Mitä mieltä? Suomalaisäiti 18 päivää synnytyksen jälkeen. Kuva
Ainon blogissa haastettelu miten välttää lihominen raskauden aikana. Mitä mieltä äidistä, joka laihtuu neljä kiloa, koska menettää lihasmassaa? Kuva 18 päivää synnytyksen jälkeen. Postaus 10.8
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 11:56"]
Joku kysyi onko rinnat aidot. Katsokaa sieltä blogista ennen raskautta kuva. Tuskin tuollaisia olisi noin pienellä rasvaprosentilla.
Vaikka en ole yhtä hoikka (painan 60, pituutta 168) niin mulla on sentään kauniit täyteläiset luomurinnat, luojan kiitos :).
[/quote]
Ketä kiinnostaa jotkut rinnat? Miehiä varmaan, mutta mulle itselleni on aivan sama minkä kokoiset ne ovat ja ovatko luomua vai ei.
Kuka tää kati ees on? Joku instajulkkis?
Mitenhän imetys onnistuu? Olen itse melkoinen kukkakeppi ja jos painoa ei olisi tullut lähemmäs 20kg raskausaikana, en takuulla olisi onnistunut imetyksessä. 160/48 ei vaan riitä energiavarastot sellaiseen. Ei haitannut vaikka olin jonkun aikaa pikkuisen plösö, pääasia että vauva sai kunnon ruokaa :)
Tuon naisen todella kannattaisi leikata otsis...
Itse en pidä arvossa näitä yliruskettuneita lihaksikkaita ihmisiä, en miehiä enkä naisia. Tuntuu jotenkin että sielunelämä on kovin pinnallista ja kaikki pyörii ulkönäön ympärillä. Itsekkin olen kaunis ja hoikka, pidän huolta ulkonäöistäni, mutta en vaan näe kauniina tuollaista kroppaa. Mielestäni naisen vartalo on kauneimmillaan luonnollisena.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 12:27"]
Itse en pidä arvossa näitä yliruskettuneita lihaksikkaita ihmisiä, en miehiä enkä naisia. Tuntuu jotenkin että sielunelämä on kovin pinnallista ja kaikki pyörii ulkönäön ympärillä. Itsekkin olen kaunis ja hoikka, pidän huolta ulkonäöistäni, mutta en vaan näe kauniina tuollaista kroppaa. Mielestäni naisen vartalo on kauneimmillaan luonnollisena.
[/quote]
Makuja on monia ja joka lähtöön löytyy ihmisiäkin
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 11:04"]
Mun poika oli 3600kg
Eli semmoisen keskikokoisen henkilöauton painoinen?
Kuolen nauruun..
Mikset kuollut jo esimerkin vauvan painoon joka oli kuten kirjoitettu 3400Kg ? =D =D =D
Oli miten oli, mä en keksinyt tätä. Kättäriltä saaduissa papereissani lukee kirjaimellisesti noin. Iso poika 3600Kg. Tietenkin sillä tarkoitetaan 3kiloa600grammaa mut iso poika on kätilön tekstiä.
Aika oudolta kuulostaa et vauvojenkin koot on noin muuttuneet kuten aikuistenkin. Ei siitä ole pitkä aika kuin nelikiloista pidettiin ihan sairaan isona vauvana.
Miksi noi kirkasotsaiset fit-ihmiset aina kuvittelevat raskausajan lihomisen johtuvan siitä että joku kuvittelisi että saa syödä kahden edestä? Minä tiesin erittäin hyvin energiankulutuksen muutokset ja niiden vähäisyyden. Minä harrastin juoksua entiseen malliin raskauden puoliväliin saakka, jonka jälkeen pistin kävelyksi. Kiloja tuli raskausaikana 20. Siksi, että minua yksinkertaisesti heikotti ja tuli huono olo jos olin yli kaksi tuntia syömättä. Ja mitä sitten. Vauvan ollessa nelikuinen olin jo entisissä mitoissani. Raskausdiabeteksestä ei näkynyt jälkeäkään missään vaiheessa raskautta, vauva syntyi erittäin terveenä ja keskivertokokoisena. Olihan tuo kilomäärä huima, mutta neuvolassa painonnoususta ei missään vaiheessa oltu huolissaan. Monilla raskaus myös laukaisee tilapäisen (joillain pysyvän) kilpirauhasen vajaatoiminnan jolle ei tehdä mitään ennen kuin synnytyksestä on vähintään puoli vuotta.
Joten, nuoret typyt jotka eivät ole alansakaan puolesta viitsineet aiheeseen perusteellisesti perehtyä, voisivat jättää tällaiset postaukset kirjoittamatta.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 12:38"]Miksi noi kirkasotsaiset fit-ihmiset aina kuvittelevat raskausajan lihomisen johtuvan siitä että joku kuvittelisi että saa syödä kahden edestä? Minä tiesin erittäin hyvin energiankulutuksen muutokset ja niiden vähäisyyden. Minä harrastin juoksua entiseen malliin raskauden puoliväliin saakka, jonka jälkeen pistin kävelyksi. Kiloja tuli raskausaikana 20. Siksi, että minua yksinkertaisesti heikotti ja tuli huono olo jos olin yli kaksi tuntia syömättä. Ja mitä sitten. Vauvan ollessa nelikuinen olin jo entisissä mitoissani. Raskausdiabeteksestä ei näkynyt jälkeäkään missään vaiheessa raskautta, vauva syntyi erittäin terveenä ja keskivertokokoisena. Olihan tuo kilomäärä huima, mutta neuvolassa painonnoususta ei missään vaiheessa oltu huolissaan. Monilla raskaus myös laukaisee tilapäisen (joillain pysyvän) kilpirauhasen vajaatoiminnan jolle ei tehdä mitään ennen kuin synnytyksestä on vähintään puoli vuotta.
Joten, nuoret typyt jotka eivät ole alansakaan puolesta viitsineet aiheeseen perusteellisesti perehtyä, voisivat jättää tällaiset postaukset kirjoittamatta.
[/quote]
Aamen. Jos ei mistään mitään tiedä, voi olla puuttumatta aiheeseen.
Mä olin tossa kunnossa 2 kk synnytyksestä , vaikka kiloja oli tullut 22kg.
Jos kiloja tulee vaan just sen verran, mitä vauva ja istukka ym painaa, eikä ole yhtään rasvavarastoja ennestään, niin turha ihmetellä, ettei maitoa tule.
Tuollainen rasvaton fitnessbabe saa rauhassa lihota sen 15kg. Kyllä ne muutamassa kuukaudessa lähtee imetyksen myötä tavallista ruokaa syömällä. Se on luonnollista.
t.imetysohjaaja
No kiva että on pötsi littana.
Luin sen haastattelupätkän ja näin kokeneempana äitinä nauratti kun hän oli vastannut että nukkui joka yö vähintään 8 tuntia! Toivottavasti kukaan toinen odottaja ei nyt tunne huonommuutta siks ettei pysty nukkumaan noin pitkään eikä ainakaan yhtäjaksoisesti.
Mutta kiva että hän pystyi.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:08"]
Mulla oli jo viikossa kadonnut, mutta vauva oli pieni eikä siten mahakaan iso ollut, sf-käyrästön alarajalla.
Minkäkokoisen tuo synnytti, kerrotaanko jossain?
[/quote]
3800 g
Pakko sanoa, että tämäkin keskustelu tuo taas naisluonnetta esiin... negatiivisella tavalla! Miksemme voisi olla vain ylpeitä ja onnellisia toisen saavutuksesta? Faktahan on se, että kyseinen nainen on ihan mielettömässä kunnossa, niin upea tuore äiti! Aivan sama jos sektio arpi on housujen alla piilossa, kyllä varmasti jokainen tietää miltä arpi näyttää, eikö?:D ja jos joku pelkää sitä, että miehet saavat epärealistisen kuvan arvesta niin sitten voi varmasti Googlata sanalla sektioarpi ja valistaa tietämätöntä miestään... Ja mitä tekorusketukseen ja muuhun tulee, ne ovat vaan omia mieltymyksiä, olkoon hän ruskettunut jos haluaa! ´Tuntuu että etitään väkisin jotakin arvosteltavaa, vaikka sitten rusketuksesta kun ei muuta keksitä huoh! Overall upeassa kunnossa oleva tuore äiti, jolla ennekaikkea on elämäntavat kunnossa! Riittää energiaa touhuta pienen lapsen kanssa ja tulee varmasti opettamaan hänelle myös terveelliset elämäntavat.
No mulle ei tullut muuta kuin ne mitä vauvasta yms. tulee, mutta hyvin imetin yli vuoden ikään ja vielä luovutin maitoa. Olen 160/51 eli ihan normaalipainoinen.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:09"]
Pakko sanoa, että tämäkin keskustelu tuo taas naisluonnetta esiin... negatiivisella tavalla! Miksemme voisi olla vain ylpeitä ja onnellisia toisen saavutuksesta? Faktahan on se, että kyseinen nainen on ihan mielettömässä kunnossa, niin upea tuore äiti! Aivan sama jos sektio arpi on housujen alla piilossa, kyllä varmasti jokainen tietää miltä arpi näyttää, eikö?:D ja jos joku pelkää sitä, että miehet saavat epärealistisen kuvan arvesta niin sitten voi varmasti Googlata sanalla sektioarpi ja valistaa tietämätöntä miestään... Ja mitä tekorusketukseen ja muuhun tulee, ne ovat vaan omia mieltymyksiä, olkoon hän ruskettunut jos haluaa! ´Tuntuu että etitään väkisin jotakin arvosteltavaa, vaikka sitten rusketuksesta kun ei muuta keksitä huoh! Overall upeassa kunnossa oleva tuore äiti, jolla ennekaikkea on elämäntavat kunnossa! Riittää energiaa touhuta pienen lapsen kanssa ja tulee varmasti opettamaan hänelle myös terveelliset elämäntavat.
[/quote]
Jos nyt viittasit viestiini niin en vain itse pidä tätä kauniina, en lihaksi, rasvattomuutta enkä rusketusta. Enkä siitä minkälaisen kuvan ulkonäkö antaa sielunelämästä, että elämän tärkein asia on ulkonäkö. En ole ylpeä kyseisestä helkilöstä, koska mielestäni tuo ei ole saavutus jota kenenkään kannattaisi tavoitella tai ihannoida.
Joku mietti tän tuoreen äidin ikää. Hän on 30.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 11:15"]Noilla treenimäärillä vauvaa taitaa hoitaa joku muu kuin äiti :)
[/quote] Just. Oliskohan sillä vauvalla myös isä?
Mielestäni oleellinen kysymys on se, miksi sitä pidetään sankaruutena että raskauskiloja ei joko tule tai ne lähtevät yhdessä hujauksessa. Ihmiset kun ovat erilaisia ja niin edelleen. Toisille nuo asiat ovat tärkeitä, toisille ei ja sen sellaista. Sitten noita biologisia mekanismeja ja niiden lopputulosta esitellään lehdissä, blogeissa ja facebookissa kuin olisi vähintäänkin ratkaissut ylikansoittumisongelman, nälänhädät, sodat ja pelastanut muutaman sukupuuttoon kuolleen eläinlajinkin takaisin maapallolle.
Tuo "tältä näytän x päivää synnytyksen jälkeen"-hehkutus on mielestäni tasan yhtä mielenkiintoista kuin se tuliko joltakulta kakka tai minkä väristä pissa oli. Yhtään terveellisiä elämäntapoja väheksymättä, se miltä jonkun vatsa näyttää 16-vuotiaana tai kymmenen lapsen synnyttämisen jälkeen on minulle herttaisen yhdentekevää.
Joku kysyi onko rinnat aidot. Katsokaa sieltä blogista ennen raskautta kuva. Tuskin tuollaisia olisi noin pienellä rasvaprosentilla.
Vaikka en ole yhtä hoikka (painan 60, pituutta 168) niin mulla on sentään kauniit täyteläiset luomurinnat, luojan kiitos :).