Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuun ihanat pimenevät illat

Vierailija
10.08.2014 |

Eilen illalla huomasin, että elokuu on täällä. Makasin pihan perällä sijaitsevan saunan lauteilla nauttien tulen loimotuksesta kiukaassa, kun huomasin, että ilta on jo yllättävän hämärä ja viileä. Pitkän kuivan hellekauden jälkeen tämä tuli yllättäen. Tunnelma oli ihana, ehkä hieman haikea. Olen kuitenkin valmis heittämään hyvästit hellekesälle, auringonpaahteelle ja kuivuudelle, ja siirtymään reippaana syksyn puuhiin.

Pitkä, kuiva hellekausi on kellastuttanut luonnon. Koivut ovat kellastuneet ja alkaneet varistella lehtiään. Asuinalueellamme paahde on kärventänyt pihassa jos toisessa nurmikon keltaiseksi. Kaikki tuntuu olevan hieman rähjäistä ja ränsistynyttä. Toisaalta se kuuluu tähän vuodenaikaan. Ilmassa on jo hieman tuttu kostea, syksyinen tuoksu. Omenapuissa kohta valmistuvat omenat antavat jo hieman makeaa tuoksua pihapiiriin. Muutama viikko koulun alkamisen jälkeen päästään jälleen herkuttelemaan oman pihan omenoilla.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana elokuu ja sitä seuraava syksy tosiaan! Mä olen ihan samoja juttuja fiilistellyt tuolla ulkona, ihana kun pääsee taas arjen rutiineihin, ja elokuussa sekä syksyssä on aina ollut mulle sellaista uuden alun tuntua, toisin kuin keväässä joka masentaa harmaudellaan ja sellaisella talven jälkeen kaiken paljastavalla kirkkaudella.

Pimeä ja viileähkö hämärä maistuu tämän hellekauden jälkeen vielä sata kertaa makeammalta. Tähtiäkin näkyy jo koiran kanssa iltaulkoilulla käydessä, ja tänään join ensimmäisen kupin teetä sitten huhtikuun!

Vierailija
2/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin samaa mieltä olen kanssanne! Ihmettelin myös kuinka yks kaks iltaisin on hämärämpää aikaisemmin.. Ja tykkään todella paljon kun syksy tulee, raikkaus:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruska sinisen taivaan alla ja viileät aamut :)

Vierailija
4/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmenkymmenen asteen pakkanen, pimeyttä 20h/vuorokausi, kuivana kutiseva iho, väsymys ja autiot kadut. Ihana talvi tulossa!

Vierailija
5/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tekstipötköä en lukenut.

Sen sijaan menen ulos, lämpimään pimeään iltaan.

Syystuuli. ;D

Vierailija
6/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti kirjoitettu!

Vierailija
7/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa jo valmiiksi nämä tulevat pimeät ajat ja kylmät. Nyt jo pimeä tulee noin klo 22 ja en tykkää yhtään. Olispa aina valoisaa ja lämmintä.

Vierailija
8/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa tämä elokuu kestäisikin ikuisesti, syyskuukin on vielä kiva, mutta sitten lokakuu ja marraskuu :( Ei masentavempia kuukausia vois olla. Itse tykkään eniten ajasta välillä toukokuu-syyskuu, muita kuukausia oikeastaan inhoan.

Vierailija
9/14 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos vuoden saisi looppaamaan touko-syyskuun välillä niin olisin paljon onnellisempi ihminen. :(

Vierailija
10/14 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä odotellessa 🧡

Vierailija
11/14 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syyskuu yhä parempi!

Vierailija
12/14 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ajatelkaa, enää kuluva kuu lusittava, sitten on elokuu! Eli kesä voiton puolella ja ihana syksy (ja talvi) edessä!

Vierailija
13/14 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetissä. Heinäkuu on ihmisen parasta aikaa.

Vierailija
14/14 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuu on ainoa kuukausi kun voi olla vielä yöllä lämmintä ja tulee pimeää. Kesä on muuten niin kiva mutta tuota valoisaa on liikaa. Pimmenysverhot oli ihan parhaita ostoksia ikinä. Vielä kun saisi itsensä parveketta enemmän ulos. Nooh kaikkea ei voi saada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi