en halua kolhia omaa autoani, mutta ilmeisesti työsuhdeautoissa omavastuu menee työnantajan piikkiin ja vara-auton saa korjausten ajaksi ilmaiseksi eikä leasing-audin ajajan siis tarvitse muuta kuin rynnistää surutta. Eikä sitä kättäkään tietenkään voi nostaa, kun ihan omaa nokkeluuttaan luulee livahtaneensa jonon eteen.

Vierailija
7/10 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tusinan verran autoja odotti 40 minuuttia valo-ohjatussa risteyksessä? Eivät päässeet omilla vihreillään liikkeelle?

Vierailija
8/10 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:52"]

Siis tusinan verran autoja odotti 40 minuuttia valo-ohjatussa risteyksessä? Eivät päässeet omilla vihreillään liikkeelle?

[/quote]

kuulostaa uskommattomalta, että vielä valoristeyksessä. Noin kauan en alkaisi odottelemaan vaan tunkisin väkisin johonkin väliin.

Vierailija
9/10 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päästän ruuhkassa yhden tulemaan sivusta, ajatuksena juuri vetoketjutaktiikka.

Vierailija
10/10 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:52"]

[/quote]

Mitä vittua? Eiköhän ap tarkoittanut, että autot olivat tulossa valottomasta risteyksestä tielle, jonka päässä on valot. Silloin jono hummaa ja varsinkin lähellä valoja on vaikea päästä jonoon, kun autoja on niin paljon, että seisova jono ohittaa risteyksen ja kaikki ajaa peräkanaa jonossa lähemmäs heti kun jono liikahtaa vähänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä