Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokeneet mammat, kokemuksianne kaivataan!

Vierailija
26.08.2006 |

Minkä ikäiseksi olette nukuttaneet lapsianne? Tarkoitan nyt siis sellaista todellista nukuttamista, en peittelyä, iltasuukkoa ja hyvänyön toivotuksia.

Meidän 9 kk ei nukahda itsestään ja nukuttamallakin vasta tainnutusoperaation jälkeen. Oli ilta alkaa siitä, kun vesseli menee kylpyyn, siitä iltapuurolle ja sitten hämärään makkariin iltatissille. Kun on maidotellut, laitan tutin suuhun ja kirjaimellisesti pidän vauvaa paikallaan 30 min - 1½ tuntia. Jos en pidä kiinni, lapsi ponkaisee salamana ylös ja alkaa roikkua pinnoissa itkien väsyneenä. Tätä on jatkunut lähes 4 kk.

Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä? Etten vaan tekisi karhunpalvelusta lapselle nukuttamalla, koska tätä kyytiä ei opi koskaan nukahtamaan yksin. Miten olette tällaisessa tilanteessa toimineet?

Kiitos!

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vasta nyt 2v7kk opetetaan nukahtamaan itse. Vuoden vanhaksi nukahti tissille, sitten viereen kainaloon. 2-vuotiaasta alkaen omaan sänkyyn, siten että vanhempi pötkötti vieressä/istui tuolilla huoneessa. Tällä viikolla tuoli on siirretty huoneen ulkopuolelle ja seuraava vaihe on, että lapsi nukahtaa itse.

Mutta helpompaahan se on, jos lapsi nukahta itse. En kuitenkaan ole huudattamisen kannalla, vaan parasta tehdä muutokset jämäkästi sitten kun lapsi on valmis (tai vanhemmat poikki ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän