SIIS MEITSI PAKOTETAAN KÄYMÄÄN TYÖKKÄRISSÄ JOTTA TULEE MASSII, MUT
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:50"]
TOISEKS KYSYMYS, MIKS TÄYSAIKAINEN OPISKELIJA PAKOTETAAN TYÖKKÄRIIN, KUN EN NIINKU KUITENKAAN VOI OTTAA VASTAAN MITÄÄN TYÖTÄ PAITSI EHKÄ JOSKUS JOTAIN VIIKONLOPPUTYÖTÄ JA NÄIN OLLEN PALAN LOPPUUN OPISKELUJEN JA TÖIDEN KANSSA. EIKÖS SE OLE VÄHÄN KUIN TYÖMARKKINATUEN VÄÄRINKÄYTTÖÄ MOINEN?
[/quote]
Ei sinua kukaan sinne työkkäriin pakota. Opiskelijan kun kuuluisi tulla toimeen opintorahalla ja opintolainalla. Jos haet sossusta toimeentulotukea, niin tottakai he ehdottaa, että hae osa-aikatyötä. Itse olin kokopäivätyössä lähes koko sen ajan, jona suoritin maisterintutkintoa. Ja olin suurperheen äiti. Jaksa jaksa nyt vaan.......
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:50"]
TOISEKS KYSYMYS, MIKS TÄYSAIKAINEN OPISKELIJA PAKOTETAAN TYÖKKÄRIIN, KUN EN NIINKU KUITENKAAN VOI OTTAA VASTAAN MITÄÄN TYÖTÄ PAITSI EHKÄ JOSKUS JOTAIN VIIKONLOPPUTYÖTÄ JA NÄIN OLLEN PALAN LOPPUUN OPISKELUJEN JA TÖIDEN KANSSA. EIKÖS SE OLE VÄHÄN KUIN TYÖMARKKINATUEN VÄÄRINKÄYTTÖÄ MOINEN?
[/quote]
Ei sinua kukaan sinne työkkäriin pakota. Opiskelijan kun kuuluisi tulla toimeen opintorahalla ja opintolainalla. Jos haet sossusta toimeentulotukea, niin tottakai he ehdottaa, että hae osa-aikatyötä. Itse olin kokopäivätyössä lähes koko sen ajan, jona suoritin maisterintutkintoa. Ja olin suurperheen äiti. Jaksa jaksa nyt vaan.......
[/quote]
No kyllä vaan pakottaa. Sitä paitsi kukaan ei voi pakottaa ottamaan opintolainaa. Se on kuitenkin velkaa. Jos ei nosta opintolainaa ja tarvitsee sossusta lisämassii niin sossu ottaa huomioon lainansaantimahdollisuuden ja vähentää sen tuista. Simple. Sitä paitsi at the moment on vaikea tulla toimeen opintorahalla kun opinnot jatkuvat vasta ensi viikolla. Mutta älkää nyt jaksako enää jauhaa kun tarvitsin vastauksen vaan tuohon että voinko käydä naapuripaikkakunnan työkkärissä. :)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 11:13"]AP:lle taitaa olla koko elämä liian vaikeaa kun ei saa edes caps lockia pois päältä...Piruuttanikaan en kerro voiko se mennä naapurikunnan työkkäriin vai ei :)
[/quote]
Onneksi sain jo vastauxen !
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 14:58"]Kannattaa etukäteen varata aika, työkkäriin ei voin vain enää tepastella käymään.
[/quote]
No voihan vittu.
Ei ole ihme, että asioiden hoitaminen on noin vaikeaa, kun kukaan ei saa ap:n tilanteesta tolkkua...
Täysaikainen opiskelija :DDDDD nyt repeen täysin!!! Mulle tulee täysaikaisuudesta mieleen ainoastaan sikiö/lapsi. Opiskelija voi olla kokopäiväinen tai päätoiminen, mutta toi täysaikainen kuulostaa tosi hassulta.
P.S. Oletko täyspäinen?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:20"]Täysaikainen opiskelija :DDDDD nyt repeen täysin!!! Mulle tulee täysaikaisuudesta mieleen ainoastaan sikiö/lapsi. Opiskelija voi olla kokopäiväinen tai päätoiminen, mutta toi täysaikainen kuulostaa tosi hassulta.
P.S. Oletko täyspäinen?
[/quote]
Kuulehan rakas lapsonen, kun se on aivan samantekevää että mitä sinulle henk.koht. tulee mieleen mistäkin sanasta, kun ei se suomen kieli muuntaudu sinun mielipiteidesi takia kuitenkaan. Kokoaikaisen synonyymi on täysiaikainen. Ensi kerralla osaat sitten vittuilla paremmin :)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:14"]Ei ole ihme, että asioiden hoitaminen on noin vaikeaa, kun kukaan ei saa ap:n tilanteesta tolkkua...
[/quote]
Sossu ei saa tolkkua ja minä sain juuri varmistuksen sille, että tosiaan koko työkkärireissu olisi tilanteessani täysin turha. Go sosiaalitoimisto ja sen älynväläykset !
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 15:20"]
[/quote]
Oliko se sittenkin sossu, joka yritti pakottaa Meitsiä työkkäriin?
Siinä on tullut vakava väärinkäsitys niin sossussa kuin tuon ylläolevan lainauksen kirjoittajalla.
Ei te-toimisto ole mikään työnvälitys, ei ole ollut enää vuosikymmeniin. Osa-aikatyötä hakeva opiskelija etsii sitä ihan suotta työkkäristä, sillä se palvelee vain TYÖTTÖMIÄ . Ja heistäkin vain niitä epätoivoisimpia, jotka eivät itse onnistu hankkimaan työtä vaan ovat vuosikausia työttöminä.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:14"]Ei ole ihme, että asioiden hoitaminen on noin vaikeaa, kun kukaan ei saa ap:n tilanteesta tolkkua...
[/quote]
Sossu ei saa tolkkua ja minä sain juuri varmistuksen sille, että tosiaan koko työkkärireissu olisi tilanteessani täysin turha. Go sosiaalitoimisto ja sen älynväläykset !
[/quote]
Nooh, jos sinä opiskelijana haet toimeentulotukea, niin muista että se on viimesijainen etuus. Ei se ole mikään automaatti ja ansaittu etuus vain siksi, että olet syntynyt tähän maailmaan. Ja jos et nosta opintolainaa, katsotaan kyseinen kuukausittainen summa laskelmassa tuloksesi. Sitä mä vaan kysyisin, että miksi intät sitä voiko mennä naapurikaupungin työkkäriin? Miksi et mee omaasi, vai oletko käynyt siellä raivoamassa ja saanut porttarin?? P.S. : mainitsemasi "sossujen älynväläykset" eivät ole syntyneet tanttojen päissä, vaan perustuvat lakeihin ja pysyväisohjeisiin. Eihän sun mikään pakko ole työkkäriin mennä, hae omatoimisesti duunia. Lue lehtiä, tai kysy töitä vaikka SOL:ilta tai mäkistä ;)
t. sossu
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 01:18"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 01:05"]Opiskelija ei voi saada työttömyyskorvausta.
[/quote]
Voi saada ansiosidonnaista.
[/quote]
Näin on. Itse sain Kelalta peruspäivärahaa korotuksineen opintojeni aikana. Tilanne oli se, että olin jo hyvässä iässä, kävin työssä ja opiskelin samalla. YT:issä työt lähtivät. Sain työttömyysetuuden, koska se oli jokaikiselle osapuolelle win-win-tilanne (koululle, minulle ja yhteiskunnalle). Muuten olisin keskeyttänyt koulutuksen taloudellisist syistä ja olisin todennäköisesti edelleen työttömänä.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:30"]
[/quote]
[/quote]
Nooh, jos sinä opiskelijana haet toimeentulotukea, niin muista että se on viimesijainen etuus. Ei se ole mikään automaatti ja ansaittu etuus vain siksi, että olet syntynyt tähän maailmaan. Ja jos et nosta opintolainaa, katsotaan kyseinen kuukausittainen summa laskelmassa tuloksesi. Sitä mä vaan kysyisin, että miksi intät sitä voiko mennä naapurikaupungin työkkäriin? Miksi et mee omaasi, vai oletko käynyt siellä raivoamassa ja saanut porttarin?? P.S. : mainitsemasi "sossujen älynväläykset" eivät ole syntyneet tanttojen päissä, vaan perustuvat lakeihin ja pysyväisohjeisiin. Eihän sun mikään pakko ole työkkäriin mennä, hae omatoimisesti duunia. Lue lehtiä, tai kysy töitä vaikka SOL:ilta tai mäkistä ;)
t. sossu
[/quote]
1. Olen opiskelija = en virallisesti työtön = ei työttömyyskorvausta
2. Tiedän varsin hyvin että sossu, poliisi ja muut tällaiset toimivat lain mukaan mutta
3. Jos sossu pakottaa opiskelijan työkkäriin niin se on silloin virkailijan oma älynväläys, koska kyllähän virkailijan tulisi tietää että opiskelijan on aivan turha mennä työkkäriin kun se ei hyödytä taloudellisesti eikä mitenkään muutenkaan
4. Tiedän varsin hyvin kuinka turha pulju työkkäri on.
5. Joissain kaupungeissa julkiset kulkuyhteydet ovat niin huonossa että kätevämmin pääsee naapurikaupunkiin. Kysyttävää?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:30"]
[/quote]
[/quote]
t. sossu
[/quote]
1. Olen opiskelija = en virallisesti työtön = ei työttömyyskorvausta
2. Tiedän varsin hyvin että sossu, poliisi ja muut tällaiset toimivat lain mukaan mutta
3. Jos sossu pakottaa opiskelijan työkkäriin niin se on silloin virkailijan oma älynväläys, koska kyllähän virkailijan tulisi tietää että opiskelijan on aivan turha mennä työkkäriin kun se ei hyödytä taloudellisesti eikä mitenkään muutenkaan
4. Tiedän varsin hyvin kuinka turha pulju työkkäri on.
5. Joissain kaupungeissa julkiset kulkuyhteydet ovat niin huonossa että kätevämmin pääsee naapurikaupunkiin. Kysyttävää?
[/quote]
*Huonoja
Ja 6. Enköhän ole tähän ikään mennessä oppinut, että tt-tuki on viimesijainen etuus. Tiedänn myös varsin hyvin että nostamaton opintolaina vähentää tt-tukea. Että älä sinä sossu siellä viisastele kun nämä asiat olen oppinut jo vuosia sitten.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:45"]
VOINKO MENNÄ NAAPURIPAIKKAKUNNAN MESTAAN?
[/quote]
V***U MITEN TÖRKEET, JOUDUT MENEE JONNEKIN, ET SAAT ILMAST MASSII, VAIKS OOT NIIN KOLEE, ET SULLE PITÄIS ANTAA KAIKKEE ILMASIKS, AINAKI KAKS TAI SILLEE.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:45"]
[/quote]
V***U MITEN TÖRKEET, JOUDUT MENEE JONNEKIN, ET SAAT ILMAST MASSII, VAIKS OOT NIIN KOLEE, ET SULLE PITÄIS ANTAA KAIKKEE ILMASIKS, AINAKI KAKS TAI SILLEE.
[/quote]
EI, VAAN SOSSUN PITÄIS OLLA NIIN KOLEE ET TAJUIS OLLA TYÖNTÄMÄTTÄ OPISKELIKAA TYÖKKÄRIIN XDDD
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:45"]
[/quote]
[/quote]
EI, VAAN SOSSUN PITÄIS OLLA NIIN KOLEE ET TAJUIS OLLA TYÖNTÄMÄTTÄ OPISKELIKAA TYÖKKÄRIIN XDDD
[/quote]
OPISKELIJAA XDD
Kannattaa etukäteen varata aika, työkkäriin ei voin vain enää tepastella käymään.