Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokeneet mammat, kokemuksianne kaivataan!

Vierailija
26.08.2006 |

Minkä ikäiseksi olette nukuttaneet lapsianne? Tarkoitan nyt siis sellaista todellista nukuttamista, en peittelyä, iltasuukkoa ja hyvänyön toivotuksia.

Meidän 9 kk ei nukahda itsestään ja nukuttamallakin vasta tainnutusoperaation jälkeen. Oli ilta alkaa siitä, kun vesseli menee kylpyyn, siitä iltapuurolle ja sitten hämärään makkariin iltatissille. Kun on maidotellut, laitan tutin suuhun ja kirjaimellisesti pidän vauvaa paikallaan 30 min - 1½ tuntia. Jos en pidä kiinni, lapsi ponkaisee salamana ylös ja alkaa roikkua pinnoissa itkien väsyneenä. Tätä on jatkunut lähes 4 kk.

Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä? Etten vaan tekisi karhunpalvelusta lapselle nukuttamalla, koska tätä kyytiä ei opi koskaan nukahtamaan yksin. Miten olette tällaisessa tilanteessa toimineet?

Kiitos!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tämä sopii. Jos se rupeaisi tuntumaan työläältä niin sitten etsittäisiin eri keino. Mutta tällä hetkellä nautin siitä.

Vierailija
2/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen tein niin että päikkäreille laitoin vain omaan sänkyyn ja kävelin pois. Ja samointein tulin takasin kun lapsi alko huutaan, laitoin sänkyyn,silitin ja kävelin pois. Toistin miljoona kertaa.

Illalla sitten samalla lailla mutta nostin välillä syliin ja rauhoitin siinä kun itku meni pahan kuuloiseksi.

Meillä meni muutama ilta näin, nyt on 3kk nukahtanut niin että viedään sänkyyn ja sanotaan hyvät yöt.

Niin ja tässä vaiheessa jäi yöimetykset pois. Ikinä en kuitenkaan jättänyt lasta huutamaan yksin minuuttia pidemmäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysy sängyssään, jos ei nukuta. Ei auta uhkailu, kiristys tai lahjonta.

Välillä ottaa pannuun tuo asia. Onneksi meitä on kuitenkin kaksi, joten vuorotellen nukutetaan.

Mulle vois tietty antaa neuvoja.

Vierailija
4/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset ovat nukahtaneet ensin syliin rinnalle n. vuoden ikäisiksi ja sen jälkeen he ovat nukahtaneet mahani päälle, kun olen pötköttänyt sohvalla telkkaa katselemassa. Siitä on sitten kannettu omaan sänkyyn. Voi kun nuo olikin ihania aikoja.

Vierailija
5/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt luemme iltasadun ja sitten pää tyynyyn ja silmät kiinni.

Vierailija
6/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen tehnyt niin että olen antanut vauvan nousta ja mesota aikansa, sitten on itsekseen oppinut simahtamaan sänkyynsä. Eli kun olen laittanut sänkyyn, ja vauva on ponkaissut pystyyn tai muuten protestoinut, olen laittanut vauvan takaisin makuulle, toivotellut hyvää yötä ja sanonut rauhallisesti ja lempeästi että nyt on yö, yöllä nukutaan. Ja toistanut sen tarvittaessa niin monta kertaa että vauva on väsähtänyt ja nukahtanut. Eli sen sijaan että pitäisin sylissä sen 30-1,5 h, olen sinnikkäästi ja kärsivällisesti laittanut lapsen takaisin makuulle sänkyynsä. Muutama ilta on mennyt ennen kuin lapsi on oppinut, yhden lapsen kohdalla taisi mennä peräti muutama viikko :-) t. Neljän äiti

Vierailija
7/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyristele mihinkään karkuun kun istun vieressä ja luen. Ikää 5v ja toisella 3

Vierailija
8/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt kyllä vaikka mitä, ehkä teen jotain väärin tai sitten nämä on kertakaikkiaan nukutettavaa mallia mutta kumpikaan ei ole koskaan nukahtanut itsekseen ja tuntuu että näihin nukutushommiin menee koko ilta...alkaa olla raskasta.

Vierailija
9/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esta" .

Jotenkin tuntuu, ettei lapsi pääse uneen. Joskus nukuttaminen kestää kolmekin tuntia.

Vierailija
10/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä liittyy iltahetkeen hellyyttä ja siihen asti kaikki onkin hyvin, kunnes pitäisi ruveta oikeasti nukkumaan.

Laulan lapselle, silittelen ja pidän kainalossa, mutta eipä rauhota. Toivottavasti tuo takaisin makuulle kaataminen onnistuisi ilman suurta konfliktia. En kuitenkaan halua näin pientä vielä kamalasti huudattaa.

T: Ap

Vierailija
11/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni nämä nukahtamistavat on just sen takia hyvä oppia vauvana, että sit ku lapsi lähtee liikkumaan, se yksin nukahtamaan jättäminen onkin työläämpää opettaa.

Nyt tietty ei auta ap:ta yhtään, mut jos jollakulla on vauva: älä opeta sille nukutusrumbaa vauvana, niin se ei osaa vaatia sitä taaperonakaan. paitsi jos itse tykkäät/jaksat nukuttaa, niin sit antaa palaa.

Teknomamma

Vierailija
12/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista nukutin ja silitin ja hyvä kun uskalsin hengittää, kakkosen opetin ihan vauvasta siihen etten nukuta. En olisi enää jaksanut. Kyllä lapsi oppii mihin opettaa : ) Näin se vaan on : ) Nyt vaan opettamaan lapset siihen. Jos poistuu sängystä, niin sanot hyvää yötä ja talutat takasin, sitten et enää puhukaan vaan talutat hiljaa takasin. Luuletko, että jaksaa montaa iltaa tuota rallia, kun huomaa, ettet jousta asiassa. Ja sitten pitää muistaa se ettei vie liian aikaisin sänkyy eli lapsen on oltava väsynyt

Vierailija
13/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tietty aina kaataa kumoonkin, mutta onko siinäkään järkeä joka ilta. Kyllä ne siitä itse " tipahtavat" kun ovat oikein väsyjä ja niinkuin ammattilaiset ovat sanoneet " huuto ei vahingoita ketään" ja huomaan kyllä meidän 11kk ikäisestä sen, että yrittää komentaa tietyllä huudolla : ) tosin on ollut TODELLA temperamenttinen aina

Vierailija
14/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutan molemmat, 4- ja 2-vuotiaat, mutta se käy tosi nopsaan. Tänään meni esikoisella minuutti, kuopuksen kanssa 10 minuuttia.

Kummallakin olen käyttänyt pienempänä sellaista unilelua, jonka vedän soimaan. Nyt sen haluaa vielä kuopus, esikoinen nukahtaa nykyään niin, että menen viereen makaamaan, jutellaan kuiskaillen kuluneesta päivästä tms.

Vierailija
15/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lä juuri se mietityttää, etten vaan opeta lasta tällaiseen. Kai se on hyväksyttävä, ettei kyse ole enää ihan pienestä ja hänellekin on oltava tiukka tarpeen tullen.

T: Ap

Vierailija
16/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen mokoma. Olis aika kamala jos lapsi oppis liian hyvälle ja joutusin olemaan siinä joka ilta. Hui helvetti.

Vierailija
17/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli myös omaa hauskaa ja huutojakin silloin kun oppi nousemaan pystyyn, mutten OIKEASTI jaksanut itse tehdä siitä sen enempää numeroa ja niin tyttö oppi nukahtamaan kun se itse nouseminen ei enää ollut se " juttu"

Vierailija
18/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin on " toiminnan mies" , eli jos laitan sellaisen vedettävän unilelun soimaan, on ylhäällä sekunnissa ja jammaa silmät puolitangossa, pinnoissa roikkuen. Sitä on siis kokeiltu, kiitos kuitenkin vinkistä.

Vierailija
19/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meillä ainakin kunnon rituaalit joka ilta ja iltasadut ja rakkauden tunnustukset jne. mutta sitten kun nukutaan, niin sitten vain nukutaan eikä halita ja rupatella : )

t.14

Vierailija
20/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä sekunnilla neiti nousee ja rupeaa joko huutamaan tai juttelemaan. Riippuu millä tuulella on : ) Annan jutella tai huutaa. Ei siihen kovin kauan mene, kun on " pudonnut" ja nukkuu peppu pystyssä huvittavan näköisenä. Eli on juuri sen näköisessä asennossa, että viimeisillä voimilla on silti yritetty pysyä pystyssä : )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme