Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kaikki kieltäytyvät perinnöstä, kuka perii?

Vierailija
29.07.2021 |

Eli jos veljeni, jolla ei ole lapsia, kuolee. Jos kieltäydyn hänen homeisesta talostaan, puoliso kieltäytyy, toinen veljeni perheineen ja minä ja minun perheeni kieltäydytään, kummankin lapset aikuisia joten voivat kieltäytyä, niin kuka lopulta perii? Mitään muuta siinä perittävänä ei ole kuin homeinen talo ja epäilen, että on jonkin verran velkaa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vainajan velka on vainajan velkaa.

Mut siis mites se tontti? Tonttimaata ei tosin taideta nykyään pitää missään arvossa.

Tosin kysymyshän oli, että kuka perii jos kaikki perilliset kieltäytyvät.

Paitsi että asuntolaina ainakin periytyy. Tiedän tämän tuoreesta kokemuksesta.

Ei velat periydy. Velat maksetaan pois ensin, ja vasta sitten katsotaan, jäikö jäljelle perittävää.

Sinun on turha inttää vastaan koska munä tiedän, että asuntilaina periytyy, tai siis siirtyy, perijöille. Vääränlaista urbaanitietoa sinulla.

No jos ottaa velkaisen asunnon vastaan, pitää velka pankille tietenkin maksaa.

Niin ei tietenkään käy, että saa talon, mutta velka katoaa taivaan tuuliin. Se olisikin kätevä tapa kartuttaa perikunnan varallisuutta: ostaisi kalleimman asunnon mihin saa lainaa ja tappaisi itsensä.

Jos haluaa pitää velkaisen asunnon perintönä itsellään, pitää velka maksaa itse. Muuten talo pannaan myyntiin, kuitataan velka sillä ja otetaan käteisenä loput.

Jos pesän ainoa varallisuus on velkainen asunto, jonka arvo on alle realistisen myyntihinnan, ei perintöä kannata ottaa vastaan. Tämä on aika epärealistinen skenaario.

Ja jos ei ole muuta kuin velkaa, niin silloin kannattaa hakea kuolinpesä konkurssiin.

Vierailija
22/22 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen kannattaisi testamentata talo vaikka kunnalle tms. Pois suvun niskoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän