Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luottotiedot menossa, neuvoja!

Vierailija
10.08.2014 |

Siis menee jokatapauksessa, tiedän jo että en selviä syksystä. Terveysongelmia. Opiskelija. Yksinhuoltaja. Velkaa joku 5000e. Lopetanko velkojen lyhentämisen nyt, ja lopetan hirveän kituuttamisen ja hengähdän ja odotan että ilmoitukset tulee, vai lyhennän vielä pari kuukautta velkoja "henki hieverissä" mini summilla?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin 19!!!!!

Vierailija
22/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotossa korko on 7,5 % ja siihen uo-maksut päälle, on siis paljon halvempaa lainaa kuin kiskurihintaiset luotot. Maksukieltolaskurilla voit laskea, minkä verran joudut tuloistasi ulosottoon maksamaan. Ihan ok järjestely,jos  ei raha riitä muuten elämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lyhennysvapaata, mene velkaneuvojalle!

Vierailija
24/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitko pankista tuon 5000 e lainaksi jollakin 8 % korolla? Maksaisit sillä takaisin ja lyhentäisit pienen summan kuussa pankille. Soita useaan pankkiin, jos yksi ei anna niin toinen antaa.

Vierailija
25/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kotipaikkakunnallasi mahdollisuus saada sosialiluottoa? Kysele sitä tai soita velkaneuvojalle.

Vierailija
26/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija, yksinhuoltaja. Ei lainoja pankista

Vierailija
27/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis laskusi ei ole vielä mennyt edes perintään? Perintä firmaan voit varmasti tehdä maksusopimuksen. Jos et silloinkaan maksa menee ulosottoon.

Vierailija
28/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:21"]Nyt pystyn lyhentämään velkoja niin vähän ettei summat pienene, korot vaan kasvaa. Mietin, kannattaako. Vai kannattaako päästää suosiolla laskut nyt perintään? Katkeaako silloin korkojen kasvu?

AP

[/quote]

Siis oliko niin että ne velat on toistaiseksi niillä firmoilla joista lainat otettu? Mikäli on eivätkä he tee maksuslpimuksia niin ne menee perintätoimistoon, ja siinä vaiheessa voisit yrittää heidän kanssaan tehdä maksusuunnitelman?

Vierailija
29/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 20:42"]

Siis menee jokatapauksessa, tiedän jo että en selviä syksystä. Terveysongelmia. Opiskelija. Yksinhuoltaja. Velkaa joku 5000e. Lopetanko velkojen lyhentämisen nyt, ja lopetan hirveän kituuttamisen ja hengähdän ja odotan että ilmoitukset tulee, vai lyhennän vielä pari kuukautta velkoja "henki hieverissä" mini summilla?

[/quote]

Anna mennä. Millään ei ole mitään merkitystä tässä materialistisessa maailmassa. Me kuollaan kaikki.

Vierailija
30/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena istut pankkisi päällä olettaen että et ole hirveä plösö.

Vierailija
31/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun mahdollista ottaa pankista laina, jolla maksaisit kulutusluotot? Maksaisit sitten vain yhtä lainaa, kenties pidemmällä maksuajalla=pienemmillä erillä?

Vierailija
32/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:38"]Olen opiskelija, yksinhuoltaja. Ei lainoja pankista

[/quote]

et saa takaajaa?

Vierailija
33/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran tuossa tilanteessa ja päästin lopulta kaiken ulosottoon. Mulla oli niin monta velkaa ja vippiä moneen suuntaan, etten millään selvinnyt maksusuunnitelmistakaan. Ulosottoon makselin muutaman vuoden ja luottotiedot meni neljäksi vuodeksi. Palautuvat marraskuussa. Siltikin, jos sinulla on vain pari kulutusluottoa, jotka tekevät tuon summan, niin koita tehdä maksusuunnitelma tai koita saada sosiaalinen luotto, jolla maksat tuon velan pois. Ei se ulosotto mitään kivaa ole. Nikm, ja minut todettiin varattomaksi eli tulot olivat todella pienet, mutta halusin tiedot takaisin, joten sinnikkäästi maksoin kuukausittain summan pois, joka lyhensi korkojen lisäksi myös velkaa. Velkaneuvontaa suosittelen minäkin. Kunpa olisin silloin itsekin tajunnut sinne mennä. Yksin häpeissäni yritin kaikesta selvitä ja monta henkistä romahdusta koin noina vuosina. Toivottavasti sinulla on joku, jolle purkaa tuota talousongelmien tuomaa ahdistusta. Jos ei ole, niin voit laittaa minulle sähköpostiosoitteen tänne, jos joskus kaipaat kanavaa purkaa pahaa oloa. Tiedän todella mitä käyt tällä hetkellä läpi. Tsemppiä!

Vierailija
34/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:40"]Niin siis laskusi ei ole vielä mennyt edes perintään? Perintä firmaan voit varmasti tehdä maksusopimuksen. Jos et silloinkaan maksa menee ulosottoon.

[/quote]

komppaan

Vierailija
35/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:40"]Niin siis laskusi ei ole vielä mennyt edes perintään? Perintä firmaan voit varmasti tehdä maksusopimuksen. Jos et silloinkaan maksa menee ulosottoon.

[/quote]

komppaan

Vierailija
36/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä se on joka kulutusluottoja ottaa. Tämä vastaaja on vain kääntänyt asian niin, että luottofirmat ne tyhmiä ovat. Hohhoijjaa.

Jokaisen täysi-ikäisen pitäisi osata laskea sen verran, että ymmärtää miksi kulutusluottoja ei kannata ottaa. (Joillakin tietenkin on oikeastikin varaa näihin). Jos jotakin lainaa, niin takaisinhan se on maksettava, vai???

Ei se raha muillekaan ilmaiseksi tule.

Niin, ja olen oikeassa elämässä nähnyt, että ihmiset eivät vaan osaa ajatella. Sekä pieni- että isotuloiset aiheuttavat omalla tyhmällä kulutuksellaan rahaongelmia itselleen.

Ymmärrän toki ap:n tilanteen ja hädän ja ettei yksinhuoltajana ole helppoa ja siihen vielä sairaus... Ottaisin ap yhteyttä luottofirmoihin ja selittäisin tilanteen. Voisivatko he alentaa tai jäädyttää koron? Voisitko myydä jotakin ja siten saada rahaa?

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:26"]

Älä maksele lyhennyksiä, hengähdä välillä. Kyllä perästä kuuluu, eikä nämä lyhennykset joita suorittaisit tunnu lopputulemassa kovinkaan paljon.

Nämä puusilmät täällä nuppi tutisten vaahtoaa kiillottaen omaa "kunnon" kansalainen glooriaansa, paskat niistä välität ja annat niiden luoda jotain syyllisyyden taakkaa.

Näin vain meille pikkutekijöille yritetään sälyttää moraalia, mikä ei koske niitä, jotka niitä todella isoja puhalluksia tekee ja joilla on todella vaikusta.

Nämä luottoyhtiöt joille olet pystyssä tahkoo sellaisia summia, ettei se niiden leivässä tunnu ja näillähän on se kuuluisa yrittäjän riski. Eikä ne luottotappioille jää, se on sata varma.

Minulta kun meni firma alta joka lävestä huudettiin ja kettuiltiin, että oma vika, yrittäjän riski.

Temppiä sinulle, hanki vaikka jotain kivaa itsellesi;) kyllä tämä UO mylly jaksaa jauhaa sitten kaiken aikanaan.

[/quote]

Vierailija
37/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:09"]

Voisiko joku vielä ystävällisesti selittää tien mihin maksamattomat laskut menevät? Seuraavaksi perintään missä laskutetaan koko erääntynyttä velkaa. Jos sinne ei saa maksettua, meneekö ulosottoon? Vai jo merkintä?

[/quote]

Perinnällä ei ole mitään juridista merkitystä. Perintätoimisto on velkojan alihankkija, joka hoitaa perinnän velkojan puolesta ja laskuttaa kulunsa velalliselta. Maksuhäiriömerkintä tulee vasta ulosotosta.

Vierailija
38/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut luottotiedottomana (aika hauska mielleyhtymä -tiedottomana) vaikka kuinka kauan, mutta ei ole elämääni haitannut.

On prepaid luottokortit, jotka ovat paljon turvallisempia kuin luotolliset maailmalla matkustellessani, asuntoa olen vaihtanut kun olen rehellisesti kertonut tilanteeni ja saanut aina vuokraisänniltä hyvät suositukset, kun vuokrat ovat ajallaan suoritetut.

Mitä en pysty rahalla ostamaan, ei siihen ole varaakaan.

Olen myös lakannut haluamasta kaikkea tavaraa ja krääsää ja se on vapauttanut kärsimyksestä.

Ihminen tulee aika pienellä toimeen eikä todellakaan tarvitse egonsa pönkittämiseen kaikkea sitä mitä meille yritetään markkinoida.

Voin hyvin ja olen tyytyväinen elämääni, enkä koskaan tule tarvitsemaan mitään luotollista.

Vierailija
39/39 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään järkeä lyhentää velkaa sellaisilla summilla, jotka todellisuudessa ei edes korvaa korkoja. Ottaisin kaupungin velkaneuvojaan yhteyttä. Paras olisi, jos sinun velat ostettaisiin, jonka jälkeen lyhtentäisit velkaa vain yhdellä korolla yhdelle taholle.

Joten pidät sen tauon rohkeasti, varsinkin jos tiedät, että luottotiedot ovat jo menneen talven lumia. Mutta ota silti velkaneuvontaan yhteys, siellä ammattilaiset osaavat neuvoa sinua. Tai jos mahdollista, niin maksa yksi kulutusluotto kokonaan pois ja unohda muut, ainakin yksi huoli vähemmän. Soitat myös pikavippifirmoihin ja annat itsellesi kiellon, niin et saa tulevaisuudessakaan tuota kallista rahaa käyttöösi.