Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitatteko työpostit tyyliin "Hei Maija, ..." ?

Vierailija
29.07.2021 |

Englanninkielisissä meileissä tuo näyttää olevan tapana, mutta näyttää niin ärsyttävältä...

Teettekö suomenkielisissä meileissä noin?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma meilini:

Achtung!

...

Arbeit macht frei!

Valtakunnankaslerinne xxx (olen siis lihajalostamossa esimiehenä)

Vierailija
22/42 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää amerikkalaiset, kun ne kirjoittaa tai sanoo "huomenta", vaikka meillä on iltapäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän firmassa johtoportaan toimistot on yläkerrassa. Kaikki ryhmäpostit alkaa aina sanoilla:

"Hei alakerran väki"

Muutenkin meillä vapaampaa viestittelyä puolin ja toisin. Itse lopetan meilit usein "Terveiset norsunluutorniin".

Kuulostaa kamalalta. Siellä on todellakin tehty selväksi kuka on pohjasakkaa ja ketä kummarretaan. Huh, onneks en ole vastaavassa työyhteisössä. Meillä kaikki tasa-arvoisia.

Ei täällä mitään kumarreta. Arvostamme esimiehiämme ja he meitä. Avoin vuorovaikutus on valttia tänä päivänä yritysmaailmassa. 

Vierailija
24/42 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän firmassa johtoportaan toimistot on yläkerrassa. Kaikki ryhmäpostit alkaa aina sanoilla:

"Hei alakerran väki"

Muutenkin meillä vapaampaa viestittelyä puolin ja toisin. Itse lopetan meilit usein "Terveiset norsunluutorniin".

Kuulostaa kamalalta. Siellä on todellakin tehty selväksi kuka on pohjasakkaa ja ketä kummarretaan. Huh, onneks en ole vastaavassa työyhteisössä. Meillä kaikki tasa-arvoisia.

Eihän tuollaista nirppanokkaa mihinkään työyhteisöön edes oteta, saati haluta.

Vierailija
25/42 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hei alakerran väki"

Ei täällä mitään kumarreta. Arvostamme esimiehiämme ja he meitä. Avoin vuorovaikutus on valttia tänä päivänä yritysmaailmassa. 

Oletteko kahleissa kiinni tuotantovälineissä?

Vierailija
26/42 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tai Moi,

viesti

t. Etunimi

Vierailija
27/42 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hei alakerran väki"

Oletteko kahleissa kiinni tuotantovälineissä?

Meillä on eri käytännöt kuin teidän firmassa.

Vierailija
28/42 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kansainvälisessä firmassa töissä ja viestittelen paljon myös englanniksi joten kaikille lähtee viestit: Hei/Hey/Dear+ etunimi! ensimmäiseen viestiin ja sittemmin en enää nimeä suomenkielisissä viesteissä toistele, mutta englanninkielisissä kumminkin.

Vierailija
29/42 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hei alakerran väki"

Yleensä yritykset joissa on avointa keskustelua ja hurttia huumoria menestyvät ja näissä syntyy innovaatioita ja työntekijät ovat tehokkaita ja voivat hyvin. 

Sitten on ne jäykät ja tunkkaiset, paskantärkeät yritykset jotka kuolevat omaan mahdottomuuteensa ja sääntöihinsä. 

Vierailija
30/42 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ärsytä tuollainen "Hei Maija," -aloitus. Sellainen tyyli rasisttaa, jossa sähköposti alkaa:

"Maija,"

Ei tervehdystä, pelkkä vastaanottajan etunimi.

Vierailija
31/42 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on kiva tapa laittaa etunimi tervehdykseen. Tulee tunne, että viestin kirjoittaja on ihan mua ajatellut 😁

Sen sijaan automaattisissa markkinointiviesteissä se ärsyttää.

Vierailija
32/42 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aloita, kun firmassa on vaan Seppo mun lisäksi.

Voisit kokeilla joskus tuota Hei Maija -lähestymistapaa. Voisi olla virkistävää Sepolle.

Kun katson Sepon mekkoa taukohuoneessa, niin joskus voisi noin vaikka aloittaa.

Voisitteko jo lopettaa tuon yläastetasoisen "läpän" ? 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Joka ikiseen ketjuun tulee joku lapsellinen pelle heittämään mukahauskaa läppää ja sitten muut yhtyvät siihen, olettaisin että aikuiset ihmiset.

Vierailija
33/42 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aloita, kun firmassa on vaan Seppo mun lisäksi.

Voisit kokeilla joskus tuota Hei Maija -lähestymistapaa. Voisi olla virkistävää Sepolle.

Kun katson Sepon mekkoa taukohuoneessa, niin joskus voisi noin vaikka aloittaa.

Voisitteko jo lopettaa tuon yläastetasoisen "läpän" ? 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Joka ikiseen ketjuun tulee joku lapsellinen pelle heittämään mukahauskaa läppää ja sitten muut yhtyvät siihen, olettaisin että aikuiset ihmiset.

Sinäkin lähdit kommentoimaan. Ainut vaan, että sinulta ei hauskaa kommenttia irtoa... Hellitä vähän, pipoa ei tarvitse pitää näillä helteillä.

Vierailija
34/42 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin 🙄

Vierailija
35/42 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi on kuin läähätystä.

Riittää Hei,

Asia koskee...asialinja tiiviisti kirjoitettuna.

Vierailija
36/42 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä teille mallimeili:

Haudi houdi, kuis pyyhkii?

Termos, palataan astialle!

Markkinointiosaston tsirpula ; )

Aika imelää.

Vierailija
37/42 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tulee tosi henkilökohtainen olo, eli käytän äärimmäisen harvoin. Jotkut asiakkaat lähestyvät noin ja siitä tulee vaikutelma että haluavat hoitaa asian juuri mun kanssa eikä muiden. Yleensä laitan vaan näin:

Hei

Kiitos viestistäsi.

T. Matti

Vierailija
38/42 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan tervehdykseen yllensä etunimen jäänyt tavaksi osoittaa maili henkilölle/ henkilöille kenelle se on varsinaisesti tarkoitettu. Monesti mukana cc:nä ihmisiä joille asia on lähinnä tiedoksi.

Meillä työyhteisössä sama käytäntö

Vierailija
39/42 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa työpaikassani isossa ammattioppilaitoksessa oli ohje, että pitää mennä suoraan asiaan ja viesti myös lopettaa ilman toivotuksia.

Tervehdys on jo siinä, että laittaa viestin juuri tietylle henkilölle ja oma (automaattinen) allekirjoitus riittää kaikenlaisiksi hyvänpäiväntoivotuksiksi. Meillä oli myös kiellettyä massapostittaa hyvän viikonlopun, joulun, syysloman jne. toivotuksia. Postin käsittelyn piti olla mahdollisimman helppoa ja nopeaa, kaikki turha karsittiin.

En edelleenkään kirjoita sähköpostiin tervehdystä, vaikka olen jo eläkkeellä.

Vierailija
40/42 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan yleensä "kohteliaalla" tervehdyksellä "Mitä läski ;-D" jonka jälkeen kiristän, uhkailen sekä lahjon eli delegoin kaikki hommat jotta voin loppupäivän juoruilla facebookissa sekä kahvipöydässä :-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi