Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nopeasti oma yritys pystyyn

Vierailija
29.07.2021 |

Aloitan nyt käymään toista vuotta koulua luovalla alalla ja olen jo ihan täynnä. Muuten koulu on ihan kivaa, mutta en jaksaisi kohdata luokkatovereitani, sillä olen 110 % introvertti. Tuntuu toivottomalta ajatella, että vielä 2 vuotta edessä ihmisten seassa. Kaiken lisäksi vielä paljon huonoja opettajia.
Onko kenelläkään vinkkejä, kuinka alkaa laittamaan omaa yritystä pystyyn? Ihan perusjuttuja, joita kannattaa ottaa huomioon kaipailisin.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panosta yrityksesi ydinviestiin kunnolla. Tunne kohderyhmäsi. Perehdy immateriaalioikeuksiin.

Sanoisin, että verkostoidu mutta et vaikuta että sellainen kiinnostaa? Muuten olisin ehdottanut yhteystietojen vaihtoa, olen myös yritystä perustava opiskelija.

Vierailija
22/26 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä introvertti perustin yrityksen alalle joka itseä kiinnosti. Nykyään n. puolen miljoonan liikevaihto ja olen tyytyväinen päätökseen. Introverteille sopii yrittäjyys.

Jatkan vielä. Millaista yritystä olet miettinyt? Katsotaan jos voin jotain vinkkejä antaa 12v yrittäjänä.

Korualan yritystä suunnittelin, teen siis itse koruja alusta loppuun, myös takominen ja puutyöt onnistuu. Ei haittaa, vaikka joutuisi elämään pienehköllä palkalla, kunhan saisi olla omassa rauhassa.

Ap

Onnea ja vielä kerran onnea.

En ole itse mitenkään alalla, mutta tavallaan seurannut näitä Suomen käsityöläisjuttuja.

Miksi tavallinen kansa ostaisi "kalliita" tuotoksia kun rihkamaa saa halvalla.

Tarkoitan sitä, että joka pikku piperryksenkin tekemiseen menee aikaa ja jos halua erottua joukosta, sitä aikaa menee enemmän ja kun se jokapäiväinen leipäkin pitäisi ansaita, niin täytyy sille tunnille hintakin määritellä sen mukaan.

Se on eri asia, jos saat nimesi esiin ja se myy.

Jotenkin tällä hetkellä tuntuu suomesta puuttuvan kunnon muotoilijat.

Aarnio, Lindfors tai Salo ehkä.

IiittalaArabiakin ratsastaa vanhoilla mestareilla.

Käsityöläiset ovat Suomessa joltisenkin ahtaalla.

Eli jos nälkää löytyy, niin mene.

Juuri siksi, että jotkut haluavat laatua, eivätkä sitä rihkamaa. Koruja täytyy myös korjata. Olen myös keksinyt muutaman hyvään markkinarakoon menevän tuotteen, joita ei Suomesta saa.

Hyvä jos näin on. 

En ole missä tapauksessa asiaa vastaan.

Toivotan onnea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aiot hakea starttirahaa, muista että se pitää hakea ennen varsinaista yrityksen perustamista ja liiketoiminnan aloittamista.

Yrittäjissä, myös menestyneissä yrittäjissä, on kaikenlaista porukkaa kaikenlaisilla taustoilla, koulutuksilla, ilman koulutusta jne. joten ei voi etukäteen sanoa, kuka menestyy ja kuka ei. Moni menestyy vähän heikommillakin tietoilla ja taidoilla, eli täydellinen ei tarvitse olla.

Ainut mikä kannattaa pitää mielessä on, ettei itse velkaannu holtittomasti tai omaan maksukykyyn nähden liikaa yritystä perustaessa ja pyörittäessä. Siitä voi joutua vaikeuksiin, ainiin, ja verot pitää myös maksaa.

Vierailija
24/26 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aiot hakea starttirahaa, muista että se pitää hakea ennen varsinaista yrityksen perustamista ja liiketoiminnan aloittamista.

Yrittäjissä, myös menestyneissä yrittäjissä, on kaikenlaista porukkaa kaikenlaisilla taustoilla, koulutuksilla, ilman koulutusta jne. joten ei voi etukäteen sanoa, kuka menestyy ja kuka ei. Moni menestyy vähän heikommillakin tietoilla ja taidoilla, eli täydellinen ei tarvitse olla.

Ainut mikä kannattaa pitää mielessä on, ettei itse velkaannu holtittomasti tai omaan maksukykyyn nähden liikaa yritystä perustaessa ja pyörittäessä. Siitä voi joutua vaikeuksiin, ainiin, ja verot pitää myös maksaa.

*tiedoilla

25/26 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä introvertti perustin yrityksen alalle joka itseä kiinnosti. Nykyään n. puolen miljoonan liikevaihto ja olen tyytyväinen päätökseen. Introverteille sopii yrittäjyys.

Liikevaihto ei kerro yhtikäs mitään. Mikä on liikevoitto? Se kertoo jo jotain.

Vierailija
26/26 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen perustamaan pöytälaatikko yms. yrityksen tuohon ns. etelänaapuriin eli Eestiin, ja otat täältä Junttila-Hölmölästä kaikki tuet jotta voit bilettää kunnolla veronmaksajien avittamana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi