Onnea vauvelista! Oliko se vahinko?!
Minulta on tämän raskauden yhteydessä kysytty tätä eri ihmisten taholta ainakin 5 kertaa. Minusta kysymys on todella tahditon, sillä olen naimisissa ja ikääkin on enemmän kuin 30. Onko kysymys sinusta tahditon?
Kommentit (10)
No oliko se vahinko vai ihan tarkoituksella tehty? Onko sinulla lapsia ennestään? Aika yleistä monilapsisilla, että ainakin osa lapsista on... yllätyksiä, jos nätisti sanoo, mutta eihän sitä kaikille mainosteta.
Minulta kans kysytty monta kertaa. Tosin olen 19v eli hieman eri asia. Minusta se on kuitenkin pariskunnan välinen asia ja on tahditonta kysyä sitä ellei ole läheinen ihminen kyseessä.
Meillä siis suunniteltu lapsi. Hyvät työt, minulla ammatti, ihana kämppä, kihlasormus kiiltelee sormessa ja 4v seurustelua takana. Miksipä ei, kun kerta tuntuu oikealta. Ei se muille kuulu, lähiperheen kyselemisen ymmärrän mutta että vanhat luokkakaverit.. äh.
"Ai sä oot raskaana! No, vahinkoja sattuu... Että eikös se ollutkin ihan vahinko?" Kyllä ärsytti ja paljon, varsinkin kun raskautta yritettiin pitkään. Tuntui kuin olisi epäkelvollinen äidiksi jo ennen kuin vauva edes syntyy.
No olihan se vahinko, mutta siltikin tuo kysymys harmittaa, koska emme halua kertoa asian oikeaa laitaa muille kuin ihan parille lähimmälle. Mutta kun hyvän päivän tututkin tuota tiedustelee! Lapsia meillä on jo useampi, mutta tämä on 1. yhteinen.
toinen ärsyttävä asia on, että kun ihmiset eka onnittelee, niin seuraavaksi sanotaa, että miten te vielä viitsitte!!! Tosin nämä kommentoijat ovat niitä, joilla on se parivuotias tai parikin kotona. Olen tähän asiaan vastannut, että lapset on parasta mun elämässä, niin kuin oikeasti ovatkin. Ja huom., voisin todeta, että mun elämä on taatusti keskivertoa monipuolisempaa, ollaan matkailtu, harrastetaan yhdessä, nähdään kavereita, talousasiat paremmin kuin hyvin jne. :) lähinnä tuosta kysymyksestä mun mielestä kuultaa läpi se, että uudesta vauvalistamme ollaan kateellisia. Jotkut ehkä jopa siitä syystä, että menin naimisiin miehen kanssa, jonka olisi moni muukin ottanut.
Ap
Multakin hyvä ystävä kysyi samaa, olin kuitenkin opintoni päättänyt, työelämässä ja naimisissa oleva aviovaimo ja ikää oli vajaa 30. Minä loukkaannuin, kyseessä ei tosiaankaan ollut vahinko. Tuollainen kysymys on tahditon, etenkin kun elämäntilanne on mitä tyypillisin lapsen saamiseen. Itse en keltään menisi noin kysymään, hyvä ystävä varmaan halutessaan kertoo, jos on vahinko ja haluaa asian jakaa.
Ei ne pahaa tarjota, siinä pahimman uhman keskellä on vaan vaikea muistaa, miksi kukaan koskaan vapaaehtoisesti siihen lähtee;)
Vauveli... Oletko sinä myös tämä "rahuli" tyyppi?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:56"]
Vauveli... Oletko sinä myös tämä "rahuli" tyyppi?
[/quote]
no en ole :D ap
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 09:54"]
Ei ne pahaa tarjota, siinä pahimman uhman keskellä on vaan vaikea muistaa, miksi kukaan koskaan vapaaehtoisesti siihen lähtee;)
[/quote]
No siltikin musta tosi moukkaa sanoa noin. Itse vastasin juuri yhdelle, että kyllä tän ikäset ihmiset osaa jo ehkäistä :D ehkäisy tosin vaan petti...
Tulee lähinnä mieleen, että noin kommentoijat haluaa lähinnä tuollai hieman tölväistä. Silloin kun naimisiin mentiin useampi vuosi sitten, tosi moni ihminen kyseli, että milloinkas niitä vauvoja tulee. No nyt kun sitten tulee, niin sitten kommentit on aika monella tällä linjalla. En käsitä....
ap
ON