Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi mahdollisimman hellävarainen hiusväri?

Vierailija
11.08.2014 |

Kestoväri siis. Olen joskus värjännyt jollain Schwartzkopfin sävyteshampoolla ja hiukset oikeasti räjähtivät latvoista. Muuten kestoväreissä en ole huomannut mitään radikaalia hiusten kunnon huononemista, mutta ainahan se rasittaa. Mitä ainesosia kannattaa välttää? Mikä kestoväri olisi mahdollisimman hellävarainen? Ruohonjuuresta saa niitä ekovärejä (hennapohjaisia), mutta kuulemma levitysprosessi on aivan helvetillinen.. Olen värjäämässä kainaloihin asti ulottuvaa tukkaa yksin kotona, joten mikään aivan liisterikoostumus ei ole vaihtoehto :/.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 11:41"]

Saman lopputuloksen saat milla tahansa muulla värillä, sillä aineet on tasan samat.

[/quote]

Aineet ei todellakaan ole TASAN samat, ei käytännössä millään kahdella eri kestovärimerkillä. Tiettyjä samoja aineita toki on, esim. PPD:tä tai sen johdannaisia löytyy kyllä kaikista tummentavista kestoväreistä, useimmiten myös resorsinolia. Noita löytyy myös Herbatintistä. Mutta noiden lisäksi kaikissa väreissä on paljon muita aineita, joilla on pyritty saamaan väri toimimaan optimaalisesti mahdollisimman vähillä vaurioilla hiukselle. Usein on mm. erilaisia öljyjä, kosteuttavia aineita, kasviuutteita jne. 

Vierailija
2/15 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biozell Color Mask.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 12:03"]

Biozell Color Mask.

[/quote]

Aloittaja taisi kysellä kestoväriä. Tuo on pelkkä aavistuksen sävyttävä suoraväri. Hellävarainen toki.

Vierailija
4/15 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 12:06"]

Biozell Color Mask.

[/quote]

Aloittaja taisi kysellä kestoväriä. Tuo on pelkkä aavistuksen sävyttävä suoraväri. Hellävarainen toki.

[/quote]

Ainakin mulla värjäävät valtavasti. Esim pinkki on sit kans oikein tumman pinkki, vadelmanvärinen. Toki haalistuvat pesuissa pois, mutta hellävaraisilla pesuaineilla kestää helposti kuukaudenkin.

Hellävaraisia kestovärejä ei ole. Blondaus on hiukan turvallisempaa kuin tummaksi värjääminen.

Vierailija
5/15 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 12:06"]

Biozell Color Mask.

[/quote]

[/quote]

Ainakin mulla värjäävät valtavasti. Esim pinkki on sit kans oikein tumman pinkki, vadelmanvärinen. Toki haalistuvat pesuissa pois, mutta hellävaraisilla pesuaineilla kestää helposti kuukaudenkin.

Hellävaraisia kestovärejä ei ole. Blondaus on hiukan turvallisempaa kuin tummaksi värjääminen.

[/quote]

Riippuu mitä tarkoittaa hellävaraisella. Jos tarkoittaa allergisen reaktion riskiä, niin blondaus tosiaan on turvallisempaa kuin tummaksi värjääminen. Toisaalta blondaus taas rasittaa itse hiusta paljon enemmän, eli jos hellävaraisella tarkoittaa hiusten kuntoa, niin tummentaminen on hellävaraisempaa.

Itse en jaksa tuosta allergiariskistä niin perustaa, koska se on kuitenkin aika harvinaista allergisoitua. Olen värjännyt itse kestoväreillä kerran kuussa 13-vuotiaasta asti, nyt ikää lähes 40. Ei mitään ongelmia koskaan. Tuota Color Maskia kokeilin joskus siihen että jos vähän voisi pidentää värjäysväriä sillä että tyvikasvun saisi laitettua sillä, mutta ei se minulla merkittävästi värjännyt, asteen verran ehkä tummensi. Eikä siitä ollut paljon apua kun luonnollisen ja värjätyn hiustenvärin ero on 4-5 astetta. 

Vierailija
6/15 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruohonjuuresta saa myös vähän vähemmän ekoa Herbatint-nimistä kestoväriä, joka minusta on aivan upeaa! Se siis ei ole yrttipuuroa vaan kasvispohjaisia ainesosia sisältävä melko perinteinen kevytväri, jossa siis on niitä tavallisia kemikaalejakin joita muissa kestoväreissä. Eli on yhtä helppo levittää kuin mikä tahansa kestoväri. 

Itse olen värjännyt tummanruskeaksi pitkää tukkaani vuosia Herbatintin sävyllä 4N ja saan todella usein kehuja upean kiiltävästä tukastani. Ei ole edes latvat yhtään räjähtäneet vaikka kerran kuussa joudun tyvikasvun takia värjäämään.

Vierailija
7/15 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 11:04"]

Se siis ei ole yrttipuuroa vaan kasvispohjaisia ainesosia sisältävä melko perinteinen kevytväri, jossa siis on niitä tavallisia kemikaalejakin joita muissa kestoväreissä.

[/quote]

Ei kun ei siis ole kevytväri vaan ihan kestoväri tuokin. 

Olen muuten myös itse kokeillut niitä henna- ja indigopohjaisia ja kokemukset on huonot. Värjääminen tosiaan on työlästä, sellaista "savipuuroa" on vaikea ja sotkuinen käyttää ja varsinkin kun pitäisi värjätä pelkkä tyvikasvu, on se lähes mahdotonta. Lisäksi noilla ei käytännössä saa suurta värimuutosta muuhun suuntaan kuin punaisemmaksi. Esim. ruskeat sävyt ei tummenna kuin asteen verran. Lisäksi ongelma on, että ruskeissa indigo poistuu hiuksista nopeammin kuin henna, eli sävy jo parissa viikossa haalistuu ja muuttuu oranssihtavaksi. Itse kun tykkään neutrtaalista/kylmästä ruskeasta sävystä, oranssihohtoinen väri on kauhistus. 

Vierailija
8/15 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elumen.

Vierailija
9/15 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 11:27"]

Elumen.

[/quote]

Tuota ei taida saada kotiväriksi? Lisäksi aineella ei saa aikaan isoja värimuutoksia, ei esim. tyyliin maantienvärisestä tummanruskeaksi onnistu... Sehän ei ole kestoväri vaan tavallista kestävämpi suoraväri.

Vierailija
10/15 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Herbatint alkoi kiinnostamaan! Paljonko yhdessä paketissa on väriä? Mulla hiukset tosiaan yli kainaloiden, paksuus jotain keskiverto suomalaisen luokkaa.

ap

Vierailija
11/15 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuo Herbatint, voiko eri sävyjä sekoittaa keskenään? Usein pohdin kahden sävyn välillä, olis mukavaa  vaan ottaa molemmat jos kuitenkin joutuu sen kaks purkkia heittämään päähän...

ap

Vierailija
12/15 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 11:33"]

Tuo Herbatint alkoi kiinnostamaan! Paljonko yhdessä paketissa on väriä? Mulla hiukset tosiaan yli kainaloiden, paksuus jotain keskiverto suomalaisen luokkaa.

ap

[/quote]

Itselläni riittää tissiliivien alaosaan ulottuvan tukan värjäämiseen yksi pakkaus. Pelkkää tyviväriä varten laitan itse asiassa vain puolet molempien pullojen sisällöstä - tuota voi käyttää niinkin että säästää loput seuraavaan kertaan. Ekalla värjäyskerralla koko päähän toki pitkään tukkaan koko pakkaus. 

Värejä voi sekoittaa kuten muitakin kestovärejä. Muistaakseni ohjeessa erityisesti neuvotaankin, että jos vaikka haluaa mahonkisen sävyn ja on paljon harmaita, kannattaa mahonkisävyyn sekoittaa neutraaliruskeaa sävyä, jolla on parempi harmaanpeittävyys. Itse en harrasta sekoittamista koska tuo 4N on itselleni täydellinen sävy: täysin neutraali tummanruskea ilman mitään punaisia, sinertäviä tms luonnottomia vivahteita edes auringonvalossa (useimmat aiemman käyttämäni värit aina paljastuivat keinoväriksi kun aurinko osui, saattoi esim. olla violetti tai oranssi sävy).

Vierailija
13/15 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruohonjuuresta saa myös vähän vähemmän ekoa Herbatint-nimistä kestoväriä, joka minusta on aivan upeaa! Se siis ei ole yrttipuuroa vaan kasvispohjaisia ainesosia sisältävä melko perinteinen kevytväri, jossa siis on niitä tavallisia kemikaalejakin joita muissa kestoväreissä. Eli on yhtä helppo levittää kuin mikä tahansa kestoväri. 

Itse olen värjännyt tummanruskeaksi pitkää tukkaani vuosia Herbatintin sävyllä 4N ja saan todella usein kehuja upean kiiltävästä tukastani. Ei ole edes latvat yhtään räjähtäneet vaikka kerran kuussa joudun tyvikasvun takia värjäämään.

[/quote]

Katsopa sen ainesosaluettelo niin huomaat että tuo väri on ihan samaa tavaraa kuin muutkin kestovärit. Se ei ole pätkääkään hellävaraisempi tuote. Sen markkinointi on vaan onnistunut luomaan mielikuvan kasviväristä ja hellävaraisuudesta. Mainostetaan että tässä ei ole sitä eikä tätä, mutta ei mainita että värissä on vähän sitä kemikaalia ja vähän tätä, ja hiukan tätä kolmatta. Ja kun sitä vielä myydään ruohonjuuressa, niin pakkohan sen on olla luonnollinen tuote. No, kemikaalicocktail se on, ihan samalla tavalla kuin markettien hiusvärit. Saman lopputuloksen saat milla tahansa muulla värillä, sillä aineet on tasan samat.

Vierailija
14/15 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten Herbatintin kanssa kannatat pelästyä siitä, että heti värjäyksen jälkeen, ennen hoitoainetta, tukka tuntuu aika hurjalta. Minä ekan kerran pelästyin, että apua, nyt on hiukset "entiset" lopullisesti, kun tuntui ihan oudolta kuivalta koppuralta. Mutta sitten laitoin sen pakkauksen hoitoaineen ja se sulki hiussuomut kunnolla, eikä ollutkaan yhtään kärsineen näköiset hiukset. 

Vierailija
15/15 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 11:41"]

[/quote]

Katsopa sen ainesosaluettelo niin huomaat että tuo väri on ihan samaa tavaraa kuin muutkin kestovärit. Se ei ole pätkääkään hellävaraisempi tuote. Sen markkinointi on vaan onnistunut luomaan mielikuvan kasviväristä ja hellävaraisuudesta. Mainostetaan että tässä ei ole sitä eikä tätä, mutta ei mainita että värissä on vähän sitä kemikaalia ja vähän tätä, ja hiukan tätä kolmatta. Ja kun sitä vielä myydään ruohonjuuressa, niin pakkohan sen on olla luonnollinen tuote. No, kemikaalicocktail se on, ihan samalla tavalla kuin markettien hiusvärit. Saman lopputuloksen saat milla tahansa muulla värillä, sillä aineet on tasan samat.

[/quote]

Minä tiedän että se on samaa tavaraa, siksi sanoinkin "vähemmän ekoa kestoväriä"... Itselleni ei ole mitään merkitystä hiusvärin ekologisuudella tai hellävaraisuudella, ainakaan niin kauan kuin oikeasti toimivia ja helppokäyttöisiä luomuvärejä ei ole olemassa. 

Mutta minulle todellakin tuon käyttö on tehnyt täydellisen värin sekä sellaisen kiillon mitä en ole kaupan enkä kampaamonkaan väreillä saanut. On niissä väreissä eroja, vaikka ne perus-vaikuttavat kemikaalit onkin samoja. Erot johtuu paljon siitä mitä niiden lisäksi tuotteessa on, ja siitä kuiinka hyvin lopuksi käytetty hoitoaine sulkee hiussuomut ja lukitsee värin hiukseen. Toisinaan jopa saman valmistajan väreillä voi olla isoja eroja, esim. joskus kun käytin markettivärejä, niin L'Orealin Recital-värit tuntui minun hiukselleni olevan ihan täystuho, kun taas saman merkin L'Excellence toimi varsin hyvin. Mutta kumpikaan ei niin hyvin kuin tuo Herbatint.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi